Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Okej, tack för svaret! Jag är försiktig när jag gör vattenbyten nu med tanke på ynglen och håller till i motsatt ände från dem samt suger bara upp vatten, dvs gör inte rent glas och slamsuger inget på botten.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Och du, tänkte bara berätta att jag betalt in för Gold medlem. Väntar bara på att bli aktiverad. Så kanske kanske jag också startar en tråd som ni andra

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ICC
        Och du, tänkte bara berätta att jag betalt in för Gold medlem. Väntar bara på att bli aktiverad. Så kanske kanske jag också startar en tråd som ni andra
        Det skulle vara hur kul som helst om du också startade en tråd

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6032

          Härligt ICC! Jag väntar med spänning!

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6032

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Inkastenciklidernas yngel lever och frodas. Föräldrarna vallar runt dem i karet och de får vara helt ifred. Det är en fröjd att se! Ibland tar hanen fortfarande in dem i munnen vid upplevd fara men det sker allt mer sällan. De är ca 5-6 mm nu. Jag börjar nästan tro att ett gäng kommer att klara sig!

                Slängde in ett par bilder på några scalarer också. De är verkligen vackra tycker jag. Det pågår dock en del gruff mellan dem och man ser att de ibland har mindre ”repor” i huden. Funderar på könsfördelningen men har ingen aning. Det ser mer ut som bråk än lekförberedelser, men vad vet jag.

                Min tråd har nu varit igång ett år. Jag är så glad att jag startade den och uppskattar verkligen all er hjälp, uppmuntran och glada tillrop. Tack!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Så vackra Scalarer och så kul med dina stenciklider . Du ger själv glada tillrop Nando, å då är det skoj att ge glada tillrop tillbaka

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6032

                        Nu har jag insett varför det varit så mycket gruff mellan scalarerna. Tittade lite noggrannare på den scalare som stått långt bak i karet i flera dagar. Jag trodde den var mobbad men så är inte fallet. Den vaktar sprattlare! Så himla roligt! En annan scalare hänger där också ibland så jag antar att det är de två som har lekt! Värsta babyboomen i detta kar. Kakaduayngel, inkayngel och scalaresprattlare samtidigt.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Sprattlare på en gren och till höger ser man en del av en vaktande scalare (del av huvudet).

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Det kokar fint i baljan nu. Gôtt!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6032

                              Ja, det är kul! Verkar som att lek triggar lek.

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Nu har jag insett varför det varit så mycket gruff mellan scalarerna. Tittade lite noggrannare på den scalare som stått långt bak i karet i flera dagar. Jag trodde den var mobbad men så är inte fallet. Den vaktar sprattlare! Så himla roligt! En annan scalare hänger där också ibland så jag antar att det är de två som har lekt! Värsta babyboomen i detta kar. Kakaduayngel, inkayngel och scalaresprattlare samtidigt.
                                Vekligen kul, härligt när akvariumet mår så bra. Just den känslan man strävar efter, och du har lyckats... Grattis!! Jag köper jättegärna några scalarer om du väljer att håva upp yngel för uppväxt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...