Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Du kanske vill låna våran gamla lingrävare istället, den tar mycket på en gång
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av solis
      Du kanske vill låna våran gamla lingrävare istället, den tar mycket på en gång
      Tack, men killen som gör dräneringen är hur säker som helst, och har fantastiskt fina grävmaskiner och dumpsters med sig - så, det är liksom inte grävandet i sig som är "tröttsamt" utan allt jobb runt omkring, men som sagt, tack ändå!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Gomorron Mats.
        Antar att du känner av muskler, som du inte trodde fanns.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • solis
          • July 2008
          • 5064

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Tack, men killen som gör dräneringen är hur säker som helst, och har fantastiskt fina grävmaskiner och dumpsters med sig - så, det är liksom inte grävandet i sig som är "tröttsamt" utan allt jobb runt omkring, men som sagt, tack ändå!
          Ingen orsak, hade nog varit svårt att flytta den (ca 40 ton) och sen är det inte så lätt att vara precis med den heller lite klumpigt med lingrävare, man kanske slår sönder huset då hehe
          Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
          1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
          100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
          56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Japp Inger - nu har man upptäckt muskler som man inte trodde fanns - men det är rätt gôtt ändå faktiskt. Idag har halva kåken fått nya d-rör och plattor. Lite finlir kvar på detta så är man snart halvvägs!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Japp Inger - nu har man upptäckt muskler som man inte trodde fanns - men det är rätt gôtt ändå faktiskt. Idag har halva kåken fått nya d-rör och plattor. Lite finlir kvar på detta så är man snart halvvägs!
              Låter riktigt bra Mats att du nu har fått rejält med muskler och det ser ut att ha varit ett stort jobb (= kostat jäkligt mycket pengar).
              Ja då slår det mig. Du bara måste hänga med på nästa Tysklandsresa - du har rejält med muskler så du kan få bära allla lådor med fisk och annat som vi andra (som inte har muskler) handlar och själv har du inget att bära för dina pengar har gått åt till husgrävaren
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Låter riktigt bra Mats att du nu har fått rejält med muskler och det ser ut att ha varit ett stort jobb (= kostat jäkligt mycket pengar).
                Ja då slår det mig. Du bara måste hänga med på nästa Tysklandsresa - du har rejält med muskler så du kan få bära allla lådor med fisk och annat som vi andra (som inte har muskler) handlar och själv har du inget att bära för dina pengar har gått åt till husgrävaren

                Haha! Ja, tysklandsresan till hösten skall jag med på, men nu i januari går det inte - skall spela... så att det kommer in lite nya pengar!

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  du råkar inte åka norrut på spelningar nån gång? hade vart trevligt å fått höra dig live, allafall för en sådan som mig som inte lyssnar på mix megapol å dylikt....
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Japp Inger - nu har man upptäckt muskler som man inte trodde fanns - men det är rätt gôtt ändå faktiskt. Idag har halva kåken fått nya d-rör och plattor. Lite finlir kvar på detta så är man snart halvvägs!
                    Är det Pordrän (lie osäker på namnet..) ni använder? Tror vi använde detta med eller nån liknande typ iallafall då blir det varmt och gott i källaren med
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Är det Pordrän (lie osäker på namnet..) ni använder? Tror vi använde detta med eller nån liknande typ iallafall då blir det varmt och gott i källaren med
                      Pordrän, japp.

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        Ser ut att vara lite att göra Mats.. Tycker de andra retar dig lite, var inte du stor å stark redan innan grävandet?

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av MrH
                          du råkar inte åka norrut på spelningar nån gång? hade vart trevligt å fått höra dig live, allafall för en sådan som mig som inte lyssnar på mix megapol å dylikt....
                          Vi har inget inbokat uppåt, som jag kan se. Det var annat för några år sedan när man var "komphjon" åt artister och turnerade runt. Älskar att lira norröver och söderut, alltid kul!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av NIC
                            Ser ut att vara lite att göra Mats.. Tycker de andra retar dig lite, var inte du stor å stark redan innan grävandet?

                            Ja, det är lite skit att pyssla med. Jag vet inte om du läst en bit bak i tråden, men jag tänker dra igång ett akvarieprojekt av lite större kaliber, och då stugan står väldigt nära kåken - och stugan skall byggas ut och förses med betongplatta, så vill jag försäkra mig om att inte behöva riva något i framtiden - exempelvis för en dränering.
                            Att jag dränerar kåken nu är mestadels en förebyggande åtgärd - dels vill jag, som sagt, inte behöva riva annat för detta någon gång, och sedan vill jag ha skiten gjord, en gång för alla, så att jag kan "piffa" kåken utan att behöva byta dyngsura "tofflor" på den om några år.

                            Ja, att de andra "retas" lite gör inget! Lång är jag - men stor och stark blir jag aldrig!

                            ... och Pordrän, ja!

                            Kommentar

                            • Fanbyalperna

                              • September 2005
                              • 752

                              Väldokumenterat som vanligt. Kul att se, det är lite som Zoopets eget "Äntligen hemma". :-)
                              Har inte alltid rätt, men fel ibland

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                nu har nog herr bryzell helt tappat bort akvaristen isig när han gräver i jorden.


                                ser han inte möjligheten ??


                                ser han inte möjligheten att fylla hela utrymmet runt huset med vatten ??


                                ser han inte möjligheten att klä utgrävningen med dammduk ??


                                ser han inte möjligheten att plantera lite näckrosor där ??


                                ser han inte möjligheten att koppa ner lite mindre kallvattensfisk där ??
                                (koi och guldfisk blir kanske lite stora och får svårt att vända sig)





                                I övrigt ser det ju välgjort ut.





                                .
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...