Hm, jag har hittat flera räklingar ca 1,5 cm stora som inte är gula alls. Sedan finns det många mindre, ca 0,5-1 cm stora, som är tydligt gula. Vilken sorts räka är de grå-bruna? Är det samma sort eller skulle det, osannolikt nog, kunna vara amanos? Den första bilden visar en gul, den andra två grå/bruna.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Hm, jag har hittat flera räklingar ca 1,5 cm stora som inte är gula alls. Sedan finns det många mindre, ca 0,5-1 cm stora, som är tydligt gula. Vilken sorts räka är de grå-bruna? Är det samma sort eller skulle det, osannolikt nog, kunna vara amanos? Den första bilden visar en gul, den andra två grå/bruna.Kommentar
-
Smajlet - jag tror de bara är yellow, inte neon stripe. Frågade inte så noga när jag köpte de första tio utan sa bara att jag ville ha gula . När jag fyllde på med fler förstod jag att det var en ordentlig prisskillnad mellan de två färgvarianterna och har inget minne av att jag betalde det dyrare priset vid första köpet.
ICC - ja de ruvar fortfarande. Har sett något svartaktigt i munnen på honan idag, men har inte sett ynglen ute i det fria. Det är dock tydligt att de fortfarande finns kvar. Det syns på munnen vem som ruvar och den som gör det äter inte alls då heller.Kommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Riktigt kul, spännande och intressant att följa detta! Bara ös på med bilder och filmer, Nando!Kommentar
-
Kommentar