Jättefint!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akvariestugan
Collapse
X
-
Ja... Jag fortsätter att testa idéer till kommande balja.
Jag vill ha djup och höjd ordentligt tilltaget på nästa burk, så för nu får jag nöja mig med att labba med futtiga 60x60 cm.
Päronkvisten satte sig fint, och man kan tydligt se att jag reducerat javan ordentligt. Fan vet om jag inte skippar java helt i nästa burk, bara cryptos på bottnen.
Nu skall jag testa vidare med flera träslag, men jädrar vad fint Päronträd fungerar.
Comment
-
Originally posted by Nando View PostVad har du för tänkta mått på den kommande baljan?
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View PostJa... Jag fortsätter att testa idéer till kommande balja.
Jag vill ha djup och höjd ordentligt tilltaget på nästa burk, så för nu får jag nöja mig med att labba med futtiga 60x60 cm.
Päronkvisten satte sig fint, och man kan tydligt se att jag reducerat javan ordentligt. Fan vet om jag inte skippar java helt i nästa burk, bara cryptos på bottnen.
Nu skall jag testa vidare med flera träslag, men jädrar vad fint Päronträd fungerar.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View PostHärligt att du diggar det, Inger!
Just nu är Päronträd min nya favorit. Har redan planerat beskärningar som skall göras, så det finns massor av material tills (när det nu blir..?) en större burk skall inredas.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View PostJag wobblar fram och tillbaka... Det blir antagligen så att jag får, eller rättare sagt, någon får limma ett kar på plats. Stugan är ju inte jättestor, men ett djup på 80 - 90 cm och en höjd på åtminstone 70 cm.
Comment
-
Originally posted by Inger H View PostDet där med att inreda på höjden tycker jag är knepigt, jag lyckas sällan. Mitt 250L ska ju få en "terrible makover" i höst, så jag följer med stort intresse
//Inger
Last edited by Mats Bryzell; 2019-07-23, 09:35.
Comment
-
Originally posted by Nando View PostDet låter som trevliga mått att jobba med!
Men, det skulle kunna bli ett standard 960 också, som man bara ställer dit. Ett sådant kar ser ju ut som ett 720 men har ett djup på 80 cm och erbjuder lite mer svängrum.
Jag låter, som vanligt, saker och ting bara hända, liksom... När det är dags hittar jag en variant och lösning.
Comment
-
Originally posted by LoGeek View PostGillar din Java skarpt! Tänk till innan du utesluter den helt i nästa kar....
Men, jag tänker arbeta strikt utifrån trämaterialet när jag inreder nästa balja, och möjligtvis garnera med grönt i efterhand.
Comment
-
Originally posted by Mats Bryzell View PostVerkligen.
Men, det skulle kunna bli ett standard 960 också, som man bara ställer dit. Ett sådant kar ser ju ut som ett 720 men har ett djup på 80 cm och erbjuder lite mer svängrum.
Jag låter, som vanligt, saker och ting bara hända, liksom... När det är dags hittar jag en variant och lösning.
Comment
Comment