Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Sv: Akvariestugan

    Då blir det väl smockfullt i karet om du ska ha i allt det där också

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Jesper Broman
      Då blir det väl smockfullt i karet om du ska ha i allt det där också
      Mjaaao... men jag har tänkt att fösöka få sten ganska nära ytan mot bakrutan - och sedan får man tänka på allt utrymme mellan stenarna!
      Det här är bara början.

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Sv: Akvariestugan

        Haha, skämtade mest

        Är fortfarande övertygad om att det där kommer bli kanon. Jag är också frälst i prinsessor sen många år tillbaka så detta är spännande

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Jesper Broman
          Haha, skämtade mest
          Är fortfarande övertygad om att det där kommer bli kanon. Jag är också frälst i prinsessor sen många år tillbaka så detta är spännande
          Ja, som sagt, jag tycker också att det är vrålspännande - det är en jädra go' process just nu, och jag längtar efter mina små sockergrisar.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Sv: Akvariestugan

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja, som sagt, jag tycker också att det är vrålspännande - det är en jädra go' process just nu, och jag längtar efter mina små sockergrisar.
            Jag förstår det

            Skickat från min GT-S5570 via Tapatalk 2

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Jahapp...
              Skissandet fortsätter, men jag blir allt mer säker på att grunden är satt. Det finns liksom ingen återvändo nu och jag får någonstans ge mig också - fan, det är ju bara lite inredning... änna.
              Det är ändå gôtt när man får flow och grejerna rinner till. Som av en händelse blev tre stenar lagda så att det ser som att de brutits av och landat som tre brutna delar - kul om ni märker var den detaljen händer i bilderna... Skit samma, det ser rätt fränt ut irl.

              Nåväl, här är några bilder;
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Maria S. Edström
                • November 2012
                • 95

                Jag gillar verkligen inredningar där man, ju mer man tittar, ser att det finns en tydlig intention och öga för detaljer bakom utformningen men på samma gång - ju mer man tittar desto mer naturligt ser det ut. Detta är en sådan inredning De tre "avbrutna" stenbitarna (som väl är placerade ganska centralt i akvariet, om inte mina ögon bedrar mig?) är precis en sådan sak som är ett utmärkt exempel på denna dualitet!
                Mitt mål i livet är att aldrig sluta lära mig saker. Därför är jag akvarist och lärarstudent!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Maria S. Edström
                  Jag gillar verkligen inredningar där man, ju mer man tittar, ser att det finns en tydlig intention och öga för detaljer bakom utformningen men på samma gång - ju mer man tittar desto mer naturligt ser det ut. Detta är en sådan inredning De tre "avbrutna" stenbitarna (som väl är placerade ganska centralt i akvariet, om inte mina ögon bedrar mig?) är precis en sådan sak som är ett utmärkt exempel på denna dualitet!
                  Maria, så härligt att läsa (och liksom höra). Du har verkligen fattat intentionen av vad jag vill åstadkomma. Det är just det konstlat onaturliga, trots att vi använder en ytterst snål miljö att arbeta med och strikt begränsade medel, som vi har att fajtas med/mot - som gör att man ändå fortsätter... och möjligtvis får det att se "naturligt" ut.
                  Och, du har rätt - de tre avbrutna stenarna ligger placerade just där du tittade...


                  Edit; hitade ett litet stavfel, eller vad vi nu skall kalla det...
                  Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 August 2013, 00:15.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Och näe... där får det väl var bra för min del! Morsning och good luck! Gôrlänge!

                    Kommentar

                    • åheim
                      • April 2006
                      • 13108

                      Ja du, du går verkligen loss i dina inrednings sessioner Mats Jag kan erkänna att jag inte hänger med i tänket riktigt, men det ger en skön lite förbryllande spänningt! Från början trodde jag du var ute efter en känsla av klipphäll - där alltså största delen av botten var sammanhängande sten... (satt faktiskt och visualiserade hur fisk strök längs klipphällen)! Nu är det nån annan känsla jag försöker förstå men, lyckas inte så bra, men det ska bli spännade att se hur det får liv sen med substrat, ljus o grejer
                      Senast redigerad av åheim; 21 August 2013, 01:56.
                      Viva Leo Buscaglia

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Akvariestugan

                        När jag tittar på inredningen som du har den nu så blir det lite turbulent i skallen. Å ena sidan tycker jag det är läckert på ett genomkonsekvent tänk. Lite som en klipphäll som rasat ner av erosionen. Å andra sidan blir jag lite trött i skallen av alla detaljer. Kan korta stunder få känslan av ett höghus som man tagit bort framsidan på. Sedan när jag "tänker in" att det ligger bottensediment/sand i inredningen som sipprat ner och jämnar ut kontraster och kanter. Då känns det riktigt bra igen. Men gissar att om du laddar på mer uppåt än nu kommer nog det strippade höghuset tillbaka i min skalle igen.
                        Detta är egentligen varken beröm eller kritik. Tänker bara högt i text. Inser bara att, det där hade jag aldrig kommit på själv. Någonsin. Det är både genomtänkt som om du vore en byggnadsingenjör. Sedan lite artistiskt knäppt också. Kan nog bli lite avundsjuk på det där artistiskt knäppa faktiskt. Har du kurser i artistisk knäppifiering som man kan anmäla sig till, Mats?
                        Skämt åsido så är det spännande att se på när folk är kreativa och vad det leder till. Tänker också lite kring vad det skulle innebära att tänka mer fritt runt inredning. Men det du utgått från är ju egentligen hur det ser ut i naturen. Spännande hur som helst.
                        Senast redigerad av Bluewing; 21 August 2013, 07:05.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Åheim och Johnny! Ni ser bilder i 2D, tänk 60 centimeter 3D.
                          Klipphäll..? Nej, grunt vatten (kolla inl. 6239). Detta är skelettet, sedan tillkommer rundare sten.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jahapp...
                            Skissandet fortsätter, men jag blir allt mer säker på att grunden är satt. Det finns liksom ingen återvändo nu och jag får någonstans ge mig också - fan, det är ju bara lite inredning... änna.
                            Det är ändå gôtt när man får flow och grejerna rinner till. Som av en händelse blev tre stenar lagda så att det ser som att de brutits av och landat som tre brutna delar - kul om ni märker var den detaljen händer i bilderna... Skit samma, det ser rätt fränt ut irl.

                            Nåväl, här är några bilder;
                            Väntar med spänning på hur det ser ut sen när sanden kommer på Gillar verklingen dennna inredningen med att du kombinerar rötter och de olika sorters formerna på sten.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Det är gôtt att ni reagerar (och tycker säkert att det är lika gôtt att karet inte står hemma hos er).
                              Kolla på de här två bilderna;




                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Det är gôtt att ni reagerar (och tycker säkert att det är lika gôtt att karet inte står hemma hos er).
                                Kolla på de här två bilderna;




                                http://www.masterfile.com/stock-phot...nyika-Tanzania
                                helt rätt.. jag hade inte sovit en blund med all den stenen i karet men såå snyggt är det
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...