Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • cambru
    svarade
    Personligen ser jag gärna bilder på akvarium under uppbyggnad, det är både fascinerande och inspirerande att se hur det växer fram! Så sluta inte

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Stort Tack, TT!
    Ditt inlägg belyser situationen alldeles korrekt!
    Du (och alla forumdeltagare) är så välkommen att deltaga, tycka, tänka och göra inlägg - här trampas inte in i några domäner, var säker på det!

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Hej

    Ok. Nu får jag nog räcka upp handen och ta på mig lite av denna diskussion.
    Jag (och några till) har ju varit på Mats om att vi vill se bilder, åter bilder och bilder till förbannelse.
    Detta på grund av att vi tycker det är väldigt intressant att se hur Mats går tillväga och få egna nya idéer.
    Så att det kommer bilder på ett icke färdigställt kar är ju bara intressant tycker jag i alla fall.
    Mats skriver ju kontinuerligt att, nu har jag kommit så här långt, härnäst skall jag kolla på ditt och datt.
    Att ljussättningen inte är klar har ju framkommit ett par gånger tidigare och kommer antagligen förändra intrycken av karet.

    Sedan har ni självklart rätt att utrycka er uppfattning av karet i dagsläget.
    Dock så tycker jag att man skall visa lite mer förståelse när ett kar uppenbarligen inte är färdigt.
    Gäller väl som en generell värdegrund som borde gälla i forumet.

    Min summering av det hela:
    Jag hoppas innerligen att du inte kommer sluta lägga upp bilder på karet i sin helhet eller detaljer som du själv tycker är intressant. Jag och jag gissar på många med mig tycker det är en fröjd att få följa med.

    Självklart skall vi få utrycka våra egna åsikter angående varandras kar men tänka på hur tonläget kan uppfattas av mottagaren. Diskussioner är ju det som för oss framåt vad det än gäller. Bra också att få feedback under uppbyggnad när det finns möjlighet att rätta till saker som man inte tänkt på själv.

    P.S. Denna text kanske uppfattas som lite hård av vissa men är mer tänkt som ett avstamp i diskussionen. Ni fyra som är i denna diskussion har varit med på forumet länge och kanske har en jargong som jag har missat. I så fall, om jag har trampat in i domäner som jag inte har något att göra med, så ber jag om ursäkt.

    Jag ville bara visa mitt intresse i denna tråd och som sagt var så hoppas jag du Mats kommer fortsätta lägga upp bilder och filmer.

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade

    Thomas, självklart ska vi kommentera hur vi upplever en inredning, tror inte Mats tar illa upp alls faktiskt . Det är bara skoj när någon berättar med bilder under resans gång, Nando har vi ju också fått följa under hennes resa

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Och jag följer och hoppas verkligen inte du tar illa upp om det någon sätt utrycker en åsikt under arbetets gång.
    Jag tar på inget sätt illa upp, tvärtom - det är kul med lite tyck och tänk om grejerna under arbetets gång, även om jag inte riktigt fattade vad Maths menade initialt!
    Däremot kan det nog räcka med bilder på karet och en massa smådetaljer (själv tyckte jag bilderna på Missne-”biten” var lite spännande) för ett tag framöver, så kan jag istället visa ett lite ingånget och färdigt kar längre fram.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Inger, jag tror att det Maths och Thomas upplever som grått och kolkällarelikt är en gleshet och tomhet som kommer sig av att karet har helt fel belysning just nu - och att stora partier av bakrutan blir upplyst, liksom inifrån karet och därmed syns mer än själva inredningen.
    Jämför man med det kar som jag gjorde åt Thomas så ser man att, i stort sett, hela bakglaset i hans kar är täckt av inredning och det blir sålunda en annan, mycket tätare känsla som resultat.
    Som sagt, jag återkommer framgent med lite bilder när 720-baljan är ”klar”.

