Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jo, jag är nöjd - eller så nöjd man kan vara. Det finns massor av detaljer man kan ändra på, och så är det ju alltid. Men som grundskiss får det vara bra nu och vatten skall i, sedan lite skönt ljus uppepå detta så blir det nog fint.
    ja, jag vet... nöjd blir man aldrig det finns alltid nåt som man vill pilla på som tur är så kan man oftast behärska sig och "sitta på händerna"

    När kommer vattet i, skall du vänta med detta tills du fått hem rampen?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      ja, jag vet... nöjd blir man aldrig det finns alltid nåt som man vill pilla på som tur är så kan man oftast behärska sig och "sitta på händerna"

      När kommer vattet i, skall du vänta med detta tills du fått hem rampen?
      Jag tänkte nog fylla ikväll - så jag får köra med "kirurg"-ljuset så länge. Skall meka med 2260-filtret också, det är några delar där som skall fixas till, kanske slänger i en 2252:a sålänge.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ok, då får jag kolla på bilder på detta imorgon, frukost-tv skall iväg på kickoff med jobbet om en stund på okänd destination
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ok, då får jag kolla på bilder på detta imorgon, frukost-tv skall iväg på kickoff med jobbet om en stund på okänd destination
          Det låter mysigt! Själv tänkte jag korka upp en av dina flaskor - champagnen kanske sitter som en smäck ikväll.
          Kanske till och med tar en liten filmsnutt...

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            Vad är det för storlek? Att döma på ciggpaketet känns det som 150-60x90x60?

            Jävla coolt.. kan nog bli fett som fan att se firrarna interagera med miljön.. fyll det nu!
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det låter mysigt! Själv tänkte jag korka upp en av dina flaskor - champagnen kanske sitter som en smäck ikväll.
              Kanske till och med tar en liten filmsnutt...
              Det tycker jag du skall göra! Det skall bli fint väder med och vad passar bättrre då än en champagne-fördrink medans man grillar nåt gott, åh... det där lät gott, det får det bli imorgon!
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                Vad är det för storlek? Att döma på ciggpaketet känns det som 150-60x90x60?

                Jävla coolt.. kan nog bli fett som fan att se firrarna interagera med miljön.. fyll det nu!
                Det är ett vanligt litet standard 540: 150x60x60. Har alltid varit svag för just 540-baljorna, de har en lagom kompakt form och är inte så jädra långa.

                Jag håller på att förbereda mig för trekubik-karet, men det tar ett tag innan det blir klart - så jag var tvungen att sysselsätta mig med det här sålänge. Funderade på att köra Tanganyika i 3-kubikarn, men då skulle man väl fått hämta hem halva hisingen och lägga i - så det kommer att bli SA i det karet.

                Skall fylla, filma och banne mig bli lite full, tror jag bestämt, ikväll.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Det tycker jag du skall göra! Det skall bli fint väder med och vad passar bättrre då än en champagne-fördrink medans man grillar nåt gott, åh... det där lät gott, det får det bli imorgon!
                  Grill... där sa du det!

                  Kommentar

                  • ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Det är ett vanligt litet standard 540: 150x60x60. Har alltid varit svag för just 540-baljorna, de har en lagom kompakt form och är inte så jädra långa.

                    Jag håller på att förbereda mig för trekubik-karet, men det tar ett tag innan det blir klart - så jag var tvungen att sysselsätta mig med det här sålänge. Funderade på att köra Tanganyika i 3-kubikarn, men då skulle man väl fått hämta hem halva hisingen och lägga i - så det kommer att bli SA i det karet.

                    Skall fylla, filma och banne mig bli lite full, tror jag bestämt, ikväll.
                    Mm.. jag gillar också 540.. smutta mått som fan om man inte ska ha något bitigare i det.. mått på 3000? Plyfa eller helglas?

                    Du lär ju stoppa i ett motoropar och en helvetes massa småfisk som förökar sig haha..
                    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                    Normaliseringsprocessen..
                    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Det är ett vanligt litet standard 540: 150x60x60. Har alltid varit svag för just 540-baljorna, de har en lagom kompakt form och är inte så jädra långa.

