Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Nej, än så länge ser man ju inga sprattlare/yngel eftersom hanen har dem i munnen. På artbeskrivningen står det att de blir frisimmande efter ca en vecka. Om det går så långt avser jag att fota!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6032

      Började titta på gamla foton av storkaret. Hittade den första bilden av karet med växter planterade och jämförde med den senaste bilden jag tagit. Trots att jag inte gjort några större förändringar är det ändå stor skillnad på nu och då!

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Ursprungligen postat av Nando
        Började titta på gamla foton av storkaret. Hittade den första bilden av karet med växter planterade och jämförde med den senaste bilden jag tagit. Trots att jag inte gjort några större förändringar är det ändå stor skillnad på nu och då!
        Riktigt fint och vilka scalarer dom blir finare och finare med tiden.

        Nästan så man är sugen på såna åxå

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Visst är det kul när det går bra!!
          Riktigt skoj att första leken på Inkacikliderna (peppar peppar) i princip gått hela vägen. Hoppas du kommer att få se när ynglen släpps ut och tillåts äta, för att snabbt samlas i munnen vid minsta fara.
          Växter och Scalarer växer ju på grymt bra. Vilken skillnad på före/efter bilden.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Ursprungligen postat av Nando
            Nej, än så länge ser man ju inga sprattlare/yngel eftersom hanen har dem i munnen. På artbeskrivningen står det att de blir frisimmande efter ca en vecka. Om det går så långt avser jag att fota!
            Så roligt!
            Och karet har verkligen blivit superfint!
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6032

              Tack!

              Nu har paret bytt så det är honan som munruvar och hanen som äter! Såg inte själva bytet men hon beter sig som han gjorde igår och håller sig långt bak i karet. Han är framme och äter som vanligt.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Ursprungligen postat av Nando
                Tack!

                Nu har paret bytt så det är honan som munruvar och hanen som äter! Såg inte själva bytet men hon beter sig som han gjorde igår och håller sig långt bak i karet. Han är framme och äter som vanligt.
                Så spännande!
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6032

                  Jag fortsätter att uppdatera angående munruvningen De verkar byta ca en gång/dygn. Den som ruvar äter inte alls. Den som inte ruvar äter massor! Nästa dag har de bytt. Jag har aldrig sett själva bytet men det är tydligt att det finns något i munnen på den som ruvar. Jag hoppas på frisimmande på måndag ungefär. Det här är riktigt kul att iaktta. Hoppas få se även det du beskriver sedan ICC!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Korrigering: de byter nog oftare än en gång/dygn. Nu ruvar hanen. När jag åkte hemifrån på fm var det honan som ruvade och i går på kvällen var det hanen. Ska försöka titta mer på karet under dagen för att, om möjligt, få se själva bytet.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6032

                      Insåg att jag inte fotat fjärilarna på ett tag. Här kommer några nya bilder!

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Fina fisken och så en amano som bär på rom

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Satan i gatan vad dina fjärilar är snygga. Jag har ju vf fjärilar, men de är inte på långa vägar så snygga som de odlade. Är riktigt sugen på ett Scalar-Lmal & fjärils-kar...hmmm?!
                          Har ju ett 540 med lös BTN Amazonas stående, och nu har du triggat mig Nando med ditt tjusiga akvarium. Kanske dags att fixa till det och trycka in i mitt lilla akvarierum när elen är färdigkopplad. Just nu håller jag på att iordningställa ett annat 540 som skall innehålla Tanganyika.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6032

                            Ja, gör det! Skapa en tråd också så vi får följa utvecklingen!

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6032

                              ICC - hur funkar det förresten med dina vf-fjärilar? Verkar de känsliga eller ”lätta”?

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Jag håller med ICC, satfläsk vilka granna fjärilar! Topp-stuff!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...