Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Hoppas, hoppas att sanden kommer snart!

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Snyggt Mats

    Det börjar se pampigt ut.
    Snygg detalj med smågrenarna som tittar fram genom stammarna i vänstersidan.

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Hej Mats!
    hur går det? Är sanden i nu? Jag tror att fler än jag är väldigt nyfikna
    Det är sanden jag väntar på, kommer troligtvis torsdag-fredag. Mitt jobbschema är så tajt att jag beställde allt på nätet denna gång.
    Hoppas att jag kan göra någon uppdatering till helgen!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Hej Mats!
    hur går det? Är sanden i nu? Jag tror att fler än jag är väldigt nyfikna

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad bra att du redan har levandefodret klart! Gillar inredningen så långt. Den bär, redan i sitt tidiga skede, din prägel. Kul att se!
    Ursprungligen postat av Inger H
    Nu har du kommit en bit på väg, ska bli kul att följa fortsättningen //Inger
    Härligt!
    Nu skall det fyllas på med lite mer inredning och sand - sedan drar jag igång svampfiltren.
    Bilder kommer.


    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Nu har du kommit en bit på väg, ska bli kul att följa fortsättningen

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad bra att du redan har levandefodret klart! Gillar inredningen så långt. Den bär, redan i sitt tidiga skede, din prägel. Kul att se!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Här kommer en bild som inte är så tjusig att kolla på, men det är såhär det är...
    Det finns massor av ljusreflektioner i frontrutan (vintertidens mörka eftermiddagar har ännu inte infunnit sig), men det får vi liksom skita i.
    Min metod är att låta saker och ting ta lite tid, inte minst inredning.
    Nu kan vi se att det mesta av inredningsmaterialet har fått det där "luddet" som, mer eller mindre, alltid uppkommer.
    Det fina är att detta ludd kommer att försvinna lagom till att jag drar igång karet.
    När vi tittar på bilden så ser vattnet lite "mjölkigt" ut - det är ungefär fyrahundrasjuttiofjorton millioner vattenloppor som livat upp stämningen i baljan.
    Dessa vattenloppor kommer att bli alldeles perfekt mat till de levandefödare som skall introduceras först i karet när jag lagt den slutgiltiga inredningen.
    Nu skall mer inredning tillsättas, sand skall tillföras och så skall svampfiltren dras igång.
    Att karet redan "teamar" av liv jazzar upp mig i brygga - så jädrans gôtt!
    Sedan; Varde LED-ljus!


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0336.jpg
Visningar: 390
Storlek: 305,8 KB
ID: 2422628

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det låter bra! Vilken sand ska du ha?
    Det blir Brogården/Råda/Finja finkornig sand, tror det handlar om 0,5 mm, så att alla corysar får det fint.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det låter bra! Vilken sand ska du ha?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Ok.
    Det är flera stöddiga svampfilter, slangar, sand och en ny doppvärmare jag väntar på.
    När jag fått hem detta skall lite grejsimojs från 540-burken flyttas över - sedan skall jag fixa till ett bra LED-spotlight-ljus.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ok.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Har det hänt något i baljan?
    Njaä... väntar på lite prylar som jag beställt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Har det hänt något i baljan?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Japp, det är två meter långt.
    Du kan säkerligen få till tre ”delar”. Det gäller nog bara att definiera varje del och ha en hyfsad plan om hur man vill att dessa skall se ut.
    Börja med att (om möjligt) torrinreda karet, så kan du verkligen gå loss och göra otaliga varianter innan du sätter inredningen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...