Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Hm, jag har hittat flera räklingar ca 1,5 cm stora som inte är gula alls. Sedan finns det många mindre, ca 0,5-1 cm stora, som är tydligt gula. Vilken sorts räka är de grå-bruna? Är det samma sort eller skulle det, osannolikt nog, kunna vara amanos? Den första bilden visar en gul, den andra två grå/bruna.

    Kommentar

    • smajlet
      • January 2018
      • 1374

      Ursprungligen postat av Nando
      Hm, jag har hittat flera räklingar ca 1,5 cm stora som inte är gula alls. Sedan finns det många mindre, ca 0,5-1 cm stora, som är tydligt gula. Vilken sorts räka är de grå-bruna? Är det samma sort eller skulle det, osannolikt nog, kunna vara amanos? Den första bilden visar en gul, den andra två grå/bruna.
      Andra bilden ser ut som någon tigerräka vad har du för sorter annar utöver amano och de gula?

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Jag har bara gula och amanos.

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          Ursprungligen postat av Nando
          Jag har bara gula och amanos.
          Var det yellow neon stripe du hade?

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Ursprungligen postat av Nando
            Inka stencikliderna munruvar fortfarande. Jag har inte sett ynglen än men det är tydligt att de finns kvar.
            Hur går det för Inkacikliderna? Ruvar de än?

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6032

              Smajlet - jag tror de bara är yellow, inte neon stripe. Frågade inte så noga när jag köpte de första tio utan sa bara att jag ville ha gula . När jag fyllde på med fler förstod jag att det var en ordentlig prisskillnad mellan de två färgvarianterna och har inget minne av att jag betalde det dyrare priset vid första köpet.

              ICC - ja de ruvar fortfarande. Har sett något svartaktigt i munnen på honan idag, men har inte sett ynglen ute i det fria. Det är dock tydligt att de fortfarande finns kvar. Det syns på munnen vem som ruvar och den som gör det äter inte alls då heller.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Jag kan ju inte utesluta att jag fick med räklingar av någon annan sort när jag köpte de gula. Men jag har inte medvetet handlat annat än gula och amanos.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6032

                  Här kommer bilder på inkahanen (som inte ruvar nu) och honan (som har konstig form på mun/käke och som det syns något svart i munnen på ibland).

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Här kommer bilder på inkahanen (som inte ruvar nu) och honan (som har konstig form på mun/käke och som det syns något svart i munnen på ibland).
                    Vad fina dom är, och honan ser ut att vara fullproppad . Nästan så jag blir lite sugen på att skaffa A. barlowi som också är munruvare (finns på imazo nu).

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Ja, de är fina! Hoppas jag får se frisimmande snart!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Riktigt kul, spännande och intressant att följa detta! Bara ös på med bilder och filmer, Nando!

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Nu när jag kom hem blev jag så glad att jag nästan fällde en tår! Frisimmande Inkastenciklid-yngel! Underbar syn!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Så fint att se!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6032

                              Ja, verkligen!

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Wow vad skoj. Riktigt kul att få se. Häftiga yngel, ser nästan ut som små Schackbrädeciklider ju. Måste vara intressant och sitta å titta på deras yngelhantering!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...