Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • pereli
    svarade
    Kommer bli riktigt läckert med ett stort stim Kolglödstetror så glider runt grenarna och glimmar

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ditt kar, och dina fina platys, är en fröjd för ögat!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Slänger in en film och några bilder...



    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0405.jpg
Visningar: 252
Storlek: 578,7 KB
ID: 2423325

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0408.jpg
Visningar: 259
Storlek: 449,5 KB
ID: 2423326

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0415.jpg
Visningar: 251
Storlek: 435,0 KB
ID: 2423327

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Ser framför mig att det kommer att bli riktigt bra. Led-spotens kommer säkert bidra med massa snygga skuggspel
    Så ser jag det för min inre syn också.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Nu hänger det en kombinerad ramp av MH-lampor och lysrör. Denna skall bort och så skall jag flytta de två LUMAX LED-ramper som i nuläget hänger ovanför 540-burken till 720-karet.
    Dessa LED-ramper får bilda någon sorts allmänt grundljus som kan gå några timmar under dagen, men jag skall även labba med LED-spotar för att försöka få till en dunkel och stilla miljö.

    Ser framför mig att det kommer att bli riktigt bra. Led-spotens kommer säkert bidra med massa snygga skuggspel

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Det låter klokt mats.
    vad ska du ha för ljus i karet?
    Nu hänger det en kombinerad ramp av MH-lampor och lysrör. Denna skall bort och så skall jag flytta de två LUMAX LED-ramper som i nuläget hänger ovanför 540-burken till 720-karet.
    Dessa LED-ramper får bilda någon sorts allmänt grundljus som kan gå några timmar under dagen, men jag skall även labba med LED-spotar för att försöka få till en dunkel och stilla miljö.


    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Indianplatys är kanonfina! har haft dem flera gånger
    Ja, dom är verkligen fina! Jag har haft denna sort flera gånger tidigare också och alltid tyckt de passar så fint i lite murriga miljöer.
    Jag kunde inte hålla mig och köpte de som fanns kvar, så nu går det tjugo stycken i baljan.
    Jag rensade även deras kar på Kolglödstetror, men det fanns inte så många kvar, endast tjugo stycken... Men det är ju lätt att fylla på.


    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Det låter klokt mats.
    vad ska du ha för ljus i karet?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Indianplatys är kanonfina! har haft dem flera gånger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado

    Tänk om du skulle komma hem med 100+ kolglödstetror imorgon! Det skulle vara en bra söndag det!
    Det är nog inte riktigt hundra stycken de har gåendes där - kanske fyrtio-femtio stycken.
    Jag skulle kunna tänka mig att befria de som går i deras kar men jag vill kolla så att allt står rätt till i min burk först.
    Det skall i hundratals Kolglödstetror i 720-baljan vad det lider!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag tror att jag lider av skrivkramp, vet fasen inte vad jag ska skriva annat än att jag följer och att du har för få platys i förhållande till storleken på karet, ser toppen ut

    //Inger
    Det skall i fler...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Den intressanta frågan är dock varför du ska ha en håv. I ett kar fyllt med grenar så lär du inte kunna håva upp någonting...
    Nä, det var just det... ”I need another håv like I need a hole in my head”...
    Men, den där tösen var så övertygande...

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag har ju mina "vattenhål" men, som sagt, jag skall tillbaka redan imorgon och köpa fler. De hade ett rejält stash med Kolglödstetror också...
    Tänk om du skulle komma hem med 100+ kolglödstetror imorgon! Det skulle vara en bra söndag det!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag tror att jag lider av skrivkramp, vet fasen inte vad jag ska skriva annat än att jag följer och att du har för få platys i förhållande till storleken på karet, ser toppen ut

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Den intressanta frågan är dock varför du ska ha en håv. I ett kar fyllt med grenar så lär du inte kunna håva upp någonting...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...