Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Och nu sitter vi på händerna och väntar på att du drar igång 720 och 540 karen
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Nando
      Det kar du inreder åt Thomas ska också bli kul att se. Det karet du inredde i lokalen var verkligen jättevackert!
      Ja, Thomas kar blev riktigt bra, här är en bild på det;

      Klicka på bilden för större version

Namn: image_83218.jpg
Visningar: 311
Storlek: 355,6 KB
ID: 2420813

      Nästa kar jag gör (det blir väl hemma hos Thomas, kan jag tro - inte i lokalen) kommer nog att bli i samma stil. Jag tror Thomas vill det.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av åheim
        Och nu sitter vi på händerna och väntar på att du drar igång 720 och 540 karen
        720-burken är så smått påbörjad med åtminstone en rejäl träbit på plats, så du kan kanske släppa loss en av nävarna..?

        Kommentar

        • Selafiel
          • June 2020
          • 137

          Ursprungligen postat av åheim
          Och nu sitter vi på händerna och väntar på att du drar igång 720 och 540 karen
          Vilket härligt kar. Ser riktigt bra ut tycker jag!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Selafiel
            Vilket härligt kar. Ser riktigt bra ut tycker jag!
            Thomas hade ett tomt 540 i sin lokal och ville ha hjälp med att inreda detta, så jag plockade med mig lite trägrejer och resultatet (på bilden ovan) blev riktigt bra.


            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ja, jisses... för de stackars få som följer denna tråd fortfarande vill jag ändå, på någon vänster, göra små ansatser till uppdateringar - ännu så länge.
              Hav förtröstan, ni trogna - all vår längtan bliver svår.

              Ni kommer givetvis ihåg den där "ytinredningen" som jag skrev om tidigare i tråden, och att jag kom en bit på väg...
              Jag gaskar upp edert minne med dessa bilder;

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3526.jpg
Visningar: 288
Storlek: 550,0 KB
ID: 2420860

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3527.jpg
Visningar: 259
Storlek: 590,8 KB
ID: 2420861

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3533.jpg
Visningar: 273
Storlek: 536,4 KB
ID: 2420862

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3534.jpg
Visningar: 251
Storlek: 500,6 KB
ID: 2420863

              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3535.jpg
Visningar: 276
Storlek: 516,9 KB
ID: 2420864

              Denna typ av inredning (ni som varit med tidigare vet vad det handlar om) kommer nu att gå in i ett "overdrive"-läge i den nya 720-baljan.
              Jag har samlat massvis med Päron- och Plommongrenar som kommer att täcka merparten av ytan i denna 720-balja som blir ett "öppet" kar.
              Sålunda blir det mycket grenverk i själva karet, men (och detta har ni ju tagit del av tidigare) också en helt igenom inredd yta - såsom man kan se i översvämmad skog och mark där borta i Amazonas fördolda laguner...

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Ja, Thomas kar blev riktigt bra, här är en bild på det;

                Klicka på bilden för större version

Namn: image_83218.jpg
Visningar: 311
Storlek: 355,6 KB
ID: 2420813

                Nästa kar jag gör (det blir väl hemma hos Thomas, kan jag tro - inte i lokalen) kommer nog att bli i samma stil. Jag tror Thomas vill det.
                Helt rätt Mats , det första vill jag ju ha typ så likt som möjligt. Det blir ju samma invånare. De nästkommande två i vardagsrummet måste nog vara lite glesare för det blir ju diskuskar..... gärna biotop kar. Jag har lite lärt mig att det funkar bra med fullt inredda kar för diskus också, trots att man inte gör rent botten. Så tanken är ju kar som kan se tomt ut trotts att de innehåller 10-12 diskus och att det är på diskusarnas villor som de visar sig eller inte. Börjar bli grymt sugen på att sätta igång....

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Ekenberg

                  Helt rätt Mats , det första vill jag ju ha typ så likt som möjligt. Det blir ju samma invånare. De nästkommande två i vardagsrummet måste nog vara lite glesare för det blir ju diskuskar..... gärna biotop kar. Jag har lite lärt mig att det funkar bra med fullt inredda kar för diskus också, trots att man inte gör rent botten. Så tanken är ju kar som kan se tomt ut trotts att de innehåller 10-12 diskus och att det är på diskusarnas villor som de visar sig eller inte. Börjar bli grymt sugen på att sätta igång....
                  Halloj Thomas!
                  Vi kan göra en lite lättare, glesare discusinredning som tillåter att du kan suga rent bottnen när det behövs. Karet behöver ju inte vara smockfullt av inredning.
                  Det skall bli kul att träffas till och inreda lite.

                  Här i stugan går det långsamt, väntar fortfarande på att några större träbitar skall sjunka.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Fasen vilken härlig höst vi har framför oss - Mats 720 samt Thomas Adoketa-kar och Discusbalja inredda à la Mats!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Fasen vilken härlig höst vi har framför oss - Mats 720 samt Thomas Adoketa-kar och Discusbalja inredda à la Mats!
                      Jamenvisst! Vi skall nog slöjda till några härliga skejpar!

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jamenvisst! Vi skall nog slöjda till några härliga skejpar!
                        Börjar så smått längta till hösten .....
                        men ännu dröjer det lite, en semestervecka till att se framemot

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Ekenberg
                          Börjar så smått längta till hösten .....
                          men ännu dröjer det lite, en semestervecka till att se framemot
                          Japps! Det här tar vi när det är chill och allt är förberett!

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Nu börjar jag längta till hösten

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Nu börjar jag längta till hösten
                              Hmm, jag också!
                              Stora sjok av täta Plommon-, Päron- och Syréngrenar ligger nu på vänt inför kommande ytinredning.
                              Funderar även på att låta det bakre vänsterhörnet bestå av en massiv ”rotfylla”, från yta till botten, av Mopanirötter - som en pendang till högerhörnets tunga stubbe som nu ligger där den skall.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Det låter härligt! Jädrar vad gott det ska bli att få se din nya inredning växa fram

                                Kommentar

                                Arbetssätt...