Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    Tack Smajlet och Thomas! Förstår att du får gå varsamt fram i discuskaren. Det är säkert helt rätt!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6059

      Äh, förlåt, men nu har jag druckit lite vin och suttit framför karen... Blir en del bilder tagna då

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Be inte om ursäkt för det, vi tittar så gärna.....( suck, var och kollade skafferiet men här fanns inget vin, blev så sugen)

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6059

          Synd, det var riktigt gott!

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Nando
            Synd, det var riktigt gott!
            Mmmmm. Kan tänka mig det, här får det bli ett glas Havanna rom nu känner jag ( det ända jag hittade i skafferiet) medans jag njuter av fiskarna.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6059

              Låter bra det med!

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Nando
                Låter bra det med!
                Sonen som bor i Växjö kom på besök, hade jobb här imorgon och på tisdag, och han hade öl med sig...... funkar det med.

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Äh, förlåt, men nu har jag druckit lite vin och suttit framför karen... Blir en del bilder tagna då
                  Så fina. Vad för tetra är det? Du har säkert skrivit det förut.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6059

                    De nya tetrorna är citrontetra. Köpte dem i lördags. De var nästan vita när jag köpte dem men har redan börjat bli lite gula. Tror de kan bli riktigt fina!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Funderar på vilken intressant fisk jag skulle kunna ha i lillkaret (120L Juwel Rio) tillsammans med ett mindre stim neontetra, två vuxna platys och fyra yngel, fem banditpansarmalar och ett gäng amanoräkor. Karet har varit igång i drygt ett år. Vattenvärdena är bra och stabila. Tänk om jag skulle våga försöka mig på en liten grupp fjärilsciklider? Tror inredningen i karet skulle funka för dem men är rädd för att de är för känsliga/svåra för mig. Tycket samtidigt att det vore skoj att testa.

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Testa, med dina välskötta kar går det säkert bra. Stod och sucktade på några vackra fjärilar idag, men nu får jag bannemig ge mig...lagt ett fiskinköpsförbud på mig nu på obestämd framtid. Ikväll fick jag mitt glas rödvin och sitter här framför diskusarna och bara njuter..... Köp fjärilar Nando

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6059

                          Haha, typ som när man bestämde att man hade godisförbud som barn . Härligt att du fick ditt vin! Om jag hade något gott att dricka nu skulle jag säkert bestämma mig för fjärilar. Får ge det lite tid i nyktert tillstånd och läsa på mer om dem.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Haha, typ som när man bestämde att man hade godisförbud som barn . Härligt att du fick ditt vin! Om jag hade något gott att dricka nu skulle jag säkert bestämma mig för fjärilar. Får ge det lite tid i nyktert tillstånd och läsa på mer om dem.
                            Låter som en nyckter plan

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Funderar på vilken intressant fisk jag skulle kunna ha i lillkaret (120L Juwel Rio) tillsammans med ett mindre stim neontetra, två vuxna platys och fyra yngel, fem banditpansarmalar och ett gäng amanoräkor. Karet har varit igång i drygt ett år. Vattenvärdena är bra och stabila. Tänk om jag skulle våga försöka mig på en liten grupp fjärilsciklider? Tror inredningen i karet skulle funka för dem men är rädd för att de är för känsliga/svåra för mig. Tycket samtidigt att det vore skoj att testa.
                              Om du hittar några som är riktigt fina så kanske det vore roligt att försöka.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Camenius
                                • November 2004
                                • 180

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Här kommer utlovade bilder.
                                Myckert vackert. Om man vil ha några tetror som istprt sett hel riden håller ihop i ett stim, vilka är era rekommendationer då?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...