Jag kan tänka mig att denna inredning inte faller alla på läppen - men jag ville göra något annorlunda.
Faktum är att jag sett en del bilder från T-sjön som påminner om detta, men i mycket större skala såklart - så jag kör på.
Idag har jag adderat sand och lagt lite småsten. Nästa steg är att skaffa fler, mindre och runda stenar så att vänstergaveln blir lite mer klädd och på så vis rätar upp de lutande linjerna.
Många T-inredningar tenderar att bli ganska horisontella trots olika linjer i själva stenen - detta ville jag bort ifrån denna gång.
Jaja, det blir nog fint det här när det blir annan belysning än kirurgljuset som lyser nu.
Nu betydde inte det jag skrev att inredningen inte föll mig på läppen utan jag gillar den men är lite omtumlad och ovan. Är nog mer en konventionell tradionalist mer negentligen. Kanon att du visar lite mer hur kustlinjen faktiskt ser ut och det går verkligen att hänga med i ditt tänk kring det hela. Kan se det framför mig som Pia säger att det nere i vattnet skulle kunna se ut så här. Det som blir häftigt blir ju att få se sedan hur dina sockergrisar reagerar på en naturligare layout. Om du ser några förändringar i deras beteenden och val?
Men när du har så mycket sten så lär ju belysningen kunna påverka hur mycket som helst. Skuggningar etc. För om vi pratar ytligt vatten blir det ju helt annat ljus, ljusbrytningar och skimmer där jämfört med en bit ner. Hur tänker du om belysningsgrejerna?
Nu betydde inte det jag skrev att inredningen inte föll mig på läppen utan jag gillar den men är lite omtumlad och ovan. Är nog mer en konventionell tradionalist mer negentligen. Kanon att du visar lite mer hur kustlinjen faktiskt ser ut och det går verkligen att hänga med i ditt tänk kring det hela. Kan se det framför mig som Pia säger att det nere i vattnet skulle kunna se ut så här. Det som blir häftigt blir ju att få se sedan hur dina sockergrisar reagerar på en naturligare layout. Om du ser några förändringar i deras beteenden och val?
Men när du har så mycket sten så lär ju belysningen kunna påverka hur mycket som helst. Skuggningar etc. För om vi pratar ytligt vatten blir det ju helt annat ljus, ljusbrytningar och skimmer där jämfört med en bit ner. Hur tänker du om belysningsgrejerna?
Åh, Johnny, jag syftade inte på ditt inlägg - jag vet hur öppen och nyfiken du är, och jag gillar dina kommentarer!
Ja, jag tror att belysningen blir grejen med den här inredningen - och precis som du säger, hoppas jag kunna åstadkomma rörliga skuggor från vattenytan, i grunt vatten liksom. Jag måste nog hänga en ramp en bit ovanför karet.
Det där blir mumma, Mats. En fet MH-ramp ovanpå som gör stenarna snyggt gröna av alger och skuggspel av vattnet, så blir det komplett!
Vad blir det för filtrering, förresten? Eheim 2260?
Du hann före mig där Anders.
Japp, en sådan ramp måste det bli.
Ja, det blir 2260-burken - jag måste bara fixa iordning den, med alla de där delarna som jag köpte i Tyskland senast (hoppas jag får ihop det...).
Ja, någon sådan belysningslösning får det bli! Jag får ta ett snack med Anders om detta...
Det blir väl inte riktigt en inredning som inbjuder till att håva lite fisk en fredag för att det är kul
Kanske några svaga (dimrade) spotlights bakom akvariet så du kan 'lysa' upp under stenarna för att kunna se yngel, fiskar som gömmer sig. Lagom dimmat så blir det väl nästan konturer endast av fiskarna i undre våningarna.
Kommentar