Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Gôtt! Jag tror att du kan öka på med ett antal till - men det är du som bestämmer!
    Tack känns bra att höra att du också tycker det. Köpte in 10 till så just nu är jag på 27 iaf.
    vad tycker att det saknas nu innan invånare placeras i dit kar. Jag tänker mig att du ska ha diverse löv på botten?

    edit: är svampfiltrerna i nu? För isåfall är dom perfekt kamouflerade o väl gömda
    Senast redigerad av Superpescado; 19 October 2020, 09:25.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Har tittat på bilden ett tag, känns som att det är bra och tillräckligt. Om du ska lägga till mer så får du vara känslig på handen...
    Jag förstår precis hur du menar, och jag håller med dig.
    Nu är det förvisso väldigt kul att bara gå loss och labba runt med lite olika idéer - det är väl i det stadiet jag befinner mig just nu.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Har tittat på bilden ett tag, känns som att det är bra och tillräckligt. Om du ska lägga till mer så får du vara känslig på handen...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Woohoo... två redigt go'a gig fredag och lördag - så man är lite ljusgrönt genomskinlig idag.
    Men, lite pill i baljan fick det ändå bli; några kvistar av Plommonträd drog jag i uppe vid högersidan. Sedan lade jag en Mopanirot från bakglaset och framåt vid mitten/vänsterhållet. Denna tänker jag skall fungera som ett fundament för fler Mopanirötter som liksom skall sprida sig utåt på botten.
    Som vanligt tog jag en liten bild, bara för att dokumentera, kolla och känna efter hur det kan utveckla sig. Jag lägger bilden här också.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0357.jpg
Visningar: 263
Storlek: 326,8 KB
ID: 2423043

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av cambru
    Kul att se hur det växer fram! Snygg sand och härligt grenverk har du hittat!
    Riktigt kul att du gillar grejerna!
    Man får testa olika varianter - och när det gäller inredning där man använder diverse trämaterial så är det "trial and error" som gäller.


    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Va roligt att se dom så många i mitt 125 liters har jag bara 17 nu men tänkte landa på 27 st.
    Gôtt! Jag tror att du kan öka på med ett antal till - men det är du som bestämmer!

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Kul att se hur det växer fram! Snygg sand och härligt grenverk har du hittat!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Va roligt att se dom så många i mitt 125 liters har jag bara 17 nu men tänkte landa på 27 st.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Längtar tills jag kan se film på det.
    har du bestämt dig för invånare ännu? Och hur många tänker du dig?
    Jag kommer att dra in bilder och filmer löpande!
    Förutom de invånare jag har i 540-baljan nu (som ju givetvis får flytta över) kommer det bli hundratals av Kolglödstetror till att börja med, sedan får vi se...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Gôtt, Åheim och Nando!
    Jag brukar ta lite filmer och bilder under arbetets gång, dels för att dokumentera men också för att kolla hur karet ser ut på bild. Det finns detaljer som kryper fram på bild som man liksom missar när man sitter framför karet (och vice versa).
    Sedan vet jag att en del här på forumet gillar att se lite bilder, så jag drar in några här.
    Vattnet klarnar, dimman lägger sig - de ljusa prickar som syns på bilderna är diverse "vattenloppor", vilka det finns massor av i burken nu.
    Mer inredning skall i baljan (krävs dock en hel del betraktande, och planering i sinnet), och det är fortfarande kirurgljus, men det skall snart bli andra bullar!


    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0344.jpg Visningar:	0 Storlek:	349.2 kB ID: 	2422926

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0345.jpg Visningar:	0 Storlek:	713.4 kB ID: 	2422927

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0346.jpg Visningar:	0 Storlek:	836.5 kB ID: 	2422928

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0347.jpg Visningar:	0 Storlek:	871.8 kB ID: 	2422929

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0348.jpg Visningar:	0 Storlek:	694.2 kB ID: 	2422930

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0349.jpg Visningar:	0 Storlek:	775.3 kB ID: 	2422931

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0350.jpg Visningar:	0 Storlek:	626.9 kB ID: 	2422932

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0352 (1).jpg Visningar:	0 Storlek:	614.9 kB ID: 	2422933

    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_0353.jpg Visningar:	0 Storlek:	772.7 kB ID: 	2422934
    Citerar mig själv, så kan de senaste bilderna hamna högst upp på sidan... sådetså!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Längtar tills jag kan se film på det.
    har du bestämt dig för invånare ännu? Och hur många tänker du dig?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Kul! Ser ut att bli väldigt häftigt. Framförallt när det simmar massa fiskar mellan alla grenar!
    Härligt att höra! Ja, det kan nog bli fint med mer inredning framgent och, som du säger, massor (hundratals) av tetror och annat som simmar omkring i miljön.
    Jag skall även köra en så kallad ytinredning, precis på samma vis som i 540-burken, som jag visade tidigare i tråden.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 October 2020, 20:48.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Kul! Ser ut att bli väldigt häftigt. Framförallt när det simmar massa fiskar mellan alla grenar!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Exakt! Dubbelt upp av det goda
    Ja, det blir fint för en liten grupp av exempelvis Platy, någon originalform - vilka gärna kan få gå i burken.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Exakt! Dubbelt upp av det goda

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...