                      Jag håller på att förbereda mig för trekubik-karet, men det tar ett tag innan det blir klart - så jag var tvungen att sysselsätta mig med det här sålänge. Funderade på att köra Tanganyika i 3-kubikarn, men då skulle man väl fått hämta hem halva hisingen och lägga i - så det kommer att bli SA i det karet.

                      Skall fylla, filma och banne mig bli lite full, tror jag bestämt, ikväll.
                      Trodde inte det var ett 540, hade mer gissat på runt 350 liter. Det är ett väldigt kompakt akvarium .
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                        Mm.. jag gillar också 540.. smutta mått som fan om man inte ska ha något bitigare i det.. mått på 3000? Plyfa eller helglas?
                        Du lär ju stoppa i ett motoropar och en helvetes massa småfisk som förökar sig haha..
                        Ja, det är käcka mått på 540-baljorna - lättplacerade liksom.

                        Skissen på "storkaret" är i runda slängar 200x180x90 - vad blir det... 3 240 liter någonstans. Men vi får se var det landar. Träbygge.
                        Småfisk blir det garanterat!
                        Tänk om det fanns små sötvattensrockor som inte blev större än en snusdosa ändå...

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av macke_fisk
                          Trodde inte det var ett 540, hade mer gissat på runt 350 liter. Det är ett väldigt kompakt akvarium .
                          540-karen är nog de mest svårfotograferade jag varit med om. Hur man än gör ser det pyttelitet ut på bild. Det var likadant när jag hade, i mitt tycke, en grandios SA-inredning i detta kar (bilder en bra bit bakåt i tråden)... såg fan inte klokt ut på bild - blev bara som småpinnar nerstuckna i en skokartong.
                          Så, återigen, den här T-inredningen ser faktiskt ganska mallig ut i verkligheten - och ja, det är ett kompakt, skönt kar - men det är ganska stora stenar i det också.

                          Kommentar

                          • macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            540-karen är nog de mest svårfotograferade jag varit med om. Hur man än gör ser det pyttelitet ut på bild. Det var likadant när jag hade, i mitt tycke, en grandios SA-inredning i detta kar (bilder en bra bit bakåt i tråden)... såg fan inte klokt ut på bild - blev bara som småpinnar nerstuckna i en skokartong.
                            Så, återigen, den här T-inredningen ser faktiskt ganska mallig ut i verkligheten - och ja, det är ett kompakt, skönt kar - men det är ganska stora stenar i det också.
                            Stenarna tycker jag ser stora ut och ser ut att kunna väga en del. Men det är en skit cool inredning du ha fått till i akvariet! Aldrig sett något som i stil med ditt inredda kar till malawi.
                            MVH macke_fisk

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av macke_fisk
                              Stenarna tycker jag ser stora ut och ser ut att kunna väga en del. Men det är en skit cool inredning du ha fått till i akvariet! Aldrig sett något som i stil med ditt inredda kar till malawi.
                              Malawi är ju också mestadels stenmiljö, och vi såg ett jädra fränt Malawikar i Tyskland där de hade byggt med sten liksom bara i mitten av karet så att fiskarna simmade runt stenformationerna. I det karet var det också blandat flata och runda stenar.
                              Själv har jag aldrig haft Malawiciklider, har fastnat för Tanganyika - men nog skulle man kunna fixa iordning en häftig Malawiinredning åt någon.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                540-karen är nog de mest svårfotograferade jag varit med om. Hur man än gör ser det pyttelitet ut på bild. Det var likadant när jag hade, i mitt tycke, en grandios SA-inredning i detta kar (bilder en bra bit bakåt i tråden)... såg fan inte klokt ut på bild - blev bara som småpinnar nerstuckna i en skokartong.
                                Så, återigen, den här T-inredningen ser faktiskt ganska mallig ut i verkligheten - och ja, det är ett kompakt, skönt kar - men det är ganska stora stenar i det också.
                                Det är ju det, som jag har sagt hela tiden - ingen tror mig ju. Det är helt omöjligt att få en rättvis bild av ett 540. Karet liksom krymper ihop på alla bilder. Jag har försökt, att få till en ok bild på 540 discuskaret - lyckas dessvärre inte så bra.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...