Känns nästan knasigt att fråga, men; är temperaturen och vattnet som det skall?
Akvariestugan
Kollaps
X
-
vill ju ändå ha ett adoketa parhar ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck
Lämna en kommentar:
-
Halloj Thomas!
Men, va' fan... Skall adoketa-honan bli kass nu också?
Jag vet inte vad det kan vara för fel på henne. Jag ser det du beskriver framför mig, men...
Fasen vad trist att höra!Lämna en kommentar:
-
Hahahahaha.....Om jag lyckas ja, vi får väl se.
knepigt för en teknikhatare som jag.... jag tror jag är den ända på jobbet som fortfarande använder papper och penna.... och ändå sitter jag med i digitaliserings gruppen....
min Ivanacara Adoketa hona är kass, något råd?
hon simmar korta stycken lägger sig sedan på botten, två gånger har hon legat på sidan och jag var säker på att hon dött.... sedan simmar hon iväg igen. Het blek och färglös och fransiga fenor.....Lämna en kommentar:
-
-
Sant. Jag gör inte ett dyft, väntar bara på att få släcka detta kar.
Snart börjar inredandet av 720-burken.
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Mycket lämpligt att det fans en ny kull när ny kamera skulle testas, men hos dig känns det som att du skulle kunna byta kamera varje vecka och det alltid finns något intressant och nytt att filma. Trots att du inte gör någonting...Lämna en kommentar:
-
Grymt snyggt Mats , sitter här med en mugg glögg och funderar på om det inte är dax att lära sig lägga ut filmer på zoopetLämna en kommentar:
-
-
Maths, jag vill bara svara på dina inlägg; de teorier du framlägger om bladfiskarna tror jag stämmer fint.
Att skäggtömmen är en "bladstjälk", som jag hintade om, tar jag för mycket troligt - och, visst är den gula färgen ett kamouflage som ett vissnat blad.
Nä, nu får det vara bra med bladfiskar på ett tag - helt andra saker stundar.Lämna en kommentar:
-
-
Halloj Inger!
Jag har en idé om låta 720-karet vara ciklidfritt... åtminstone till en början.
Jag ville ge mitt 540-kar till Thomas och Johan, så att de kunde ha det i sin lokal. Pojkarna ville inte veta av detta förslag utan propsade på att få lov att bära 540-karet ut till stugan när det blir läge - "klart du skall ha 540-burken ståendes här, tillsammans med 720-baljan, dummerjöns!", sa dom.
Ja... varför inte? - och kanske skall man gå åstad och göra det lilla karet till ett Fjärilsciklid-kar..?
Får suga på det lite.
/Johan
Lämna en kommentar:
-
Det jag undrar över och inte vet är hur dessa bladfiskar förhåller sig till hög och låg vatten. Min bild är att det är en fisk som förökar sig i skogen under högvatten och under lågvatten lever i någon undanskymd lagun och då är tålig mot låg syrenivå och hög värme. Men om det stämmer har jag ingen aning om.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: