Diskus & annat
Kollaps
X
-
Dags att införskaffa en ny diffuser. JBLs är inget vidare. Var det inte du som rekommenderade mig en på eBay? Letar efter tipset jag fick men hittar det inte.Lämna en kommentar:
-
Alla ni ciklidexperter här, hur är Cupidociklider? Beteende, tålighet etc?Lämna en kommentar:
-
-
-
Eftersom den vinkeln inte är kritisk så limmade jag den med silikon istället för tangit. Sen snurrade jag den innan den härdat helt så nu går den att röra men sitter tillräckligt hårt för att inte lossna. På så sätt kan jag justera den när jag behöver och slipper bestämma det en gång för alla.Lämna en kommentar:
-
Eftersom den vinkeln inte är kritisk så limmade jag den med silikon istället för tangit. Sen snurrade jag den innan den härdat helt så nu går den att röra men sitter tillräckligt hårt för att inte lossna. På så sätt kan jag justera den när jag behöver och slipper bestämma det en gång för alla.Lämna en kommentar:
-
Nu är den limmad typ 6-7 mm längre ner. Hoppas det blir bra nu. Får väl vänta tills imorrn igen innan jag provfyller igen.Lämna en kommentar:
-
Jag fick loss dne på ett väldigt enkelt sätt nu tack vare en liten grej jag hitta på biltema. INgen skada på varken kar eller box, tog några minuter bara.
Utförlig sats med knivar för olika användningsområde. Innehåller: 4 st. brytbladsknivar 1 st. universalkniv 1 st. nyckelringskniv 2 st. skrapor
Den platta mojängen längst ner i mitten på detta kitet var nån sorts rakbladhållare, så kunde bara sätta den emot kanten av boxen coh bonka lite lätt med en gummiklubba så skar den rakt igenom fogen som ingenting.Lämna en kommentar:
-
-
Efter att ha funderat lite är jag dock osäker på om det ens är möjligt att ta loss den i detta läge utan att lemlesta den. Får kika runt lite om jag kan hitta en plan.Lämna en kommentar:
-
Du bör ju absolut fixa det nu.
Det är ju värmen med diskus som känns jobbigt för mig. Att det ställer till det för allt man vill kombinera med och få till syresättningen utan att det skvalarLämna en kommentar:
-
Fan funderar på om jag ska ta bort avrinningen och limma om den, bättre göra det nu för sen är det för sent, om det ska göras. Känns verkligne som att nivån behöver komma ner en halv centimeter typ. Vill ju helst ha nivån PRECIS i höjd med nerekanten på aluramen.
edit: Jag limmar om den.Senast redigerad av Einarsson; 14 May 2015, 14:14.Lämna en kommentar:
-
Cupidociklid? Eller gillar dom inte den värmen. Wavrini är ju rätt fin också.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: