Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Tack Smajlet, Cambru och Linda!

    Jag har sju corysar. De var väldigt mycket framme tidigare men blev skygga när scalarerna började bli större. Kanske kan köpa 5-10 till. Det finns ju plats. Samtidigt känns det inte kul att köpa fler om även de nya kommer hålla sig i bakgrunden. Dessutom är det svårt att se till att de får tillräckligt med mat där i mörkret...

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Ursprungligen postat av Nando
      Jag har sju corysar. De var väldigt mycket framme tidigare men blev skygga när scalarerna började bli större. Kanske kan köpa 5-10 till. Det finns ju plats. Samtidigt känns det inte kul att köpa fler om även de nya kommer hålla sig i bakgrunden. Dessutom är det svårt att se till att de får tillräckligt med mat där i mörkret...
      Förstår det. Jag har ju inte mina med några större fiskar och inte lika stort kar som dig. Jag tror nog det kan hjälpa att utöka stimmet. Verkar scalarerna bry sig om dem?
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Nej, de bryr sig inte om corysarna alls.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13108

          Jag har fläckiga pansarmalar (11st) som är framme hela tiden. Sen metallpansarmalar (10st) och dem ligger i klunga under ett stort växtrotsystem och kommer bara fram kvällstid och söker igenom hela akvariet, så jag matar alltid en sväng till kvällen för dem, dem är sticker direkt när det är rörelse framför karet. Båda arterna är i samma akvarium....

          Jag tycker hur som helst att du (Nando) ska uttöka antalet eftersom ju fler dess bättre när det gäller den här fiskarten, sen stör inte dem intrycket av karet fast dem är många och i ett stort kar skulle jag trycka i så många som jag tycker att det får kosta, men minst 20st!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Okej, får nog göra så! Tack!

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Lika vackra bilder som alltid. Har ju faktiskt samma erfarenhet av mina Corydoras , de första som är med Stordiskusarna sterbai är ju framme hela tiden, i Curilenquer karet har jag tio fläckiga, ser en eller två ibland annars håller de till bakom rötterna. Får nog bli tio till......

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Ja, man kan ju alltid testa!

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6032

                  Bilder!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6032

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Sagolikt helt otroligt fint, hoppas du kommer hit på västträff, behöver allt proffshjälp

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6032

                            Roligt att du gillar det!

                            Jag tycker det stora karet har fått ett eget liv som är intressant att följa. Växterna sprider sig utan min inblandning. Späda skott av någon sorts crypto dyker upp lite varstans. Vallisen har en otrolig växtkraft och där behöver jag gallra ut ibland för att den inte ska ta över helt. Grenarna från äppelträd och syrenbuskar har blivit mörka och fina. Rötter från anubiasplantorna längst upp till vänster söker sig nedåt mot botten och är ca 15 cm långa. Javaormbunkens rötter bildar som ett trådigt nät där fiskar och räkor kan gå och beta. Stenarna har fått lite alger på sig och ser mer naturliga ut nu. Det är kul att se!

                            Kommentar

                            • Rufus
                              • January 2005
                              • 866

                              Ja visst är det härligt att följa livet i ett akvarium.
                              // Annicka

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6032

                                Kommentar

                                Arbetssätt...