Jepp, det är han!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Akvariestugan
Apropå slö, har du sett några bilder på nyinköpta Cobolter Anders? Hur jag än letar kan jag inte hitta någon.Kommentar
-
Jag tänkte faktiskt fota dom i morse, men jag råkade vifta till med armen på nåt sätt som dom inte gillade. Det blev rusning i karet - det small till överallt å jag tänkte, "att nu dog dom". Jag fick samma symtom som Johnny, när hans for iväg på samma sätt, med hög puls, hjärtklappning och en massa annat - puh, jag är skakis än.
Nu har dom i alla fall lugnat ner sig, lysrören är på och dom verkar inte bry sig över ljuset. Kanske bilder ikväll, just nu för mycket speglingar.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Jag tänkte faktiskt fota dom i morse, men jag råkade vifta till med armen på nåt sätt som dom inte gillade. Det blev rusning i karet - det small till överallt å jag tänkte, "att nu dog dom". Jag fick samma symtom som Johnny, när hans for iväg på samma sätt, med hög puls, hjärtklappning och en massa annat - puh, jag är skakis än.
Nu har dom i alla fall lugnat ner sig, lysrören är på och dom verkar inte bry sig över ljuset. Kanske bilder ikväll, just nu för mycket speglingar.
//Inger
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Håhåjaja... Tvättade rent 540-karet igårkväll, och satt faktiskt framför det en lång stund... och liksom bara glodde och inredde i skallen. Tittade också på det nya 112-liters räk-karet, där de blå Tigerräkorna går tillsammans med ett gäng Amanoräkor och några Endlers.
Jag kickstartade detta kar, hällde i en massa gojs från Eheimfiltret som jag hade till kuben som Pia nu äger.
Tanken med 112-karet är en liknande uppsättning som jag såg hos "Solis" när jag och Anders var hos henne och hälsade på för några år sedan. Hon hade/har ett kar med räkor, som var väldigt fint "vildvuxet" och som såg ut att liksom bara sköta sig självt - med massor av räkor överallt. Jag har helt enkelt velat komma bort från nano-tänket, där man ju får hålla lite koll på grejerna, och istället bara låta detta 112-litare explodera i växter och räkor.
Nu har karet satt sig riktigt fint och det spirar bland javadungarna - de blå tigerräkorna tycks trivas fint också.
Snart blir det lite Tanganyika här i tråden. Jag tror att jag skall låta mina gamla (jo, dom finns faktiskt kvar) N. leleupi gå i 540-baljan tillsammans med en mindre grupp av N. gracilis, som är yngel från den grupp jag hade tidigare. Får jag tag i några Tanganyika-lampögon, blir det ett gäng av dessa också.
Kommentar
Kommentar