    Och jag följer och hoppas verkligen inte du tar illa upp om det någon sätt utrycker en åsikt under arbetets gång.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    .... men Thomas och Maths, karet är ju inte färdiginrett ännu, jag ialla fall väntar och ser framåt. Mitt tyckande kommer när karet har landat på rikitig

    //Inger
    visst är det så Inger, jag är helt övertygad om att även detta blir ett mästerverk, men det är ju en process och då kan det ju vara rätt att kommentera vad man tycker just i det skedet, det kan ju till och med ge ett inspel på något man själv inte tänkt på. Så alla positiva tillrop är alltid bra , men visst borde man även säga det man känner när man ser ett stadie i utvecklingen. Hoppas Mats känner mig så väl att han inte tar illa upp för det.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Inger, jag tror att det Maths och Thomas upplever som grått och kolkällarelikt är en gleshet och tomhet som kommer sig av att karet har helt fel belysning just nu - och att stora partier av bakrutan blir upplyst, liksom inifrån karet och därmed syns mer än själva inredningen.
    Jämför man med det kar som jag gjorde åt Thomas så ser man att, i stort sett, hela bakglaset i hans kar är täckt av inredning och det blir sålunda en annan, mycket tätare känsla som resultat.
    Som sagt, jag återkommer framgent med lite bilder när 720-baljan är ”klar”.


    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    .... men Thomas och Maths, karet är ju inte färdiginrett ännu, jag ialla fall väntar och ser framåt. Mitt tyckande kommer när karet har landat på rikitig

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Då är det nog belysningen som gör att jag känner som jag gör skall bli kul att se vidare utveckling
    Kanske det, samt det faktum att bakrutan syns på ett oskönt sätt...
    Bilder kommer när det hela är ”klart”.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Visst! Vi kan inte alla tycka lika, och jag förstår att just detta kar inte gillas av flertalet. Det är helt i sin ordning!
    Det är två kalla lysrör i mitt kar.
    Det skall bli LED-belysning senare så man slipper det heltäckande ”kirurgljuset”.
    Karet är under utveckling och jag har tänkt mig lite öppnare ytor denna gång.
    Jag återkommer med bilder vid ett senare tillfälle.
    Då är det nog belysningen som gör att jag känner som jag gör skall bli kul att se vidare utveckling

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Visst! Vi kan inte alla tycka lika, och jag förstår att just detta kar inte gillas av flertalet. Det är helt i sin ordning!
    Det är två kalla lysrör i mitt kar.
    Det skall bli LED-belysning senare så man slipper det heltäckande ”kirurgljuset”.
    Karet är under utveckling och jag har tänkt mig lite öppnare ytor denna gång.
    Jag återkommer med bilder vid ett senare tillfälle.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Instämmer med att "ditt" kar fixat av Mats är suveränt.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej. Börjar med att säga wow......

    Men sedan är jag lite benägen att hålla med Maths i hans kommentar att det känns lite grått, det var faktiskt exakt vad jag tänkte när jag såg det. Men precis som Maths har jag än viss förkärlek till gröna kar. Men samtidigt är det vackraste kar jag någonsin haft skapat av Dig Mats ( blir kanske lite rörigt nu när ni heter samma och jag alltid glömmer Maths nick)

    Därför funderade jag lite vad som skiljer dessa två kar, eftersom jag uppfattade mitt som en varm djungel även om det inte var mycket växter och att jag uppfattar detta som kallt och grått..... kan det vara så enkelt som att detta kar har led belysning och mitt hade lysrör???

    Detta upplever jag ofta med just led. Och ser sällan kar som jag tycker är vackra med led. Vet att inte många delar min åsikt. Men jag tar mig friheten Mats att lägga in din bild på ditt kar igen och under det lägger jag karet du inredde till mig.

    Men ändå wow....

    Klicka på bilden för större version

Namn: 0D53ABA6-F17D-4252-8FB9-35A2ADC57F43.png
Visningar: 210
Storlek: 2,37 MB
ID: 2423595

    Klicka på bilden för större version

Namn: 408E949B-3B24-4957-B1BC-FEFAB76C4965.jpeg
Visningar: 248
Storlek: 292,9 KB
ID: 2423594

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ampe
    Tänkte oxå ta in växter från dammen, men trådalgerna fick ett sånt grepp mot slutet av säsongen så jag vågade inte...
    Det var trist.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...