Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av LoGeek
    Bra inlägg om Apistos Mats!

    Och kul med två nyuppstarter. Följs med stort intresse!
    Härligt att höra!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Sitter och funderar och kom att tänka på dina Bilbukar, hur går det för dem. Var ett tag sedan du la upp några bilder och "rapporterade"
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av c90368
        Sitter och funderar och kom att tänka på dina Bilbukar, hur går det för dem. Var ett tag sedan du la upp några bilder och "rapporterade"
        Ja, jag får la skärpa mig och filma bukarna.
        Det har väl blivit två ordentliga lekar och i nuläget bara ett par, tre yngel som nått vuxen storlek.
        Men, fasen, det är inte illa trots allt.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Hallojsan Mats, den här filmen som är tio år gammal dök plötsligt upp på YT, kul. 960-liter, vad hade du mer för invånare? Jag gissar på Discus?


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Hallojsan Mats, den här filmen som är tio år gammal dök plötsligt upp på YT, kul. 960-liter, vad hade du mer för invånare? Jag gissar på Discus?


            //Inger
            Halloj Inger!
            Nej det var inga Discus i baljan då. Denna film togs precis innan vi flyttade till kåken och karet skulle släckas ner.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell

              Halloj Inger!
              Nej det var inga Discus i baljan då. Denna film togs precis innan vi flyttade till kåken och karet skulle släckas ner.
              Okey

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                På filmen ser vi den andra honan i karet. Detta är hennes första lek, som gick av stapeln i den lite mer hektiska delen på vänstersidan med ganska dåliga förutsättningar för yngelvallande.
                Den äldre honan har släppt sina yngel helt och jag tror inte det finns några som överlevt denna gång.
                Det dröjde inte länge förrän den yngre honan flyttade över till den lummigare och lugnare högersidan av karet med sina yngel. Där finns optimalt med gömställen för att hon skall kunna hålla sina yngel hyfsat skyddade.

                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                Ha det bäst alla Zoopetare!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Fin film! Honan har verkligen en häftig teckning!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Fin film! Honan har verkligen en häftig teckning!
                    Kul att du gillar filmen!
                    Detta är en av de yngre honorna, plus en vuxen hane och cirka tio ungdjur till (vådan av att yngel klarar sig i karet) som jag hoppas att Pia kan ta hand om i ett senare läge.
                    Nu skall det donas med nytt kar, nya inredningsidéer och en nygammal fas kan ta sin början/fortsättning i den riktiga akvariestugan.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Det ska bli roligt att följa!

                      För övrigt har jag nyss läst färdigt din 960-liters SA-tråd från 2009. Mycket läsvärd! De vildfångad discusarna var vansinnigt vackra! Vad hände med dem sedan (tråden slutade liksom mitt i)?

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Det ska bli roligt att följa!
                        För övrigt har jag nyss läst färdigt din 960-liters SA-tråd från 2009. Mycket läsvärd! De vildfångad discusarna var vansinnigt vackra! Vad hände med dem sedan (tråden slutade liksom mitt i)?
                        Ja, det börjar suga i inredarnerverna nu. Det skall liksom bli kul att uppdatera med lite nytt stuff - vi är ju ändå några få som kikar in i denna tråd titt som tätt - och då skall jag med glädje fortsätta!

                        De VF Nhamunda Red-discusarna flyttades över till ett 2000-literskar där de gick en tid, sedan köptes discusarna upp av en duktig discus-fantast, men jag vet inte hur det gick för dom senare.
                        Det karet har jag en tråd om någonstans, tror den heter; "2020-liter SA" eller något i den stilen.


                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Okej! Då ska jag leta upp den tråden! Tycker det är rätt lugnt på Zoopet för tillfället och jag behöver alltså läsa gamla trådar för att få intresset tillgodosett

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Okej! Då ska jag leta upp den tråden! Tycker det är rätt lugnt på Zoopet för tillfället och jag behöver alltså läsa gamla trådar för att få intresset tillgodosett
                            Här är en länk;


                            Japps, det är lugnt på forumet, väldigt få som skriver något - ja... jag skall inte säga något för den delen, skriver knappt en bokstav här nu för tiden.
                            Men, åtminstone jag, skall försöka hotta upp med lite bilder och filmer i någon typ av framtid - så får vi se vad som händer.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Låter bra! Tack för länken (men jag har redan hittat tråden )!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av nando
                                låter bra! Tack för länken (men jag har redan hittat tråden )!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...