Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Akvariestugan

    Låter som pågående kar-mys där borta
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Låter som pågående kar-mys där borta
      You bet, Brother!
      Nu är det liksom klart för sjösättning av Sockergrisar!
      Jisses, vad jag vill bli av med obduktionsbelysningen... skall bli skönt att ljussätta på ett lite mer vettigt sätt - men här en bild ändå.
      Den lökiga placeringen av doppvärmaren skall givetvis ändras - skall bara kalibrera den först.
      Bifogade filer

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13108

        Riktigt bra jobbat Mats! Karet växer ju mer jag tittar på det (det brukar va tvärtom) och det är spännande att kika på, å det är ju inte ens fisk i försjutton Visst det är ju lite raka linjer och hörn, men va fasiken det är ju en klockren biotop och inget status quo och det kommer ge utdelning när fisken kommer i och dem kan komma till sin rätt i sin fina miljö. Nu ser jag fram mot lite "ljud"filmer (jag måste höra för att kunna se) på karet när fisken kommit i
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av åheim
          Riktigt bra jobbat Mats! Karet växer ju mer jag tittar på det (det brukar va tvärtom) och det är spännande att kika på, å det är ju inte ens fisk i försjutton Visst det är ju lite raka linjer och hörn, men va fasiken det är ju en klockren biotop och inget status quo och det kommer ge utdelning när fisken kommer i och dem kan komma till sin rätt i sin fina miljö. Nu ser jag fram mot lite "ljud"filmer (jag måste höra för att kunna se) på karet när fisken kommit i
          You're hard man to please... det har jag nog förstått! Men, nu måste jag göra dig besviken med ljudet där - filtret är knäpptyst... så det kanske på sin höjd kan bli ett mjukt "rumspurr", ett subtilt purrande ljud som jag knappt tror kameran kan ta upp...
          Men jag måste tacka dig för supporten - Stort tack!

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13108

            Ja ja jag får väl lägga lite ljud själv på filmerna då Nä men allvarligt, det känna som ett jäkla vakuum i huvet (kanske beror på nåt annat) och det behöver inte låta nåt särskilt bara inte den där "mute känslan". Du får väl ljudlägga som de gjorde med gamla stumfilmer annars, fast med lite gura
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Det kommer in kortvågsradiosändningar, kassettband och fax från folk som vill se hur det går med det lilla 112-litaret - och ja, jag måste ju tillhandahålla nyheter även om detta kar. Det mår oförtjänt bra... änna!
              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av åheim
                Ja ja jag får väl lägga lite ljud själv på filmerna då Nä men allvarligt, det känna som ett jäkla vakuum i huvet (kanske beror på nåt annat) och det behöver inte låta nåt särskilt bara inte den där "mute känslan". Du får väl ljudlägga som de gjorde med gamla stumfilmer annars, fast med lite gura
                Jag kan andas lite om du vill..?

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja... Tack skall ni ha för det enorma bifallet... Faxen strömmar in iallafall (måste snart byta rulle) - och för dessa entusiaster skall jag slänga in några bilder till!
                  Jag tror att C90 blir nöjd nu, för det åkte bort ett par stenar som faktiskt var ivägen och som nu är borta... så det så...
                  Det är ytterst subtila detaljer - men jag tror att ni märker skillnad... (vilket ni borde göra!). C90 gör det säkert!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Mats, lite småfisk i 105-karet på Tysklandsresan kanske? Har du sett om räkorna går med rom, eller ännu bättre om du sett några räklingar?
                    Snyggt är det iaf!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • simpson
                      • July 2012
                      • 666

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      You're hard man to please... det har jag nog förstått! Men, nu måste jag göra dig besviken med ljudet där - filtret är knäpptyst... så det kanske på sin höjd kan bli ett mjukt "rumspurr", ett subtilt purrande ljud som jag knappt tror kameran kan ta upp...
                      Men jag måste tacka dig för supporten - Stort tack!
                      du får väl dra fram en gura och plinka blinka lilla stjärna eller något sådant :-)

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Mats, jag vet inte vad jag skall säga.... båda karen är fantastiskt fina och jag bara väntar tills jag får se en film på karet när det ljuset och fiskarna är på plats
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Konstigt ändå, det känns som om karet blir snyggare å snyggare ju mer jag kollar på det. Ungefär som en melodi man inte gillar första gången den spelas - men sedan bara blir bättre och bättre, ju fler gånger man lyssnar på den.
                          Väntar med spänning på fiskarna.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Mats, lite småfisk i 105-karet på Tysklandsresan kanske? Har du sett om räkorna går med rom, eller ännu bättre om du sett några räklingar?
                            Snyggt är det iaf!
                            Det var tre honor med rom för ett tag sedan men jag har inte sett några räklingar. Svårt att se i det karet iofs.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Mats, jag vet inte vad jag skall säga.... båda karen är fantastiskt fina och jag bara väntar tills jag får se en film på karet när det ljuset och fiskarna är på plats
                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Konstigt ändå, det känns som om karet blir snyggare å snyggare ju mer jag kollar på det. Ungefär som en melodi man inte gillar första gången den spelas - men sedan bara blir bättre och bättre, ju fler gånger man lyssnar på den.
                              Väntar med spänning på fiskarna.

                              //Inger
                              Härligt att höra! Jo, det skall allt bli gôtt detta. Jag hoppas intensivt på tofsalger i detta kar - det vore något det!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Härligt att höra! Jo, det skall allt bli gôtt detta. Jag hoppas intensivt på tofsalger i detta kar - det vore något det!
                                Du kanske kan be snällt och få låna Pias tofs-rot?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...