Tack! Gillar skymningsbelysningen i storkaret.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Bolivianerna mår bra. Paret har en stor skock frisimmande. Bolivianerna har hela tiden varit framme och fint färgade i storkaret. Mina Corydoras verkar dock rädda för något, förmodligen scalarerna, och håller sig långt bak i karet. De är inte alls framme så mycket som förut vilket är synd.Kommentar
-
Bolivianerna mår bra. Paret har en stor skock frisimmande. Bolivianerna har hela tiden varit framme och fint färgade i storkaret. Mina Corydoras verkar dock rädda för något, förmodligen scalarerna, och håller sig långt bak i karet. De är inte alls framme så mycket som förut vilket är synd.
Underbara fotografi som vanligtKommentar
-
Men nu är det väl ändå dags att det blir några bolivianbebbar kvar tycker jag . Guramisarna är så vackra, tänk att jag aldrig har testat dessa. Fina bilder på dina fiskar Nando
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Det finns ju alltid en biologisk logisk förklaring till det vi ser i naturen/akvariet. Att föräldrar äter rom ska väl förklaras med att de ser rommen som hotade och hellre käkar upp dem för att rädda näringen istället för att mista den, eller...? Alltså typ ”bättre att jag äter rommen än att någon annan gör det”. Eller missar de plötsligt att det är egna rom?
vad tror/ vet du om anledningen?Kommentar
-
Så kan det nog vara. I fallet med mina bolivianer så äter de dock inte sin rom utan får alltid frisimmande som sedan, inom ca en vecka, äts upp av de andra fiskarna i karet. Kakaduorna verkar smartare i sitt vaktande av yngel för de håller dem längre bak i karet och flyttar dem mellan olika platser. De vaktar också lite på håll så det blir inte lika tydligt var ynglen är. De lyckas bättre med att hålla dem ifrån att bli uppätna av de andra fiskarna.Kommentar
Kommentar