Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tur för oss att du måste dra igång en stugbalja i sinom tid
    Ja, jag måste göra det!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Sitter och blir lite nostalgisk igen.

    Vad tycker du om Dire Straits och framförallt Mark Knopflers sätt att hantera en gitarr?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tur för oss att du måste dra igång en stugbalja i sinom tid

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Gamla hus är det bästa och dyraste man kan ha...
    Just så!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Gamla hus är det bästa och dyraste man kan ha...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Har saknat din stuga lite, är den på gång snart - eller?
    //Inger
    Jag lägger en massa pengar på att fixa huset, men det är oundvikligt att dra igång stugan inom något halvår eller så - 540-baljan måste bort (och ett nytt kar i stugan måste grejas) för att jag skall kunna göra de renoveringar som måste fixas. Det får ta den tid som behövs.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Har saknat din stuga lite, är den på gång snart - eller?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag fattar ditt tänk, men ser inte så bedrövligt ut som du vill påpeka. Du skulle bara se mina hörnvinklar
    //Inger
    Haha! Jag lägger in bilderna som varnande exempel.
    Min vision ligger alltid framåt i tid, och jag vet ju hur jag skall få bukt med det jag inte gillar.
    Det som är riktigt kul nu är att jag kan experimentera en smula och testa olika idéer.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag tänkte på de där inredningsdetaljerna som dryftades i ett inlägg på förra sidan, alltså detta om att synliga hörn kan få inredningen att kännas lite… skall vi säga, ”off”.

    Min idé är att dra igång ett större kar i den riktiga ”stugan” och avveckla 540-baljan som är igång nu. Därför tar jag mig friheten att testa lite olika idéer som skall överföras till det nya karet.
    För att lämna en del plats för ytliggande grenverk har jag ansat stora mängder Javaormbunke i karets två bakre hörn.
    Tanken är att javan skall växa in i det ytliggande trämaterialet (som hela tiden adderas) - men just nu ser det bedrövligt oskönt ut.

    Nedan är några bilder på hur eländigt det kan se ut när de bakre hörnvinklarna är blottade. Det riktigt kliar i fingrarna (och nerverna) på mig när jag tittar in i karet, men jag ser detta som ett experiment i nuläget och kommer på lösningar hur jag skall inreda ett annat, större kar.


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3495.jpg
Visningar: 325
Storlek: 356,9 KB
ID: 2404601

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3496.jpg
Visningar: 303
Storlek: 440,4 KB
ID: 2404602

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3499.jpg
Visningar: 312
Storlek: 569,8 KB
ID: 2404603

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3502.jpg
Visningar: 320
Storlek: 599,3 KB
ID: 2404604

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3504.jpg
Visningar: 306
Storlek: 569,1 KB
ID: 2404605
    Jag fattar ditt tänk, men ser inte så bedrövligt ut som du vill påpeka. Du skulle bara se mina hörnvinklar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag tänkte på de där inredningsdetaljerna som dryftades i ett inlägg på förra sidan, alltså detta om att synliga hörn kan få inredningen att kännas lite… skall vi säga, ”off”.

    Min idé är att dra igång ett större kar i den riktiga ”stugan” och avveckla 540-baljan som är igång nu. Därför tar jag mig friheten att testa lite olika idéer som skall överföras till det nya karet.
    För att lämna en del plats för ytliggande grenverk har jag ansat stora mängder Javaormbunke i karets två bakre hörn.
    Tanken är att javan skall växa in i det ytliggande trämaterialet (som hela tiden adderas) - men just nu ser det bedrövligt oskönt ut.

    Nedan är några bilder på hur eländigt det kan se ut när de bakre hörnvinklarna är blottade. Det riktigt kliar i fingrarna (och nerverna) på mig när jag tittar in i karet, men jag ser detta som ett experiment i nuläget och kommer på lösningar hur jag skall inreda ett annat, större kar.


    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3495.jpg
Visningar: 325
Storlek: 356,9 KB
ID: 2404601

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3496.jpg
Visningar: 303
Storlek: 440,4 KB
ID: 2404602

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3499.jpg
Visningar: 312
Storlek: 569,8 KB
ID: 2404603

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3502.jpg
Visningar: 320
Storlek: 599,3 KB
ID: 2404604

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3504.jpg
Visningar: 306
Storlek: 569,1 KB
ID: 2404605

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Jenny_E
    Även ginkon är "bara" (inte så bara, snyggt!) Döda grenar också eller?
    Det är enbart dött, torkat trämaterial jag använder i karet. Grenar, kvistar och pinnar får ligga till sig och torka några månader, eller ännu längre.

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Även ginkon är "bara" (inte så bara, snyggt!) Döda grenar också eller?

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Ja tråden är verkligen inspirerande! Kikar ju in sporadiskt men blir peppad på ciklider. De jag hade funkade inte bra i mitt kar dock. Nu ska jag flytta och har möjlighet till större. Tål att funderas på.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Mats, jag kommer nog kasta upp några bilder på torrinredningen av mitt lillkar i helgen. Ska förhoppningsvis få lite tid att testa olika alternativ då. Om du har tid och lust får du gärna lämna synpunkter.
    Absolut!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mats, jag kommer nog kasta upp några bilder på torrinredningen av mitt lillkar i helgen. Ska förhoppningsvis få lite tid att testa olika alternativ då. Om du har tid och lust får du gärna lämna synpunkter.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...