Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Kommentar

    • smajlet
      • January 2018
      • 1374

      Ursprungligen postat av Nando
      Handelsnamnet är Inka stenciklid eller Inka stenfisk (Tahuantinsuyoa Macantzatza)
      Gillar den fisken.
      Håller du den i akvariumet med scalarerna?

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Ja, de går ihop med scalarerna och har dessutom lyckats freda sina ca 50 yngel i flera veckor nu. Det förvånar mig verkligen med tanke på hur glupska scalarer är!

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Ursprungligen postat av Nando
          Jag fick lite feeling...
          Hoppas det håller i sig med feelingen, för det är alla riktigt bra foto.
          Alltså dina fjärilar är SÅ snygga. Jag ska absolut köpa ett gäng till mitt 540 och hoppas de blir lika tjusiga som dina. Scalarerna går inte heller av för hackor, verkligen ståtliga. Hoppas du får fler lekar på dem.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Vad roligt att du ska köpa fjärilar! De får det nog toppen i ett så stort kar!

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6032

              Nu har vattnet i nanot klarnat helt. Tycker det ser ganska bra ut men det hänger på hur växterna tar sig. Tetrorna mår fint och om några dagar gör jag ett litet vattenbyte och flyttar sedan in några räkor.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Nu är jag ledsen - en av mina scalarer har dött. Såg att han betedde sig annorlunda igår. Han drog sig undan och hade munnen mer öppen än vanligt. Åt inget heller. Jag tänkte avvakta någon dag och sedan flytta honom till en behandlingstunna och medicinera som jag gjort tidigare när någon scalar uppvisade liknande sjukdomstecken. Så långt hann jag dock inte för nyss hittade jag honom död. Extra tråkigt är det att det var den ena i paret som lekte för några veckor sedan. Hoppas att det inte var något smittsamt. Alla övriga fiskar ser pigga ut men man blir ju lite nojig.

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Äsch, kan inte säga annat än att det var trist att läsa om Scalare bortgången.

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Ja, riktigt tråkigt.

                    Kommentar

                    • smajlet
                      • January 2018
                      • 1374

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Nu är jag ledsen - en av mina scalarer har dött. Såg att han betedde sig annorlunda igår. Han drog sig undan och hade munnen mer öppen än vanligt. Åt inget heller. Jag tänkte avvakta någon dag och sedan flytta honom till en behandlingstunna och medicinera som jag gjort tidigare när någon scalar uppvisade liknande sjukdomstecken. Så långt hann jag dock inte för nyss hittade jag honom död. Extra tråkigt är det att det var den ena i paret som lekte för några veckor sedan. Hoppas att det inte var något smittsamt. Alla övriga fiskar ser pigga ut men man blir ju lite nojig.
                      Usch vad tråkigt.
                      Hoppas verkligen ingen annan blir sjuk.
                      Mvh

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6032

                        Ja, det hoppas jag också.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Upptäckte just att en scalare lagt rom. Roligt att se och skönt att det finns ett par kvar i alla fall (den som dog ingick ju i ett annat par).

                          Kommentar

                          • smajlet
                            • January 2018
                            • 1374

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Upptäckte just att en scalare lagt rom. Roligt att se och skönt att det finns ett par kvar i alla fall (den som dog ingick ju i ett annat par).
                            En rolig sak, men tråkigt med scalarer som dog.
                            Känner med dig, vet ju hur det kändes för mig förra sommaren.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6032

                              Ja, alltid tråkigt när omtyckta fiskar dör.

                              Rommen var borta imorse, bättre lycka nästa gång.

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Ah, nu får dom där Scalarerna skärpa sig. Vill ju att du ska få en bunke fina yngel som jag kan köpa!

                                Fått räkor i Nanot?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...