Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Bilder/filmer tas tacksamt emot

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Då förstår jag!
    ...och det är fantastiskt fint att titta på!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Den åker i som den är, med extra allt! (Amanoräkorna kommer flockas, och hitta massor av godis).
    Då förstår jag!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det där blir toppen!
    Japp, den satte sig helt perfekt!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det där blir toppen! Skrapar du av laven/mossan på grenarna eller lägger du i den som den är?
    Den åker i som den är, med extra allt! (Amanoräkorna kommer flockas, och hitta massor av godis).

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det där blir toppen! Skrapar du av laven/mossan på grenarna eller lägger du i den som den är?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ho-Ho, god söndag!
    Jag tror fanimej att det är dags för en liten uppdatering igen.
    Jag vet ju hur uppiggade, exalterade och ivrigt intresserade ni blir när jag lägger upp bilder på torra och upphetsande grenar o.dyl.
    Så, idag blir det en, något över metern lång, gren av Päronträd. Denna sköna "pinne" tror jag bestämt kommer att gå i baljan idag. Kan bli redigt tjusigt på högersidan!


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3522.jpg
Visningar: 288
Storlek: 740,4 KB
ID: 2405551

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3523.jpg
Visningar: 298
Storlek: 832,0 KB
ID: 2405552

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3525.jpg
Visningar: 288
Storlek: 908,2 KB
ID: 2405553

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jag har börjat göra som du nu och samlar på mig material på lång sikt. Såg att en syrenstam med många grenar dött i trädgården. Den är nu avkapad och uppdelad i fler partier. Toppen att ha att välja lämpliga grenar och pinnar från i något framtida projekt!
    Så skall en slipsten dras!
    Snart har du massor av fint material att använda.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag har börjat göra som du nu och samlar på mig material på lång sikt. Såg att en syrenstam med många grenar dött i trädgården. Den är nu avkapad och uppdelad i fler partier. Toppen att ha att välja lämpliga grenar och pinnar från i något framtida projekt!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Borde väl finnas några halvdöda träd hos någon plantskola som de aldrig kan sälja, som de bara är glada för att bli av med.
    Kanhända... Men jag vill välja och vraka i lugn och ro.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Borde väl finnas några halvdöda träd hos någon plantskola som de aldrig kan sälja, som de bara är glada för att bli av med.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Schyssta grejer! Ser dem redan framför mig i karet!
    Kan bli fint.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Schyssta grejer! Ser dem redan framför mig i karet!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Som några av Zoopets läsare kanske känner till är jag intresserad av akvarieinredning.
    Planerandet av inredning är, för min del, en ganska långsam process, och jag gillar att samla på mig massvis av inredningsmaterial till kommande projekt.
    I 540-baljan har jag labbat lite med en typ av ytinredning som jag tror kan bli bra i ett större kar som skall in i ”stugan”.
    Tre inredningsdetaljer har jag (åtminstone just nu) bestämt mig för att använda. En fin, liggande rot/stam-grej, cirka 175 cm lång, och två grenar av plommonträd som på grund av sitt växtsätt blir perfekta vid vattenytan.
    Sedan har jag lagt ut en krok hos trädgårdsmästare jag känner, och det är att skaffa mindre trädstammar med merparten av rotsystemen kvar längst ner. Tänker mig översvämmad skog till nästa projekt.

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3508.jpg
Visningar: 249
Storlek: 882,5 KB
ID: 2405023

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3509.jpg
Visningar: 240
Storlek: 795,0 KB
ID: 2405024

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Sitter och blir lite nostalgisk igen.
    Vad tycker du om Dire Straits och framförallt Mark Knopflers sätt att hantera en gitarr?
    MK är helt fantastisk, en makalös gitarrist!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...