Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Funderade på vad som skulle kunna passa att plocka in som skulle ge lite liv, med de nya förutsättningarna, något som inte kostar så mycket med tanke på omständigheterna. Kom att tänka på en fisk som inte brukar komma till sin rätt i "vanliga kar" och det är Bilbukar. Du har i princip en tom övre del av karet och en stor yta där de skulle kunna trivas utmärkt.
Kommentar
-
Japp, det har den faktiskt. Det har bildats ljusgröna noder med två nya flikar på varje nod. Sedan blir det nya noder på varje flik - och, ja, då fattar man att det går undan när det drar igång. Tricket är att sätta växter där de skall vara, och sedan låta dom vara ifred.
Kommentar
-
Kommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Ingen avbarkning (varför gör man det..?). Det är naturligt gnagande. Barken vill man gärna ha med när stuffet skall sättas i baljan, så att malarna har något att jobba med.Kommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Senare idag så ska jag försöka mig på att filma mamma borellii och hennes få bebisar som finns kvar. Jag börjar att se små fenor nu. Den andra honan har inga bebbar kvar, inte vad jag kan se i alla fall, så nu är hanen på gång och vill leka igen. Stackars honor, dom blir ju sletna
Kommentar
Kommentar