Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Japp, jag har förstått det. Men nu har du ju andra saker för dig i helgen - så var rädd om tänderna.
    //Inger
    Helt rätt! Men mest rädd är jag om händerna.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Hasar mig fram än så länge...
      Galning....
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Love you bro !
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Love you bro !
          Right back at ya!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Helt rätt! Men mest rädd är jag om händerna.
            .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Skall vi ändå inte ta en fet fotobomb på N. gracilis? Jo, det skall vi!
              Här bland de små sockergrisarna till yngel kan, presumtivt, de som skall hem igen, till 540-karet, finnas.
              Jag tänker; nu när zoopet ändå är lika stillastående som en köttkvarn på Riksvegetarianernas middagsförberedelser, kan det väl vara på sin plats att fläska på lite, eller hur?
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ja, va' Fan, det blev la nån dublett där - spelar boll!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja, det är gôtt att ni uppskattar det hela - det triggar mig att berätta att även den gamla J. marlierifamiljen finns kvar i livet. Denna skall dock inte flyttas på så tyvärr kan jag inte få tillbaka föräldrarna, dock (men inte till detta kar, 540-litaret) finns en hel del avkomma att kika lite närmare på.
                  Här ett par goa bilder på vad jag först ansåg vara en hane - men i nuläget faktiskt funderar på om det ändå inte är en dominant, stor hona.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Trevliga bilder, Mats!
                    Nu börjar det värka i fisktarmen, va?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Skall vi ändå inte ta en fet fotobomb på N. gracilis? Jo, det skall vi!
                      Här bland de små sockergrisarna till yngel kan, presumtivt, de som skall hem igen, till 540-karet, finnas.
                      Jag tänker; nu när zoopet ändå är lika stillastående som en köttkvarn på Riksvegetarianernas middagsförberedelser, kan det väl vara på sin plats att fläska på lite, eller hur?
                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Ja, det är gôtt att ni uppskattar det hela - det triggar mig att berätta att även den gamla J. marlierifamiljen finns kvar i livet. Denna skall dock inte flyttas på så tyvärr kan jag inte få tillbaka föräldrarna, dock (men inte till detta kar, 540-litaret) finns en hel del avkomma att kika lite närmare på.
                      Här ett par goa bilder på vad jag först ansåg vara en hane - men i nuläget faktiskt funderar på om det ändå inte är en dominant, stor hona.
                      Härligt med så mycket fina bilder frukostbilder vid midnatt så har jag min så kallade "skönhetssömn" inte för att det hjälper men men kan ju alltid drömma sött
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Tandgående, feta bomber och sockergrisar. Kan man begära mer än så till frukost. Tror inte det. Älskar verkligen dessa bildbombskavalkader som nästan alltid slutar med tanken: -en sån där ska man nog ha Men först på listan är ändå en längtan efter att få se en steninredning á la mr Tandgång himself, Mats Bryzell.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Verkligen härliga frukostbilder Mats, dessutom gillar jag texten till bilderna.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Härligt att ni fick en fin frukost. Själv skall jag sätta in löständerna nu och ta mig en kopp kaffe och en liten knäckemacka.
                            Jo, nog skall det bli sten i baljan - funderar bara på hur jag skall få i bottenstenarna i karet... Lyftet över kanten kan bli kritiskt, för att inte tala om nersläppet, men det skall väl fixa sig.

                            Kommentar

                            • simpson
                              • July 2012
                              • 666

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Härligt att ni fick en fin frukost. Själv skall jag sätta in löständerna nu och ta mig en kopp kaffe och en liten knäckemacka.
                              Jo, nog skall det bli sten i baljan - funderar bara på hur jag skall få i bottenstenarna i karet... Lyftet över kanten kan bli kritiskt, för att inte tala om nersläppet, men det skall väl fixa sig.
                              En 'traditionell' motorlyft för bilar kanske? Möjligtvis i en lite mindre version aka gungställning för barn med ett lyftblock?

                              Tar väl lite tid men ger en viss säkerhet att inte tappa stenar ner om du väljer lite rejälare stenar.

                              finns ju även varianten som är ungefär som patientlyftar och på hjul

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ja, något sorts hjälpmedel måste nog till.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...