Stör ni er på att min projekttråd har ett namn som inte fullt ut återspeglar innehållet? Jag har visserligen 540-baljan som projekt och i den ska det gå bl.a Scalare men jag skriver ju också om mina befintliga kar och fiskar... Borde jag ändra trådämnet eller står ni ut ändå ?
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Stör ni er på att min projekttråd har ett namn som inte fullt ut återspeglar innehållet? Jag har visserligen 540-baljan som projekt och i den ska det gå bl.a Scalare men jag skriver ju också om mina befintliga kar och fiskar... Borde jag ändra trådämnet eller står ni ut ändå ?Kommentar
-
Jag är verkligen förvirrad angående vilket ytterfilter jag ska välja. De på min akvarieaffär, som jag har stort förtroende för, tycker att mitt tänkta filter har onödigt stor kapacitet i förhållande till tänkt fiskbelastning och att det räcker med en modell mindre. Prisskillnaden är dock inte så stor mellan modellen under och den jag tänkt köpa. Rent storleksmässigt är det viss skillnad dock. Jag tänker lite förenklat att det måste vara bättre med en rejält bra filtrering och genomströmning än motsatsen. Man behöver ju inte ha utblåset på max så att det blir storm utan kan dra ned det och/eller sätta strilrör. De fiskar jag ska ha vill inte ha så stark cirkulation vad jag har förstått.
Tänker jag fel? Blir ju lite fundersam när de rekommenderar mig att köpa något som är billigare än det jag föreslagit, då kanske det ligger något klokt i deras resonemang eftersom det uppenbarligen inte handlar om att sälja den dyraste produkten...Kommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
Kommentar