Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det ska bli roligt att följa!
    För övrigt har jag nyss läst färdigt din 960-liters SA-tråd från 2009. Mycket läsvärd! De vildfångad discusarna var vansinnigt vackra! Vad hände med dem sedan (tråden slutade liksom mitt i)?
    Ja, det börjar suga i inredarnerverna nu. Det skall liksom bli kul att uppdatera med lite nytt stuff - vi är ju ändå några få som kikar in i denna tråd titt som tätt - och då skall jag med glädje fortsätta!

    De VF Nhamunda Red-discusarna flyttades över till ett 2000-literskar där de gick en tid, sedan köptes discusarna upp av en duktig discus-fantast, men jag vet inte hur det gick för dom senare.
    Det karet har jag en tråd om någonstans, tror den heter; "2020-liter SA" eller något i den stilen.


    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det ska bli roligt att följa!

    För övrigt har jag nyss läst färdigt din 960-liters SA-tråd från 2009. Mycket läsvärd! De vildfångad discusarna var vansinnigt vackra! Vad hände med dem sedan (tråden slutade liksom mitt i)?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Fin film! Honan har verkligen en häftig teckning!
    Kul att du gillar filmen!
    Detta är en av de yngre honorna, plus en vuxen hane och cirka tio ungdjur till (vådan av att yngel klarar sig i karet) som jag hoppas att Pia kan ta hand om i ett senare läge.
    Nu skall det donas med nytt kar, nya inredningsidéer och en nygammal fas kan ta sin början/fortsättning i den riktiga akvariestugan.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Fin film! Honan har verkligen en häftig teckning!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    På filmen ser vi den andra honan i karet. Detta är hennes första lek, som gick av stapeln i den lite mer hektiska delen på vänstersidan med ganska dåliga förutsättningar för yngelvallande.
    Den äldre honan har släppt sina yngel helt och jag tror inte det finns några som överlevt denna gång.
    Det dröjde inte länge förrän den yngre honan flyttade över till den lummigare och lugnare högersidan av karet med sina yngel. Där finns optimalt med gömställen för att hon skall kunna hålla sina yngel hyfsat skyddade.

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


    Ha det bäst alla Zoopetare!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell

    Halloj Inger!
    Nej det var inga Discus i baljan då. Denna film togs precis innan vi flyttade till kåken och karet skulle släckas ner.
    Okey

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Hallojsan Mats, den här filmen som är tio år gammal dök plötsligt upp på YT, kul. 960-liter, vad hade du mer för invånare? Jag gissar på Discus?


    //Inger
    Halloj Inger!
    Nej det var inga Discus i baljan då. Denna film togs precis innan vi flyttade till kåken och karet skulle släckas ner.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Hallojsan Mats, den här filmen som är tio år gammal dök plötsligt upp på YT, kul. 960-liter, vad hade du mer för invånare? Jag gissar på Discus?


    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Sitter och funderar och kom att tänka på dina Bilbukar, hur går det för dem. Var ett tag sedan du la upp några bilder och "rapporterade"
    Ja, jag får la skärpa mig och filma bukarna.
    Det har väl blivit två ordentliga lekar och i nuläget bara ett par, tre yngel som nått vuxen storlek.
    Men, fasen, det är inte illa trots allt.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Sitter och funderar och kom att tänka på dina Bilbukar, hur går det för dem. Var ett tag sedan du la upp några bilder och "rapporterade"

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Bra inlägg om Apistos Mats!

    Och kul med två nyuppstarter. Följs med stort intresse!
    Härligt att höra!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Bra inlägg om Apistos Mats!

    Och kul med två nyuppstarter. Följs med stort intresse!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Härligt! Du banar väg för karen i en välorganiserad stuga!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    God morgon! Vet att du har fullt upp med spelningar och annat men kan inte låta bli att fråga om det hänt något akvarierelaterat i stugan ?
    Japp, du har rätt! Det är full fart på spelandet - vi fortsätter med Hummerfestivalen på Käringön några veckor till!
    I stugan har det ordnats el och fin plats för kommande kar.
    720-karet blev lite försenat på grund av att Kent, som jag fått karet av, har fått massor med trädgårdsmästarjobb neråt skåne. Så vi tar hit karet när han är klar med det, och jag har en ledig helg.
    Sedan har det sorterats, sparats och slängts en väldig massa akvarierelaterade prylar som drällde omkring i stugan - termometrar, håvar, pumpskallar, doppvärmare, två Dennerle-akvarium, ett 100-literskar och en massa andra grejer...
    Gôtt att få ordning på den skiten!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    God morgon! Vet att du har fullt upp med spelningar och annat men kan inte låta bli att fråga om det hänt något akvarierelaterat i stugan ?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...