Faktum är att det finns några små röda räkor kvar, men de gömmer sig i växtligheten. Det är väl bara en tidsfråga innan D-tetrorna tar dessa också.
Jag kommer inte att fylla på med fler Kolglödstetror och Diamanttetror. När D-tetrorna är borta kommer jag att starta en jättegrupp med någon pytteliten rasbora, typ Boraras brigittae.
Då blir det även dags att dra på med räkor. Det blir ett, kanske lite, annorlunda 720-kar - men häftigt. Sedan skall jag kolla upp vad för småfisk som ytterligare kan passa.
Filterräkorna är större än Amanoräkor, så dessa klarar sig helt från angrepp av D-tetrorna. Det funkar inte att få räklingar från dessa räkor då de har samma förökningsstrategi som Amanoräkor - alltså att larverna behöver bräckvatten i sitt första stadie.
Hang-on-filtret är ett Resun Streamax SMX 1000, som fungerar väldigt fint.
Ja, åheim, de stora svampfiltren är nog duktigt knôkfulla av mulm, men jag får väl kolla om jag kan lyfta ur dessa vid tillfälle och tvätta ur dom.
Jag fortsätter att smacka in lite grejer titt som tätt - det blir väl lite flow, på nå'n vänster.

Lämna en kommentar: