Låter ju som du har bra flytt. Och uppriktigt sagt tror jag att scalarer, fjärilar och bolivianer är lika svåra som diskusar. Du är med andra ord redo
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Senast redigerad av ICC; 30 March 2019, 08:20.Kommentar
-
ICC - kul att du hittade ett bra namn så snabbt! Jag har gjort ett inlägg i din tråd och ser fram emot att följa den!
Hur gör scalarerna när sprattlarna släpper från underlaget? Blir ynglen frisimmande direkt då eller faller de till botten alternativt flyttas av föräldrarna? Sprattlarna är inte kvar på grenen längre men föräldrarna är fortfarande ofta i närheten av den platsen och beter sig som om de vaktar. Jag kan dock inte se några yngel. Vallar scalarer sina yngel likt en del andra ciklider?
Inkaynglen lever och växer. Det är fortfarande ett stort gäng kvar och föräldrarna är jätteduktiga på att hålla andra fiskar borta. Börjar tro att jag så småningom kommer ha ett överfyllt kar om det fortsätter så härKommentar
-
Så fina Skalarer du har i ditt fina kar nu. Sprattlare är jättekul!Kommentar
-
Eftersom jag börjat vistas i forumet igen, så är det så mycket, så mycket att läsa i kapp. Jag läser i flera trådar nu som din baklänges, dvs. Jag börjar läsa det senaste och så stegar jag mig bakåt för att inte missa nåt. Ganska kul faktiskt när man vant sig, läsa svaret först för att sedan läsa frågan. Håller på med 7 trådar nu på det sättet. Tids nog är jag i fatt.Kommentar
-
Ska leta fram en gammal text jag spara om hur man odla Scalarer, den kan kanske vara till nytta för dig. Återkommer.
Sen tror jag dessutom en ej aktiv vän drog upp ett gäng Scalarer för många år sedan. Ska skicka iväg ett mess till honom och höra ifall han har några tips.Kommentar
Kommentar