Ja, det tog mig faktiskt ganska hårt, och jag fick liksom en klump i halsen när jag såg att forumet skall upphöra.
Jag känner precis som du att det blir en stor saknad att inte kunna vara här och liksom "träffas" längre.
Kanske kan vi trots allt stråla samman på exempelvis ciklidforumet - där har jag haft någon tråd tidigare. Någon typ av stugtråd med lite uppdateringar, bilder och filmer borde man ju kunna mäkta med.
Jag vet inte om trådarna här på forumet kommer att ligga kvar, eller om allt bara försvinner upp i rök?
Nu är denna tid förbi och en era går i graven - jag önskar dig, och alla andra, allt gott och många härliga akvarieupplevelser.
En sista uppdatering blir då att; 720-karet har fått en mäktig växt-boom, massor av fina Cryptokoryne och Anubias har fått växa helt obehindrat och det är ordentligt lummigt i karet.
Tanken kring räkor och småfisk kvarstår - men, nu börjar det bli en alldeles förträfflig bottentäckning av växter, just så som jag har beskrivit tidigare i tråden då mina funderingar på en större grupp Fjärilsciklider snurrade i skallen. Nu tycks karet styra mina tankar åt denna idé ytterligare en gång och till hösten borde det kunna bli verklighet.
Försökte ta en bild på hela karet men det blev bara speglingar av rummet i glaset, så jag får skippa detta tills det dyker upp något tillfälle någon annan gång, på någon annan plats.
Drar ändå in en dålig bild på crypton i mitten av karet, mot frontrutan.
Sedan kan jag inte låta bli att lägga in några bilder på en av filterräkorna. Dessa är helt fantastiska att kolla på!
Som sagt, nu är det över och förbi. Med detta tackar jag för mig.

Lämna en kommentar: