Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Einarsson
    svarade
    Förresten, nu när inte diskusarna är kvar där, vad kör ni för temperatur i kar med Cupido etc? Känns som att jag borde kunna köra 25-26 eller något istället?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    Inte mycket o klaga på där inte.
    Skulle varit lite större och 4-5 VFdiskus tlil bara. Men det kanske framtiden får ordna, om jag en dag får för mig att jag har en helvetes massa pengar på hög som jag inte vill ha kvar.

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    FILMTAJM! Det händer inte ofta. Men idag är det dags för det! Jag är så jäkla nöjd med detta karet än så länge. Riktigt majestätiska fiskar som visar upp sig.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    **disclaimer**
    Som vanligt är mina videos filmade med en potatis. Mobilen filmar verklinge inte bra, särskilt inte med dåligt ljus.
    Inte mycket o klaga på där inte.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Följ din magkänsla så blir det nog bra, den brukar ha rätt. Men synd att dom inte vill va i det snygga karet.
    Det gör visserligen inte så mycket. Kan ha lite mindre fiskar i det istället, det blir en helt annan effekt då.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Följ din magkänsla så blir det nog bra, den brukar ha rätt. Men synd att dom inte vill va i det snygga karet.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tror mina VFdiskusar får flytta tillbaka till det andra karet med discodiskusarna. De verkar inte trivas riktigt så bra i det andra karet. Kanske är det Cupidosarna som stressar dem eller att de inte vill vara ensamma. De äter inte med alls samma frenesi som innan. Ibland tar det ju ett tag efter att man flyttat dem men nu har de ändå gått där ett par veckor utan någon direkt bättring. Så känns som att det är rätt val att flytta tillbaka dem igen.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ställde ner pumpen till 1000 liter i timman. Behöver inte cirkulationen för filtreringens skull. Ej heller för syresättningen då sumpen har syrestenar. Den funkar minst lika bra om det går långsammare. Tyckte det var lite väl turbulent i karet med en 2000l/h jetstråle i ett 300-liters. Får se hur fiskarna svarar på det.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Skitsnyggt!
    Jag måste sluta följa dessa plattfisktrådar. Jag håller på att få discussjukan!
    Har en svag känsla av att vi snart har en ny diskustråd att följa på Zoopet

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Skitsnyggt!
    Jag måste sluta följa dessa plattfisktrådar. Jag håller på att få discussjukan!
    Diskussjukan är rolig.

    Det är ju inte alltid säkert det funkar med bara två disksuar i ett kar såhär, men de här två håller alltid ihop, sida vid sida, en av dem har visat lektendenser vid ett tillfälle, syns ju även på videon att de trivs vid varandra, så av den anledningen funkar det bra i detta karet.

    Lämna en kommentar:


  • Jesper Broman
    svarade
    Skitsnyggt!
    Jag måste sluta följa dessa plattfisktrådar. Jag håller på att få discussjukan!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det där blev toppen! Fina fiskar och läcker inredning.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    FILMTAJM! Det händer inte ofta. Men idag är det dags för det! Jag är så jäkla nöjd med detta karet än så länge. Riktigt majestätiska fiskar som visar upp sig.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    **disclaimer**
    Som vanligt är mina videos filmade med en potatis. Mobilen filmar verklinge inte bra, särskilt inte med dåligt ljus.
    Kanonfint. Snyggt jobbat!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    FILMTAJM! Det händer inte ofta. Men idag är det dags för det! Jag är så jäkla nöjd med detta karet än så länge. Riktigt majestätiska fiskar som visar upp sig.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    **disclaimer**
    Som vanligt är mina videos filmade med en potatis. Mobilen filmar verklinge inte bra, särskilt inte med dåligt ljus.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jag vet inte så mycket om småciklider, hur mycket de äter osv. Men några småsaker jag har redan lärt mig

    De kan slåss minst lika mycket som diskusar.
    De är extremt snabba och kvicka och fan så mycket bättre än muppa diskusar på att se och få tag på maten.
    De gillar tetra bits. ;O

    Än så länge gillar jag deras beteende, det blir ändå väldigt annorlunda mot de stora plattisarna jag är van vid.

    Kent är på jakt efter 3-4 st till åt mig dock, får se hur det går, pga dollarn är det svindyrt just nu, de kostar uppåt 250-300 kr st. Jag fick mina för 150 kr st. Men i värsta fall får jag betala det dyrare priset för att göra gruppen komplett.

    Har bara typ 8 Corys också, känns som att jag skulle behöva 8 till egentligen, då är frågna om jag ska köra en annan sort denna gången eller om jag ska köra samma. Vore kul med någon annan sort en gång.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Det är fan omöjligt att ta en bild på ett akvarium där man får rätt ljus/färg osv. Fiskarna ligger för det mesta och trycker nånstans fortfarande också. De verkar behöva lite tid på sig att acklimatisera sig.
    Senast redigerad av Einarsson; 17 May 2015, 21:07.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...