Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Så vackert!
    Ursprungligen postat av Selafiel
    Riktigt läckert!
    Härligt att höra!
    Idag petade jag ner ett par Syrénkvistar framför de tunnare stammarna på vänstersidan. På så vis gör jag intrycket en aning tätare utan att det blir kompakt.
    Skall se om jag kan hitta någon snygg "vildform" (färg) av Platy till helgen. Nu är man ju svårt sugen på att dra igång karet ordentligt.
    Diverse adderingar av kvistar och rötter kan jag göra med ett litet antal fisk i baljan.

    Lämna en kommentar:


  • Selafiel
    svarade
    Riktigt läckert!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så vackert!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Så, nu har jag kommit fram till att grundplåten är (mer eller mindre) satt.
    Några Mopanirötter skall adderas på bottnen och lite ytinredning skall till. Sedan skall vi inte tala om ljuset...
    Men, jag känner att det som sitter nu är gott och väl för att göra små garneringar.
    Jag drar in en bild på den "färdiga" grundinredningen, och en film där jag åker lite med kameran för att försöka visa 3D-aspekten.

    Nu kan det fanimej vara dags att introducera några levandefödare i baljan, kanske redan till helgen..?



    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0374.jpg
Visningar: 287
Storlek: 350,2 KB
ID: 2423138



    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    wow...word not needed...
    Ah, Pia, Tack! Det blir lite mer inredning som du får kolla in senare.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Brände på bra med ljus och tog en snabb video - nu kan du se filtren (iallafall på vänstersidan).
    Jag hoppas hitta "ursprungsfärgen" på någon Platy - men olika färger är trots allt helt ok.
    Som du kan se på filmen, finns det massor av mat att äta upp...



    wow...word not needed...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av TurtleTurd
    Hej Mats

    Ja, vad ska man säga.
    Jäkligt snyggt....

    Funderade bara på en sak.
    Du skall inte ha några stenar på botten?
    Eller det kanske du inte brukar ha när jag tänker efter?

    Förutom ditt tanganyikakar då, där fanns det ju lite stenar.

    Mvh TT
    Det skulle kunna gå i några mindre stenar, men vi får se hur inredningen utvecklar sig.
    Annars är jag, som du säger, inte främmande att använda sten i karen - om det behövs.

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Hej Mats

    Ja, vad ska man säga.
    Jäkligt snyggt....

    Funderade bara på en sak.
    Du skall inte ha några stenar på botten?
    Eller det kanske du inte brukar ha när jag tänker efter?

    Förutom ditt tanganyikakar då, där fanns det ju lite stenar.

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Verkligen bra gömda, för dom är inte lätta att se.
    kul med levandefödande. Blandade färger på platys?
    Brände på bra med ljus och tog en snabb video - nu kan du se filtren (iallafall på vänstersidan).
    Jag hoppas hitta "ursprungsfärgen" på någon Platy - men olika färger är trots allt helt ok.
    Som du kan se på filmen, finns det massor av mat att äta upp...




    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Kul att följa detta!
    Kolglödstetror är en av mina favoriter som jag själv gått i tankarna kring gör min 450-balja. Men ett hundratal lär det inte bli, snål som man är . Det vore dock en syn!
    Ja, det blir gôtt att se. Köper dock inte alla på en gång, utan i omgångar.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Kul att följa detta!
    Kolglödstetror är en av mina favoriter som jag själv gått i tankarna kring gör min 450-balja. Men ett hundratal lär det inte bli, snål som man är . Det vore dock en syn!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, svampfiltrerna (rejält stora rackare) är i baljan. De står längst bak i varsin vänster- och högerhörna.
    Jag känner att jag vill labba något ytterligare med inredningen innan jag drar på med fisk. Jag kommer troligtvis att köpa några fina levandefödare, typ Platy, som får gå in karet några veckor innan jag går loss.
    Det skall vara en hel del löv på bottnen, mestadels Catappa.
    Verkligen bra gömda, för dom är inte lätta att se.
    kul med levandefödande. Blandade färger på platys?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Så trivsamt det ser ut i karet Mats!
    Ja, det börjar ta sig. Det finns några idéer som jag har i skallen som måste testas, men det börjar likna en bra grundplåt.
    Idag flyttade jag över ett par Anubiasplantor från 540-burken. Den större av dessa plantor hade vuxit fast så fint på en gren av Hängalm, så hela tjobanget fick flyttas över och placeras i 720-karet.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Tack känns bra att höra att du också tycker det. Köpte in 10 till så just nu är jag på 27 iaf.
    vad tycker att det saknas nu innan invånare placeras i dit kar. Jag tänker mig att du ska ha diverse löv på botten?
    edit: är svampfiltrerna i nu? För isåfall är dom perfekt kamouflerade o väl gömda
    Ja, svampfiltrerna (rejält stora rackare) är i baljan. De står längst bak i varsin vänster- och högerhörna.
    Jag känner att jag vill labba något ytterligare med inredningen innan jag drar på med fisk. Jag kommer troligtvis att köpa några fina levandefödare, typ Platy, som får gå in karet några veckor innan jag går loss.
    Det skall vara en hel del löv på bottnen, mestadels Catappa.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så trivsamt det ser ut i karet Mats!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...