Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Här har man varit ute på sjön och dragit ett 150-tal makrillar så har tråden utökats väsentligt, men nu är jag med igen!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ja, det är käcka mått på 540-baljorna - lättplacerade liksom.

      Skissen på "storkaret" är i runda slängar 200x180x90 - vad blir det... 3 240 liter någonstans. Men vi får se var det landar. Träbygge.
      Småfisk blir det garanterat!
      Tänk om det fanns små sötvattensrockor som inte blev större än en snusdosa ändå...
      Du har ju scobina och retics som håller sig i rätt bra storlek.. inga snusdosor dock..

      Mm.. ställer ju upp ett 150x150x80 i lägenheten snart.. då ska jag också bli fyllfull.. lite nerver liksom..

      Låter ju som väldigt bra mått.. jag byggde ett 204x124x65 i plyfa så det är bara att slänga iväg ett pm om det är något..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

      Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Det är ju det, som jag har sagt hela tiden - ingen tror mig ju. Det är helt omöjligt att få en rättvis bild av ett 540. Karet liksom krymper ihop på alla bilder. Jag har försökt, att få till en ok bild på 540 discuskaret - lyckas dessvärre inte så bra.

        //Inger
        Ja, det är änna retfullt - när man ser hur det egentligen ser ut, och jämför med bilderna...

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Här har man varit ute på sjön och dragit ett 150-tal makrillar så har tråden utökats väsentligt, men nu är jag med igen!
          Åh, makrill... Måste nog käka det i helgen!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            Du har ju scobina och retics som håller sig i rätt bra storlek.. inga snusdosor dock..
            Mm.. ställer ju upp ett 150x150x80 i lägenheten snart.. då ska jag också bli fyllfull.. lite nerver liksom..
            Låter ju som väldigt bra mått.. jag byggde ett 204x124x65 i plyfa så det är bara att slänga iväg ett pm om det är något..
            Jodå, jag kikar allt i din tråd, och följer det hela!

            Toppen med PM:et där!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Är det procenten det handlar om för att våga fylla akvariet, så borde jag vara dyngrak veckan lång!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5972

                Du får nog plasta in ett cigg paket och lägg ner i karet så proportionerna blir de rätta även i framtiden

                Tycker det ser väldigt lovande ut, jag ser förmodligen samma bild framför mig som du gör, med fiskar som kilar ut och in och kan skapa hur många revir som helst!

                Enda problemet är väl frågan hur du ska kunna håva upp "överskottet" när det blir för många prinsessor än vad tronen kan hantera.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Härligt att läsa era kommentarer!

                  Nu var det vatten i baljan. Det blir ju ett jädra trist ljus men det skall bli ordning på detta om ett litet tag - nu skall jag slänga i ett litet innerfilter så att vattnet får klarna upp.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Härligt att läsa era kommentarer!

                    Nu var det vatten i baljan. Det blir ju ett jädra trist ljus men det skall bli ordning på detta om ett litet tag - nu skall jag slänga i ett litet innerfilter så att vattnet får klarna upp.
                    Phuuu.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Phuuu.
                      //Inger
                      Ja du, Inger - det säger jag också.
                      Under ifyllandet lät det; SPOCK från karet, men det var själva ställningen som klickade till... det var det verkligen... det var det... är jag helt säker på!
                      Om det nästan kom lite löksky i brallan när jag baxade sten, kan jag säga att det höll på att tränga fram en hel låda svensk oskalad lök när jag hörde det soundet...
                      Men, det verkar vara; So Far, So Good... nu...

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Är det procenten det handlar om för att våga fylla akvariet, så borde jag vara dyngrak veckan lång!
                        hur många 1500-3000L fyller du i veckan? i mitt fall pratar vi apokalyptiska vattenskador, nu vet jag inte hur mats bor men jag evakuerar ett höghus om jag klantar mig.. :S

                        @bryzell

                        inga problem, tänkte du köra glasfiber eller dammduk? (har byggt båda) bong har också erfarenhet men är inte här så mycket, jag ringde honom för hjälp och han är duktig som fan.. rekommenderar glasfiber och coat starkt.. dammduk var ingen höjdare att jobba med..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Under ifyllandet lät det; SPOCK från karet
                          May your aquarium live long and prosper...
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                            hur många 1500-3000L fyller du i veckan? i mitt fall pratar vi apokalyptiska vattenskador, nu vet jag inte hur mats bor men jag evakuerar ett höghus om jag klantar mig.. :S

                            @bryzell

                            inga problem, tänkte du köra glasfiber eller dammduk? (har byggt båda) bong har också erfarenhet men är inte här så mycket, jag ringde honom för hjälp och han är duktig som fan.. rekommenderar glasfiber och coat starkt.. dammduk var ingen höjdare att jobba med..
                            Glasfiber och coat... säger han som skall göra det. Jag tänkte åka bort på semester när det hela blir byggt... blir nog bäst så, med tanke på hur jämra kass jag är på byggstuff!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              May your aquarium live long and prosper...
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                Ser riktigt snyggt ut
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...