Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akvariestugan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Inger H View Post
    Nu så stör jag inläggen lite Mats, fast jag vet är att det är ok med dig
    //Inger
    Absolut! Inga problem, Inger!

Click image for larger version

Name:	image_74568.jpg
Views:	105
Size:	212.5 KB
ID:	2376329

Name:	image_74567.jpg
Views:	103
Size:	207.5 KB
ID:	2376328

Name:	image_74566.jpg
Views:	105
Size:	201.9 KB
ID:	2376327

Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2158.jpg Visningar:	1 Storlek:	589.2 kB ID:     	2376326
    Last edited by Mats Bryzell; 2017-12-18, 11:59.

Comment

Är man en förbannad scalare-tös med lite julmys i tankarna kan man ju pressa upp de andra i gruppen i ett hörn...

video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

Comment

Håhåjaja, en slö, ledig måndag.... Då blir det film.

Comment

Jag skall inte vara knusslig, här kommer två till.

Comment

Full fart i akvarierna - kul att du delar med dig
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Comment

Mats, jag tycker att du har blivit en mycket bättre fotograf och filmare - ny kamera eller är det skicklighet .
              Dina Sajicor är verkligen produktiva. Alltså hur matar du dessa alla yngel i karet, äter dom det som föräldrarna käkar när dom är så pass små som i filmerna?
              En annan fråga, hur har du fått javan att fästa på bakgrunden? Denna växt verkar för första gången att trivas hos mig, kul som sjutton eftersom jag gillar den så mycket (köpte några till idag)

//Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Comment

Klurar också på javan. Fast tänker då med windelöv istället, eller om jag får tag på 'trident'.
                Himla snyggt är det i alla fall! Å gillar filmerna på det fina yngelvallningslunket.
                Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

Kika gärna in i min dagbok!

Comment

Originally posted by Kjell Fohrman View Post
                  Full fart i akvarierna - kul att du delar med dig
                  Gôtt att höra, Kjell!

Comment

Originally posted by Inger H View Post
                    Mats, jag tycker att du har blivit en mycket bättre fotograf och filmare - ny kamera eller är det skicklighet .
                    Dina Sajicor är verkligen produktiva. Alltså hur matar du dessa alla yngel i karet, äter dom det som föräldrarna käkar när dom är så pass små som i filmerna?
                    En annan fråga, hur har du fått javan att fästa på bakgrunden? Denna växt verkar för första gången att trivas hos mig, kul som sjutton eftersom jag gillar den så mycket (köpte några till idag)
                    //Inger
                    Nädu, Inger - ingen skicklighet här inte! Det är Iphånen som gör jobbet.
                    Ynglen äter det de hittar i karet. Såklart blir det en massa småpartiklar av maten de andra får, men de mumsar i sig av alla mikroorganismer som finns bland allt brôte på botten. Jag suger ju aldrig rent sanden någonsin, så där bildas en massa smått och gott. Karet sköter sig helt själv, jag byter bara vatten 25-30% någon gång var tredje vecka ungefär.
                    Java (och Windeløv) behöver tid, och att man absolut inte flyttar runt och rycker upp plantorna. Jag lutade pinnar mot plantorna och bakgrunden. Till slut fäste de sig vid bakgrunden - tog väl något år...

Comment

Originally posted by miiaoo View Post
                      Klurar också på javan. Fast tänker då med windelöv istället, eller om jag får tag på 'trident'.
                      Himla snyggt är det i alla fall! Å gillar filmerna på det fina yngelvallningslunket.
                      Härligt att du gillar lunken, själv kan jag bli sittande i timmar framför burken.
                      Windeløv är otroligt vacker.

Name:	image_61836.jpg
Views:	101
Size:	328.7 KB
ID:	2376349

Name:	image_58979.jpg
Views:	115
Size:	318.1 KB
ID:	2376350

Comment

Inger! Här är en liten närstudie på ynglen (med feta, tjocka och runda Kalle Anka-magar) när de äter på en rotdel med otroligt "finluddig" algväxt, där det finns smått och gott att mumsa på.

Last edited by Mats Bryzell; 2017-12-18, 17:31.

Comment

Oohhh, så fint! Hur djupt är det karet?

Comment

Oohhh, så fint! Hur djupt är det karet?
                            Vet inte exakt... runt 40 cm tror jag.

Comment

Snyggt jobbat med inredningen då, för det ser betydligt djupare ut.

Comment

Snyggt jobbat med inredningen då, för det ser betydligt djupare ut.
                                Mmhmm... Det är just det där jag skrivit så mycket om tidigare här på forumet. Hur man kan tänka kring inredning, utanför boxen, flow o.s.v.

Comment

Working...
                                X