Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Vad är det för fel med JBLs variant då?

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Dags att införskaffa en ny diffuser. JBLs är inget vidare. Var det inte du som rekommenderade mig en på eBay? Letar efter tipset jag fick men hittar det inte.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Alla ni ciklidexperter här, hur är Cupidociklider? Beteende, tålighet etc?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Spook
    Japp, och sen vred jag den ett par gånger under härdningstiden.
    Ska göra likadant. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Spook
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Det är ju genialiskt. La du en liten fog runt i kanten och sen petade på den då? PRecis som man skulle gjort med tangit fast med silikon istället?
    Japp, och sen vred jag den ett par gånger under härdningstiden.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Spook
    Eftersom den vinkeln inte är kritisk så limmade jag den med silikon istället för tangit. Sen snurrade jag den innan den härdat helt så nu går den att röra men sitter tillräckligt hårt för att inte lossna. På så sätt kan jag justera den när jag behöver och slipper bestämma det en gång för alla.
    Det är ju genialiskt. La du en liten fog runt i kanten och sen petade på den då? PRecis som man skulle gjort med tangit fast med silikon istället?

    Lämna en kommentar:


  • Spook
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Själv ufnder jag lite på nu hur jag ska rikta utblåset innan jag limmar fast den vinkeln...
    Eftersom den vinkeln inte är kritisk så limmade jag den med silikon istället för tangit. Sen snurrade jag den innan den härdat helt så nu går den att röra men sitter tillräckligt hårt för att inte lossna. På så sätt kan jag justera den när jag behöver och slipper bestämma det en gång för alla.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Nu är den limmad typ 6-7 mm längre ner. Hoppas det blir bra nu. Får väl vänta tills imorrn igen innan jag provfyller igen.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag fick loss dne på ett väldigt enkelt sätt nu tack vare en liten grej jag hitta på biltema. INgen skada på varken kar eller box, tog några minuter bara.

    Utförlig sats med knivar för olika användningsområde. Innehåller: 4 st. brytbladsknivar 1 st. universalkniv 1 st. nyckelringskniv 2 st. skrapor


    Den platta mojängen längst ner i mitten på detta kitet var nån sorts rakbladhållare, så kunde bara sätta den emot kanten av boxen coh bonka lite lätt med en gummiklubba så skar den rakt igenom fogen som ingenting.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Kan du inte fila lite mellan tänderna?
    Det är nog nästan mer jobb än att vara lite envis och ta loss det. Stenhårt är det. Jag testade faktiskt lite på ett ställe.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Kan du inte fila lite mellan tänderna?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Efter att ha funderat lite är jag dock osäker på om det ens är möjligt att ta loss den i detta läge utan att lemlesta den. Får kika runt lite om jag kan hitta en plan.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Du bör ju absolut fixa det nu.

    Det är ju värmen med diskus som känns jobbigt för mig. Att det ställer till det för allt man vill kombinera med och få till syresättningen utan att det skvalar

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Fan funderar på om jag ska ta bort avrinningen och limma om den, bättre göra det nu för sen är det för sent, om det ska göras. Känns verkligne som att nivån behöver komma ner en halv centimeter typ. Vill ju helst ha nivån PRECIS i höjd med nerekanten på aluramen.

    edit: Jag limmar om den.
    Senast redigerad av Einarsson; 14 May 2015, 13:14.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Cupidociklid? Eller gillar dom inte den värmen. Wavrini är ju rätt fin också.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...