Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jepp, det är han!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Akvariestugan

      Apropå slö, har du sett några bilder på nyinköpta Cobolter Anders? Hur jag än letar kan jag inte hitta någon.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Ursprungligen postat av bluewing
        apropå slö, har du sett några bilder på nyinköpta cobolter anders? Hur jag än letar kan jag inte hitta någon.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jag tänkte faktiskt fota dom i morse, men jag råkade vifta till med armen på nåt sätt som dom inte gillade. Det blev rusning i karet - det small till överallt å jag tänkte, "att nu dog dom". Jag fick samma symtom som Johnny, när hans for iväg på samma sätt, med hög puls, hjärtklappning och en massa annat - puh, jag är skakis än.
          Nu har dom i alla fall lugnat ner sig, lysrören är på och dom verkar inte bry sig över ljuset. Kanske bilder ikväll, just nu för mycket speglingar.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Jag tänkte faktiskt fota dom i morse, men jag råkade vifta till med armen på nåt sätt som dom inte gillade. Det blev rusning i karet - det small till överallt å jag tänkte, "att nu dog dom". Jag fick samma symtom som Johnny, när hans for iväg på samma sätt, med hög puls, hjärtklappning och en massa annat - puh, jag är skakis än.
            Nu har dom i alla fall lugnat ner sig, lysrören är på och dom verkar inte bry sig över ljuset. Kanske bilder ikväll, just nu för mycket speglingar.

            //Inger
            Aha, det svarade frågan/frågorna jag just ställde i din tråd, Inger!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Fasen, idag blir det inget akvariemeckande - skall hem till morsan och käka en bättre middag, tillsammans med min dotter Erica - och det skall så klart bli hur gôtt och kul som helst! Karet får vänta ett tag till!


              En rätt frän bild på Erica;
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Vilken vacker dotter du har.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Vilken vacker dotter du har.

                  //Inger
                  Tack skall du ha Inger! Ja, man är ju stolt farsa, så klart!

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Det var verkligen en "rätt frän" bild på en snygg tjej! Tagit den själv, förstår jag?
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Knax
                      Det var verkligen en "rätt frän" bild på en snygg tjej! Tagit den själv, förstår jag?
                      Ja, det är en fin bild - men jag har inte tagit den själv... vetisjutton vem som plåtat...


                      Edit; har för mig det var för något "sminkjobb" i något sammanhang...
                      Senast redigerad av Mats Bryzell; 13 August 2013, 12:09.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Är du farsa till henne? Tur att skönheten hoppar över en generation...det ser man ju på min däga.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Är du farsa till henne? Tur att skönheten hoppar över en generation...det ser man ju på min däga.
                          Ja, jävlar sicken tur att det funkar så - hon hade ju kunnat haft skägg...

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Håhåjaja... Tvättade rent 540-karet igårkväll, och satt faktiskt framför det en lång stund... och liksom bara glodde och inredde i skallen. Tittade också på det nya 112-liters räk-karet, där de blå Tigerräkorna går tillsammans med ett gäng Amanoräkor och några Endlers.
                            Jag kickstartade detta kar, hällde i en massa gojs från Eheimfiltret som jag hade till kuben som Pia nu äger.
                            Tanken med 112-karet är en liknande uppsättning som jag såg hos "Solis" när jag och Anders var hos henne och hälsade på för några år sedan. Hon hade/har ett kar med räkor, som var väldigt fint "vildvuxet" och som såg ut att liksom bara sköta sig självt - med massor av räkor överallt. Jag har helt enkelt velat komma bort från nano-tänket, där man ju får hålla lite koll på grejerna, och istället bara låta detta 112-litare explodera i växter och räkor.

                            Nu har karet satt sig riktigt fint och det spirar bland javadungarna - de blå tigerräkorna tycks trivas fint också.

                            Snart blir det lite Tanganyika här i tråden. Jag tror att jag skall låta mina gamla (jo, dom finns faktiskt kvar) N. leleupi gå i 540-baljan tillsammans med en mindre grupp av N. gracilis, som är yngel från den grupp jag hade tidigare. Får jag tag i några Tanganyika-lampögon, blir det ett gäng av dessa också.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Nu när det är lite stiltje i tråden, så varför inte en liten film från förr - om inte annat så för att läska mig själv.

                              Kommentar

                              • Knax
                                • November 2012
                                • 1148

                                Jag tycker att det låter underbart alltihop! Räkor säger du, men vilka? Jag är sugen på räkor, men kan inget om arter osv.

                                Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
                                // Mats, a.k.a. Knax



                                "All's well that ends." - Unknown

                                Kommentar

                                Arbetssätt...