Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Ja, det är verkligen kul när det bara dyker upp små yngel helt oväntat! Hur tycker du Gul fantomtetra är att ha? Funderar på sådana till 240-karet sedan. De borde väl funka med fjärilar?

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Nando
      Ja, det är verkligen kul när det bara dyker upp små yngel helt oväntat! Hur tycker du Gul fantomtetra är att ha? Funderar på sådana till 240-karet sedan. De borde väl funka med fjärilar?
      En väldigt vacker och trevlig tetra, som du säkert kan ha med fjärilar!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Toppen, tack!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6032

          Nu är det bestämt att jag ska lämna in Inkaynglen om en vecka. Det betyder också att 240-karet görs om då. Jag längtar!

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Funderar mycket på den kommande ominredningen. Jag kommer ju ha några fiskar kvar från mellankaret som får gå i en stor tunna, med värmare och skimmer som ger ytrörelse, tills mellankaret blir klart. Det betyder att jag måste inreda ganska snabbt eftersom fiskarna sannolikt inte kan gå i tunnan så länge. Jag har testat olika kombinationer av rötter på en handduk i samma storlek som karet för att få en uppfattning om hur jag kan göra. Det finns dock flera rötter i karet och de har jag inte testat ihop med de andra (som sedan några månader ligger i olika tunnor/hinkar/backar för att vattenmättas). Det är alltså svårt att på förhand få ett ordentligt grepp om hur jag vill ha det. Hoppas inspirationen är med mig på söndag!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5972

              Börja med att helt enkelt slänga ned alla rötter i karet, det vi kallar kaos inredning. Brukar bli ganska bra
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Ja, jag önskar att jag "bara" kunde göra så. Har dock insett att mitt kontrollbehov och min vilja att arrangera rötterna så att jag tycker att det ser tilltalande ut är för stark för att jag ska klara att köra en komplett kaosinredning. Jag måste få ihop några grupper/linjer/formationer som jag gillar, annars kommer jag garanterat störa mig längre fram. Sån är jag :-S

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  På tal om kaos inredning. Jag ordnade med en sådan inredning igår, i det där tilltänkta Apistogramma-karet jag nämnt i min egen tråd. Var en aning grumligt igår, men skall ta en ny bild ikväll ock lägga upp i Bunkertråden. Behöver nog justera en del av grenarna innan jag limmar Javaorbunke där jag vill ha växten. Blev lite väl mycket kaos.
                  Du kan ju i alla fall spana in min inredning och avgöra om det tilltalar eller stressar ditt sinne.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Kul! Jag ska spana in det!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Imorgon vräker jag äntligen Inkaynglen och inreder baljan för fjärilar. Ska bli riktigt roligt. Min man tar med sig barnen och åker med fisken till butiken. Sedan hälsar han på sin syster och är borta några timmar. Under tiden ska jag försöka få ordning på karet. Har köpt en massa nya växter och rötterna är vattenmättade sedan länge.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6032

                        Kanske ska skriva något om övriga kar också. De puttrar på som vanligt. Fjärilarna leker regelbundet i lillkaret. Detsamma gäller för scalarer och inkor i storkaret. Jag har hittat fler yngel i olika storlek av kolglödstetra i lillkaret. De är verkligen söta! Räkorna förökar sig både i nanot och lillkaret. Ska flytta ett gäng till mellankaret sedan. I övrigt händer inte så mycket.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Äntligen va? Har låtit tidigare som om du väntat ivrigt på detta tillfälle ett tag nu. Kör på med inredandet och glöm inte att dela med dig med text och foto här i din tråd.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6032

                            Ja, jag har väntat på detta!

                            Nu ser det ut så här. Mer kaos tror jag inte jag klarar

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6032

                              Klicka på bilden för större version

Namn: F7920711-1A0A-41F7-8C5C-B6D6A1CC1263.jpeg
Visningar: 238
Storlek: 437,0 KB
ID: 2408615

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Det där ser fantastiskt ut!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...