Akvariestugan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Tyvärr beter sig hanen snarlikt idag, va sjutton har jag gjort fel nu.....honan lever men är blek och ligger mest på botten under rot.
    vill ju ändå ha ett adoketa par har ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck
    Känns nästan knasigt att fråga, men; är temperaturen och vattnet som det skall?

Lämna en kommentar:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Thomas!

Men, va' fan... Skall adoketa-honan bli kass nu också?
    Jag vet inte vad det kan vara för fel på henne. Jag ser det du beskriver framför mig, men...

Fasen vad trist att höra!
    Tyvärr beter sig hanen snarlikt idag, va sjutton har jag gjort fel nu.....honan lever men är blek och ligger mest på botten under rot.

vill ju ändå ha ett adoketa par har ju beställt köpt ett till par, men meningen var ju inte att detta skulle bli sjukt. Suck

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Thomas!

Men, va' fan... Skall adoketa-honan bli kass nu också?
    Jag vet inte vad det kan vara för fel på henne. Jag ser det du beskriver framför mig, men...

Fasen vad trist att höra!

Lämna en kommentar:

• Ekenberg
    svarade
    Hahahahaha.....Om jag lyckas ja, vi får väl se.
    knepigt för en teknikhatare som jag.... jag tror jag är den ända på jobbet som fortfarande använder papper och penna.... och ändå sitter jag med i digitaliserings gruppen....
    min Ivanacara Adoketa hona är kass, något råd?
    hon simmar korta stycken lägger sig sedan på botten, två gånger har hon legat på sidan och jag var säker på att hon dött.... sedan simmar hon iväg igen. Het blek och färglös och fransiga fenor.....

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Vi får väl se....är i filmningsfasen nu
    Wowsa! Nu jädrar blir det kul!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Mycket lämpligt att det fans en ny kull när ny kamera skulle testas, men hos dig känns det som att du skulle kunna byta kamera varje vecka och det alltid finns något intressant och nytt att filma. Trots att du inte gör någonting...

Sant. Jag gör inte ett dyft, väntar bara på att få släcka detta kar.
    Snart börjar inredandet av 720-burken.

Lämna en kommentar:

• Ekenberg
    svarade
    Vi får väl se....är i filmningsfasen nu

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Grymt snyggt Mats , sitter här med en mugg glögg och funderar på om det inte är dax att lära sig lägga ut filmer på zoopet
    Att lägga ut filmer är lätt, trots att det är lite knepigare än tidigare här på forumet. Men, skit samma - det går fint ändå!

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Mycket lämpligt att det fans en ny kull när ny kamera skulle testas, men hos dig känns det som att du skulle kunna byta kamera varje vecka och det alltid finns något intressant och nytt att filma. Trots att du inte gör någonting...

Lämna en kommentar:

• Ekenberg
    svarade
    Grymt snyggt Mats , sitter här med en mugg glögg och funderar på om det inte är dax att lära sig lägga ut filmer på zoopet

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Nädå, ingen fara, ni kan vara lugna!
    Skall bara kolla hur nya kameran funkar, och hur mycket sämre bilder och filmer blir när man laddar upp.
    A. paulmuelleri-honan som drog fram en alldeles ny liten skock med yngel kunde ju inte bli bättre som fotomodell.

Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0006.jpg
Visningar: 333
Storlek: 498,9 KB
ID: 2411195

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Maths, jag vill bara svara på dina inlägg; de teorier du framlägger om bladfiskarna tror jag stämmer fint.
    Att skäggtömmen är en "bladstjälk", som jag hintade om, tar jag för mycket troligt - och, visst är den gula färgen ett kamouflage som ett vissnat blad.

Nä, nu får det vara bra med bladfiskar på ett tag - helt andra saker stundar.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Roligt att det så sakteliga rullar på. Som sagt kör på med två kar det blir hur bra som helst! Jag sällar mig till skaran och säger att det blir spännande att följa!
    /Johan
    Gôtt att höra!

Lämna en kommentar:

• Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Inger!
    Jag har en idé om låta 720-karet vara ciklidfritt... åtminstone till en början.
    Jag ville ge mitt 540-kar till Thomas och Johan, så att de kunde ha det i sin lokal. Pojkarna ville inte veta av detta förslag utan propsade på att få lov att bära 540-karet ut till stugan när det blir läge - "klart du skall ha 540-burken ståendes här, tillsammans med 720-baljan, dummerjöns!", sa dom.
    Ja... varför inte? - och kanske skall man gå åstad och göra det lilla karet till ett Fjärilsciklid-kar..?
    Får suga på det lite.
    Roligt att det så sakteliga rullar på. Som sagt kör på med två kar det blir hur bra som helst! Jag sällar mig till skaran och säger att det blir spännande att följa!
    /Johan

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Det jag undrar över och inte vet är hur dessa bladfiskar förhåller sig till hög och låg vatten. Min bild är att det är en fisk som förökar sig i skogen under högvatten och under lågvatten lever i någon undanskymd lagun och då är tålig mot låg syrenivå och hög värme. Men om det stämmer har jag ingen aning om.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...