Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Jag tänkte på de där inredningsdetaljerna som dryftades i ett inlägg på förra sidan, alltså detta om att synliga hörn kan få inredningen att kännas lite… skall vi säga, ”off”.
Min idé är att dra igång ett större kar i den riktiga ”stugan” och avveckla 540-baljan som är igång nu. Därför tar jag mig friheten att testa lite olika idéer som skall överföras till det nya karet.
För att lämna en del plats för ytliggande grenverk har jag ansat stora mängder Javaormbunke i karets två bakre hörn.
Tanken är att javan skall växa in i det ytliggande trämaterialet (som hela tiden adderas) - men just nu ser det bedrövligt oskönt ut.
Nedan är några bilder på hur eländigt det kan se ut när de bakre hörnvinklarna är blottade. Det riktigt kliar i fingrarna (och nerverna) på mig när jag tittar in i karet, men jag ser detta som ett experiment i nuläget och kommer på lösningar hur jag skall inreda ett annat, större kar.
Kommentar
-
Jag tänkte på de där inredningsdetaljerna som dryftades i ett inlägg på förra sidan, alltså detta om att synliga hörn kan få inredningen att kännas lite… skall vi säga, ”off”.
Min idé är att dra igång ett större kar i den riktiga ”stugan” och avveckla 540-baljan som är igång nu. Därför tar jag mig friheten att testa lite olika idéer som skall överföras till det nya karet.
För att lämna en del plats för ytliggande grenverk har jag ansat stora mängder Javaormbunke i karets två bakre hörn.
Tanken är att javan skall växa in i det ytliggande trämaterialet (som hela tiden adderas) - men just nu ser det bedrövligt oskönt ut.
Nedan är några bilder på hur eländigt det kan se ut när de bakre hörnvinklarna är blottade. Det riktigt kliar i fingrarna (och nerverna) på mig när jag tittar in i karet, men jag ser detta som ett experiment i nuläget och kommer på lösningar hur jag skall inreda ett annat, större kar.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Min vision ligger alltid framåt i tid, och jag vet ju hur jag skall få bukt med det jag inte gillar.
Det som är riktigt kul nu är att jag kan experimentera en smula och testa olika idéer.
Kommentar
-
Jag lägger en massa pengar på att fixa huset, men det är oundvikligt att dra igång stugan inom något halvår eller så - 540-baljan måste bort (och ett nytt kar i stugan måste grejas) för att jag skall kunna göra de renoveringar som måste fixas. Det får ta den tid som behövs.Kommentar
-
Gamla hus är det bästa och dyraste man kan ha...Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Kommentar
-
Sitter och blir lite nostalgisk igen.
Vad tycker du om Dire Straits och framförallt Mark Knopflers sätt att hantera en gitarr?Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Som några av Zoopets läsare kanske känner till är jag intresserad av akvarieinredning.
Planerandet av inredning är, för min del, en ganska långsam process, och jag gillar att samla på mig massvis av inredningsmaterial till kommande projekt.
I 540-baljan har jag labbat lite med en typ av ytinredning som jag tror kan bli bra i ett större kar som skall in i ”stugan”.
Tre inredningsdetaljer har jag (åtminstone just nu) bestämt mig för att använda. En fin, liggande rot/stam-grej, cirka 175 cm lång, och två grenar av plommonträd som på grund av sitt växtsätt blir perfekta vid vattenytan.
Sedan har jag lagt ut en krok hos trädgårdsmästare jag känner, och det är att skaffa mindre trädstammar med merparten av rotsystemen kvar längst ner. Tänker mig översvämmad skog till nästa projekt.
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar