Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av plusskenford
    Kent rules så är det bara ! Köpte allt till Mit 720 där ifrån, Kent är en Go gubbe ��
    Kan bara hålla med.

    Lämna en kommentar:


  • plusskenford
    svarade
    Kent rules så är det bara ! Köpte allt till Mit 720 där ifrån, Kent är en Go gubbe ��

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Säger det igen. Nols Ciklidhobby är en fantastisk affär. Bäst utbud, bäst kundservice, bäst kunskap, bäst priser. Vad skulle man göra utan Kent.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha, du har väl snart några kar till.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Vackra fiskar, synd man inte har utrymme till att bli adoptivförälder.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Lite hyllningsbilder till de små liven bara för det.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Har nog nästan bestämt mig nu att avveckla diskuskaret om det går att hitta en bra köpare till de diskusar jag har nu. Känns lite avigt på något sätt men jag kan inte ta hand om dem bra nu. De bor inte bra i juwelkaret, det har ingen bra inredning eller bra filter etc.

    Ska jag ha diskus känner jag att jag vill ha mer vattenvolym och sump. Men det har jag inte energi eller vilja att lägga pengar på nu, + att jag inte hade haft någonstans att ha diskusarna under tidne bygget pågår. Så det kasnke blir en diskusreboot i framtiden men just nu känns det som att det samrta alternativet är att avveckla.
    Trist men gillar ändå att du utgår från diskarnas bästa. Hoppas du hittar en bra ny vårdnadshavare.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har nog nästan bestämt mig nu att avveckla diskuskaret om det går att hitta en bra köpare till de diskusar jag har nu. Känns lite avigt på något sätt men jag kan inte ta hand om dem bra nu. De bor inte bra i juwelkaret, det har ingen bra inredning eller bra filter etc.

    Ska jag ha diskus känner jag att jag vill ha mer vattenvolym och sump. Men det har jag inte energi eller vilja att lägga pengar på nu, + att jag inte hade haft någonstans att ha diskusarna under tidne bygget pågår. Så det kasnke blir en diskusreboot i framtiden men just nu känns det som att det samrta alternativet är att avveckla.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Yadina
    Jag har den sorten, om man bara strör ut dem så fastnar dem på ytan. Mina Bolivianska Fjärilsciklider är inte speciellt förtjust i dem och när dem äter dem så sprids ett fint pulver över botten. Jag är inte supernöjd, men näringssammansättningen ska ju vara bra.
    Kul att höra en annan åsikt, får se vad jag tycker om dem, andra säger ju att fodret är fantastiskt bra. Som du säger är det säkert näringsmässigt jättebra.

    Lämna en kommentar:


  • Yadina
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Fan Jozi du tänker typ sånna här?


    De är typ 1mm stora och ska enligt produktbeskrivningen vara "sinking". Sånna kanske är perfekt för foderautomat.

    EDIT: Jag beställer en sån och testar.
    Jag har den sorten, om man bara strör ut dem så fastnar dem på ytan. Mina Bolivianska Fjärilsciklider är inte speciellt förtjust i dem och när dem äter dem så sprids ett fint pulver över botten. Jag är inte supernöjd, men näringssammansättningen ska ju vara bra.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ska även fixa så att utblåset sitter vid avrinningen, och blåser snett framåt bort ifrån avrinningen, sålänge jag matar på rätt sida om utblåset då kommer flytande mat aldrig kunna ta sig förbi den strömmen heller. Så det borde funka bra.

    Känns även som att det kan gynna cirkulationen att vattnet via utblåset åker ett varv i karet innan det kommer tillbaka via botten och sen upp till avrinningen.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Fan Jozi du tänker typ sånna här?


    De är typ 1mm stora och ska enligt produktbeskrivningen vara "sinking". Sånna kanske är perfekt för foderautomat.

    EDIT: Jag beställer en sån och testar.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Flera av NLS pelletsen sjunker ju som sten, där kanske du hittar ett alternativ.
    Mm det var ju det jag yrade lite om innan, om vanliga mal-pellets och sånt funkar som grundkost till jordätarna.

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Flera av NLS pelletsen sjunker ju som sten, där kanske du hittar ett alternativ.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Jag brukar blöta bitsen innan jag matar, samma med basleer som många får hos mig, dom söker i timmar och äter från botten.
    Blöter också ofta men det flyter ändå ibland. Men jag tänkte ha något i foderautomat också som matar nån gång om dagen när jag inte är hemma.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...