Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13108

    Jag vill bara höja ett varningens finger när du ska fylla karet Mats! Frigolt har en jäkla flytkraft så skulle du se att den börjar lyfta får du lägga i lite mera sten!!!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av åheim
      Jag vill bara höja ett varningens finger när du ska fylla karet Mats! Frigolt har en jäkla flytkraft så skulle du se att den börjar lyfta får du lägga i lite mera sten!!!
      Klassisk knäckning av sidan där, Åheim!
      Ja, lyfter frigoliten lite så kanske inte folk blir så oroliga att hela jävla karet skall gå i småbitar!

      Lägger in det senaste inlägget igen för säkerhets skull; man vet ju inte annars...
      "Ja, om jag får säga det själv, så är jag riktigt nöjd - och det är inte ens vatten i ännu!
      Jag skulle ju låta er vara ifred med en massa jädrans bilder - men kan ändå inte inte låta bli att slänga in ett par till...
      Så därför, här;"
      Bifogade filer

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        Längtar efter bilder med fisk och vatten i där .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av macke_fisk
          Längtar efter bilder med fisk och vatten i där .
          Jag också - snart så...

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Kom igen nu Åheim - du kollar ju... Skriv lite nu!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Alltså Mats, det ser ju helt fantastiskt ut, jag blir så jädrans sugen på att starta ett kar till av att följa den här tråden!
              Sitter på jobbet nu och funderar på var i herrans namn jag skulle kunna få plats med ett!

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13108

                ...Ja ha Jag har det mesta av ögonen på galningen carrie fisher på tv Jag har granskat bilderna ingående och de är lite olika ljus och vinklar på dem så det ser spännande ut och det kommer hur som helst bli ett unikt T-kar och det är skitkul! Jag kan inte säga varken bu eller bää, men vågad inredning är det verkligen. Det är liksom all in - succé eller fiasko Jag tippar iallafall på succé Mats! (Den där svarta skifferstenen tycker jag inte gör sig riktigt om jag ändå ska nämna en detalj, fast du är nog som jag och lyssnar inte på sånt)
                Senast redigerad av åheim; 23 August 2013, 01:09.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Alltså Mats, det ser ju helt fantastiskt ut, jag blir så jädrans sugen på att starta ett kar till av att följa den här tråden!
                  Sitter på jobbet nu och funderar på var i herrans namn jag skulle kunna få plats med ett!
                  Haha! Då är vi två som diggar detta! Tror inte det är så många fler än så! Det ser vi tydligt här i tråden.
                  Det funkar så här, alltid; så fort man bryter konventionella mönster blir folk oroliga - det finns en sanlös konsensus; så här bygger man ett T-kar: och jävlar om man går utanför gängse regler - då är man fel ute!
                  Sten måste ligga platt på botten och helst så skall det vara "malawi-rent" och "cleant" i karet... Och ingen tänker på fiskarnas bästa och att det kanske inte alltid måste vara "skitsnyggt", tänker jag...
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 23 August 2013, 07:01.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av åheim
                    ...Ja ha Jag har det mesta av ögonen på galningen carrie fisher på tv Jag har granskat bilderna ingående och de är lite olika ljus och vinklar på dem så det ser spännande ut och det kommer hur som helst bli ett unikt T-kar och det är skitkul! Jag kan inte säga varken bu eller bää, men vågad inredning är det verkligen. Det är liksom all in - succé eller fiasko Jag tippar iallafall på succé Mats!
                    Du tippar rätt!

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13108

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Du tippar rätt!
                      Ja jag brukar ha ett litet öga för en talang
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ja, om jag får säga det själv, så är jag riktigt nöjd - och det är inte ens vatten i ännu!
                        Jag skulle ju låta er vara ifred med en massa jädrans bilder - men kan ändå inte inte låta bli att slänga in ett par till...
                        Så därför, här;
                        Du skall vara riktigt nöjd! så snyggt och "annorlunda" på nåt sätt fast ändå inte när det är Herr Bryzell som inreder, det gillas
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av åheim
                          Den där svarta skifferstenen tycker jag inte gör sig riktigt om jag ändå ska nämna en detalj, fast du är nog som jag och lyssnar inte på sånt
                          Du har rätt - jag lyssnar inte så mycket på sånt...
                          Men vill bara säga att de skifferskärvorna lade jag liksom dit lite som man delar ut en hand i poker... för att störa ögat lite och kolla om man kan åka omkring med några smådetaljer - och jag plockar nog bort dom... kanske.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Du skall vara riktigt nöjd! så snyggt och "annorlunda" på nåt sätt fast ändå inte när det är Herr Bryzell som inreder, det gillas
                            Jo, jag är nöjd - eller så nöjd man kan vara. Det finns massor av detaljer man kan ändra på, och så är det ju alltid. Men som grundskiss får det vara bra nu och vatten skall i, sedan lite skönt ljus uppepå detta så blir det nog fint.

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Akvariestugan

                              Det blir galet bra Mats! Kul att se!

                              Det är fantastiskt mycket sten i, allt är mer hållbart än man kan tro. Står det bara på ställning eller har du en skiva under?
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Det blir galet bra Mats! Kul att se!

                                Det är fantastiskt mycket sten i, allt är mer hållbart än man kan tro. Står det bara på ställning eller har du en skiva under?
                                Nej, det är ett ramkar, så det står enbart med ramen på ställningen. Härligt att du gillar det!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...