Så fint. Tråkigt att du inte mår så bra dock.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Så, nu börjar jag friskna till! Härligt när det vänder! Förhoppningsvis får jag tid att köpa fjärilar i helgen. Det hänger på att de har levandefoder inne också. Vill ha det att ta till om fjärilarna matvägrar i början.
I storkaret matvägrar en scalar. Den är tillsammans med de andra, om än i utkanten. När jag matar simmar den fram men tar inget. Ser ingen skada/tecken på sjukdom. Den beter sig undergivet mot de andra scalarerna men verkar inte mobbad direkt. Ska man vänta ut den eller agera på något sätt?Kommentar
-
Så, nu börjar jag friskna till! Härligt när det vänder! Förhoppningsvis får jag tid att köpa fjärilar i helgen. Det hänger på att de har levandefoder inne också. Vill ha det att ta till om fjärilarna matvägrar i början.
I storkaret matvägrar en scalar. Den är tillsammans med de andra, om än i utkanten. När jag matar simmar den fram men tar inget. Ser ingen skada/tecken på sjukdom. Den beter sig undergivet mot de andra scalarerna men verkar inte mobbad direkt. Ska man vänta ut den eller agera på något sätt?Kommentar
-
Sen var dom äggvaktande stora scalarerna på den åxå
mvhKommentar
-
Har dessutom flyttat platysarna från lillkaret nu så att karet inte blir för fullt och så att de inte ska störa fjärilarna och äta upp deras mat. Platysarna får gå i "Asienkaret", som inte är så mycket Asien längre sedan ancistrusen flyttade dit. Tur man har fler kar, då kan man blanda och ge så det blir bra för alla.Kommentar
-
Känns i nuläget bra att jag köpte en liten grupp (tre honor och två hanar). Hoppas jag inte behöver ångra det längre fram. Matade med lite levandefoder nyss och de åt bra. Hanarna måttar mot varandra när de ses men det är inga ordentliga fighter än, tack och lov. Fortsättning följer...Kommentar
Kommentar