Kakaduahonan har fortfarande några yngel kvar. Hon är rätt liten men väldigt bra på att vakta! Min butik kan ge/sälja mig två honor till. Då riskerar jag att det blir tre honor som vaktar smått samtidigt vilket nog, tillsammans med ett par överfertila bolivianer, kan bli för mycket för den bottenyta som finns att tillgå. Ska höra med dem igen om de inte kan byta in en av mina hanar mot en hona istället.
Jag har behandlat scalaren som inte åt i en tunna med octozin. Den är nu tillbaka i karet och visar stort intresse för mat men spottar ut det mesta tyvärr. Tror den tog några bitar nyss som inte kom
ut så har jag tur ordnar det sig. Annars får jag ta bort den. En fisk som inte äter i längden finns det ju inget hopp för.
Själv har jag nu åkt på den vinterkräksjuka som resten av familjen haft tidigare under veckan. Usch och blä
. Tur att jag hann göra ett vb i fjärilskaret igår, för nu blir det inte mycket gjort på ett tag.
Jag har behandlat scalaren som inte åt i en tunna med octozin. Den är nu tillbaka i karet och visar stort intresse för mat men spottar ut det mesta tyvärr. Tror den tog några bitar nyss som inte kom
ut så har jag tur ordnar det sig. Annars får jag ta bort den. En fisk som inte äter i längden finns det ju inget hopp för.
Själv har jag nu åkt på den vinterkräksjuka som resten av familjen haft tidigare under veckan. Usch och blä

Kommentar