Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LoGeek
    svarade
    Mats, när i tid började du med Macura Red? Lite sugen att prova scalarer och vore fint med lite inspiration, men denna tråd är snart 1000 sidor så det blir svårt att hitta...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det karet är så vackert! Lugnt, harmoniskt och naturligt på ett sätt som är svårt att få till. Tycker man ser en tanke i bakgrunden som sedan fått utveckla sig i princip som karet velat. Ska bli spännande att se 720:t genomgå motsvarande resa. Du ger väldigt mycket inspiration Mats, bara så du vet!
    Härligt!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det karet är så vackert! Lugnt, harmoniskt och naturligt på ett sätt som är svårt att få till. Tycker man ser en tanke i bakgrunden som sedan fått utveckla sig i princip som karet velat. Ska bli spännande att se 720:t genomgå motsvarande resa. Du ger väldigt mycket inspiration Mats, bara så du vet!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Låt nu inte vårt tyckande hindra alla er andra att ha synpunkter, vi har varit med ett tag men har inte facit. Så tyck till, kritisera, lägg till egna synpunkter och kom med egna förslag...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Gott, denna bild innehåller så mycket om man låter sig studera den en tid. Det har allt som "vanliga" kar inte har, bara vid första anblicken så infinner sig ett lugn. Mjukt ljus, inga stora dominanta fiskar, inga stora siktlinjer utan ett mjukt virrvarr och mycket att titta på.
    Ja, frågan är om det kan bli bättre än så här, naturligtvis kan det bli lika bra på ett annat sätt, men bättre, tveksamt.
    Nu ser jag fram mot nästa projekt, ska bli spännande, men det tar väl ett par år att nå samma nivå igen
    Maths, du skall ha stort tack!
    Nu tillägnar jag mig dock inte så stor del av äran av hur detta kar ser ut, det är faktiskt karet som arbetat sig fram till den här "looken" helt och hållet på eget bevåg.
    Det är väldigt intressant att du ser detsamma som jag, men så har vi också snackat om dylika ting mången gång tidigare här på Zoopets forum.
    Vad som syns på bilden (om man vet om det) är att jag rensat undan merparten av javan, och i samband med detta hela "skatboet" av ytinredningen.
    Denna rensning är fas ett i nedsläckandet.
    Jadu, Maths, jag arbetar långsamt, så det kan nog ta lång tid med de nya inredningarna. Min tanke är att, i samarbete med karen, skapa nya, lugna, spännande och fruktsamma miljöer. Jag siktar på att de skall bli "bättre" - men, på ett annat sätt, precis som du säger.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Gott, denna bild innehåller så mycket om man låter sig studera den en tid. Det har allt som "vanliga" kar inte har, bara vid första anblicken så infinner sig ett lugn. Mjukt ljus, inga stora dominanta fiskar, inga stora siktlinjer utan ett mjukt virrvarr och mycket att titta på.

    Ja, frågan är om det kan bli bättre än så här, naturligtvis kan det bli lika bra på ett annat sätt, men bättre, tveksamt.

    Nu ser jag fram mot nästa projekt, ska bli spännande, men det tar väl ett par år att nå samma nivå igen

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag brukar dokumentera karet/karen med jämna mellanrum, liksom bara för att kunna blicka bakåt för att kolla hur grejerna en gång såg ut.
    Tog en bild på 540-baljan, nu såhär när det inte är allt för lång tid innan detta kar skall avslutas för att flyttas ut till 720-burken i stugan.
    Detta blir väl en av de sista bilderna på denna inredning.
    Skall bli kul att göra nya skejpar i karen framöver.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0014.jpg
Visningar: 381
Storlek: 386,1 KB
ID: 2411492

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Jenny_E
    Ser att du fått in 720 nu, kul! Har det hänt nåt mer där än?
    Nej, det kan jag inte påstå. Jag har helt pajas-crazy mycket att göra med alla spelningar som väller in.
    Jag har gjort rent karet, så det är startklart. Sedan har jag släpat fram en rejäl mängd inredningsmaterial som jag skall labba med.
    Det enda som behövs nu är lite tid, men snart så...

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Ser att du fått in 720 nu, kul! Har det hänt nåt mer där än?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Mats! Jag läser och är med även om jag inte alltid lämnar avtryck.
    Åh, det vet jag, Nando!
    Det blir så att man ibland bara tittar in och läser lite. Fundera inte mer på att du behöver svara eller lämna någon kommentar.
    Cool breeze!


    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Nä, vattnet har för hög nitrat nivå. Bytt 80 procent idag, men har inte fått ner nitraten . Imorgon skall jag göra rent ytterfilter och se om det är problemet. Ser bara att Ivanacara är påverkade.
    Thomas! Jag hoppar över till din tråd och gör ett litet inlägg där.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mats! Jag läser och är med även om jag inte alltid lämnar avtryck.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Nä, vattnet har för hög nitrat nivå. Bytt 80 procent idag, men har inte fått ner nitraten . Imorgon skall jag göra rent ytterfilter och se om det är problemet. Ser bara att Ivanacara är påverkade.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tyvärr beter sig hanen snarlikt idag, va sjutton har jag gjort fel nu.....honan lever men är blek och ligger mest på botten under rot.
    vill ju ändå ha ett adoketa par har ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck
    Känns nästan knasigt att fråga, men; är temperaturen och vattnet som det skall?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Thomas!

    Men, va' fan... Skall adoketa-honan bli kass nu också?
    Jag vet inte vad det kan vara för fel på henne. Jag ser det du beskriver framför mig, men...

    Fasen vad trist att höra!
    Tyvärr beter sig hanen snarlikt idag, va sjutton har jag gjort fel nu.....honan lever men är blek och ligger mest på botten under rot.

    vill ju ändå ha ett adoketa par har ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...