Och nu sitter vi på händerna och väntar på att du drar igång 720 och 540 karen
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, jisses... för de stackars få som följer denna tråd fortfarande vill jag ändå, på någon vänster, göra små ansatser till uppdateringar - ännu så länge.
Hav förtröstan, ni trogna - all vår längtan bliver svår.
Ni kommer givetvis ihåg den där "ytinredningen" som jag skrev om tidigare i tråden, och att jag kom en bit på väg...
Jag gaskar upp edert minne med dessa bilder;
Denna typ av inredning (ni som varit med tidigare vet vad det handlar om) kommer nu att gå in i ett "overdrive"-läge i den nya 720-baljan.
Jag har samlat massvis med Päron- och Plommongrenar som kommer att täcka merparten av ytan i denna 720-balja som blir ett "öppet" kar.
Sålunda blir det mycket grenverk i själva karet, men (och detta har ni ju tagit del av tidigare) också en helt igenom inredd yta - såsom man kan se i översvämmad skog och mark där borta i Amazonas fördolda laguner...
Kommentar
-
Helt rätt Mats , det första vill jag ju ha typ så likt som möjligt. Det blir ju samma invånare. De nästkommande två i vardagsrummet måste nog vara lite glesare för det blir ju diskuskar..... gärna biotop kar. Jag har lite lärt mig att det funkar bra med fullt inredda kar för diskus också, trots att man inte gör rent botten. Så tanken är ju kar som kan se tomt ut trotts att de innehåller 10-12 diskus och att det är på diskusarnas villor som de visar sig eller inte. Börjar bli grymt sugen på att sätta igång....Kommentar
-
Helt rätt Mats , det första vill jag ju ha typ så likt som möjligt. Det blir ju samma invånare. De nästkommande två i vardagsrummet måste nog vara lite glesare för det blir ju diskuskar..... gärna biotop kar. Jag har lite lärt mig att det funkar bra med fullt inredda kar för diskus också, trots att man inte gör rent botten. Så tanken är ju kar som kan se tomt ut trotts att de innehåller 10-12 diskus och att det är på diskusarnas villor som de visar sig eller inte. Börjar bli grymt sugen på att sätta igång....
Vi kan göra en lite lättare, glesare discusinredning som tillåter att du kan suga rent bottnen när det behövs. Karet behöver ju inte vara smockfullt av inredning.
Det skall bli kul att träffas till och inreda lite.
Här i stugan går det långsamt, väntar fortfarande på att några större träbitar skall sjunka.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hmm, jag också!
Stora sjok av täta Plommon-, Päron- och Syréngrenar ligger nu på vänt inför kommande ytinredning.
Funderar även på att låta det bakre vänsterhörnet bestå av en massiv ”rotfylla”, från yta till botten, av Mopanirötter - som en pendang till högerhörnets tunga stubbe som nu ligger där den skall.
Kommentar
Kommentar