Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    Så fint. Tråkigt att du inte mår så bra dock.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • cambru

      • September 2008
      • 209

      Mycket vackert akvarium du ordnat till fjärilarna!

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Tack!

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Så, nu börjar jag friskna till! Härligt när det vänder! Förhoppningsvis får jag tid att köpa fjärilar i helgen. Det hänger på att de har levandefoder inne också. Vill ha det att ta till om fjärilarna matvägrar i början.

          I storkaret matvägrar en scalar. Den är tillsammans med de andra, om än i utkanten. När jag matar simmar den fram men tar inget. Ser ingen skada/tecken på sjukdom. Den beter sig undergivet mot de andra scalarerna men verkar inte mobbad direkt. Ska man vänta ut den eller agera på något sätt?

          Kommentar

          • smajlet
            • January 2018
            • 1374

            Ursprungligen postat av Nando
            Så, nu börjar jag friskna till! Härligt när det vänder! Förhoppningsvis får jag tid att köpa fjärilar i helgen. Det hänger på att de har levandefoder inne också. Vill ha det att ta till om fjärilarna matvägrar i början.

            I storkaret matvägrar en scalar. Den är tillsammans med de andra, om än i utkanten. När jag matar simmar den fram men tar inget. Ser ingen skada/tecken på sjukdom. Den beter sig undergivet mot de andra scalarerna men verkar inte mobbad direkt. Ska man vänta ut den eller agera på något sätt?
            Hur är storleken mot dom andra?

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Den är ungefär lika stor som de andra. Några är lite större, några lite mindre än den. Inga stora skillnader.

              Kommentar

              • smajlet
                • January 2018
                • 1374

                Tänkte bara om det var som med min Lillis som kom efter i växten ich inte åt trots att maten var framför nosen.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Vad hände med den lille sedan, dog den när du fick problem med vattenvärdena?

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Vad hände med den lille sedan, dog den när du fick problem med vattenvärdena?
                    Den lille orkade tyvärr inte mer men det var ändå bäst att den den fick komma vidare till nått bättre eftersom den snurrade runt och inte riktigt var med mot slutet.

                    Sen var dom äggvaktande stora scalarerna på den åxå

                    mvh

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Okej, då låter det ändå bäst det som skedde.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Så, nu har jag ringt min butik och de har både fjärilar och levandefoder inne. Åker dit imorgon och handlar!

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Har dessutom flyttat platysarna från lillkaret nu så att karet inte blir för fullt och så att de inte ska störa fjärilarna och äta upp deras mat. Platysarna får gå i "Asienkaret", som inte är så mycket Asien längre sedan ancistrusen flyttade dit. Tur man har fler kar, då kan man blanda och ge så det blir bra för alla.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Nu simmar fem fina fjärilar i lillkaret!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Känns i nuläget bra att jag köpte en liten grupp (tre honor och två hanar). Hoppas jag inte behöver ångra det längre fram. Matade med lite levandefoder nyss och de åt bra. Hanarna måttar mot varandra när de ses men det är inga ordentliga fighter än, tack och lov. Fortsättning följer...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...