Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Tack Smajlet och Thomas! Förstår att du får gå varsamt fram i discuskaren. Det är säkert helt rätt!

Kommentera

Äh, förlåt, men nu har jag druckit lite vin och suttit framför karen... Blir en del bilder tagna då

Kommentera

Be inte om ursäkt för det, vi tittar så gärna.....( suck, var och kollade skafferiet men här fanns inget vin, blev så sugen)

Kommentera

Synd, det var riktigt gott!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
            Synd, det var riktigt gott!
            Mmmmm. Kan tänka mig det, här får det bli ett glas Havanna rom nu känner jag ( det ända jag hittade i skafferiet) medans jag njuter av fiskarna.

Kommentera

Låter bra det med!

Kommentera

Låter bra det med!
                Sonen som bor i Växjö kom på besök, hade jobb här imorgon och på tisdag, och han hade öl med sig...... funkar det med.

Kommentera

Äh, förlåt, men nu har jag druckit lite vin och suttit framför karen... Blir en del bilder tagna då
                  Så fina. Vad för tetra är det? Du har säkert skrivit det förut.
                  Med vänlig hälsning Linda

Kommentera

De nya tetrorna är citrontetra. Köpte dem i lördags. De var nästan vita när jag köpte dem men har redan börjat bli lite gula. Tror de kan bli riktigt fina!

Kommentera

Funderar på vilken intressant fisk jag skulle kunna ha i lillkaret (120L Juwel Rio) tillsammans med ett mindre stim neontetra, två vuxna platys och fyra yngel, fem banditpansarmalar och ett gäng amanoräkor. Karet har varit igång i drygt ett år. Vattenvärdena är bra och stabila. Tänk om jag skulle våga försöka mig på en liten grupp fjärilsciklider? Tror inredningen i karet skulle funka för dem men är rädd för att de är för känsliga/svåra för mig. Tycket samtidigt att det vore skoj att testa.

Kommentera

Testa, med dina välskötta kar går det säkert bra. Stod och sucktade på några vackra fjärilar idag, men nu får jag bannemig ge mig...lagt ett fiskinköpsförbud på mig nu på obestämd framtid. Ikväll fick jag mitt glas rödvin och sitter här framför diskusarna och bara njuter..... Köp fjärilar Nando

Kommentera

Haha, typ som när man bestämde att man hade godisförbud som barn . Härligt att du fick ditt vin! Om jag hade något gott att dricka nu skulle jag säkert bestämma mig för fjärilar. Får ge det lite tid i nyktert tillstånd och läsa på mer om dem.

Kommentera

Haha, typ som när man bestämde att man hade godisförbud som barn . Härligt att du fick ditt vin! Om jag hade något gott att dricka nu skulle jag säkert bestämma mig för fjärilar. Får ge det lite tid i nyktert tillstånd och läsa på mer om dem.
                            Låter som en nyckter plan

Kommentera

Funderar på vilken intressant fisk jag skulle kunna ha i lillkaret (120L Juwel Rio) tillsammans med ett mindre stim neontetra, två vuxna platys och fyra yngel, fem banditpansarmalar och ett gäng amanoräkor. Karet har varit igång i drygt ett år. Vattenvärdena är bra och stabila. Tänk om jag skulle våga försöka mig på en liten grupp fjärilsciklider? Tror inredningen i karet skulle funka för dem men är rädd för att de är för känsliga/svåra för mig. Tycket samtidigt att det vore skoj att testa.
                              Om du hittar några som är riktigt fina så kanske det vore roligt att försöka.
                              Med vänlig hälsning Linda

Kommentera

Här kommer utlovade bilder.
                                Myckert vackert. Om man vil ha några tetror som istprt sett hel riden håller ihop i ett stim, vilka är era rekommendationer då?

Kommentera

Sparar...
                                X