Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • HWH
    svarade
    Fan vad najs. Har ju ett akvastabil Move på 360 liter som hade passat bra med sump

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vattennivån är några millimeter för hög egentligen, mittenstaget på karet hamnar någon millimeter under vattenytan vilket kanske inte är helt optimalt. Men det går kankse justera lite sen om man orkar men tycker nog inte det är något problem än.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Här är systemet igång och pumpar 2000 liter i timman. Det bubblade ljudet som hörs är från karet som står precis mitt emot, dess svampfilter, och brummandet är nästan uteslutande luftpumpen till dessa svampfilter.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Många tycker ju det är för varmt för corydoras i ett diskuskar?
    Inte då. Det är inga som helst problem. Skulle säga att Corydoras är den perfekta kompisen till diskus och det är väl just därför det är vansinnigt många, om inte alla, som kombinerar cory med diskus.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Många tycker ju det är för varmt för corydoras i ett diskuskar?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av HWH
    Äh, de tunga grabbarna här drömmer och väntar ju ett helt år innan de får till det. Så en månad är bara småpotatis. Har du bestämt vad du ska ha för fiskar?
    Corydoras givetvis, dom är alltid solklara, sen någon mindre-än-diskus-ciklid, mindre jordätare kanske. Eventuellt några tetror sen tror jag VFdiskusarna får flytta in, även om de bara är 3 st.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Äh, de tunga grabbarna här drömmer och väntar ju ett helt år innan de får till det. Så en månad är bara småpotatis. Har du bestämt vad du ska ha för fiskar?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Haha ja men jag har väntat på detta i en månad, börjar bli tråkigt.

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Tålamod är akvaristens bästa, men ack så tråkiga vän

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Undrar om mina växter kommer imorgon, med lite tur kanske.. Känns som att jag vill börja flytta i fisk och få igång filtret men vill inte göra det innan jag planterat helst.

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    http://www.beananimal.com/projects/s...ow-system.aspx

    The Herbie method can quiet down your aquarium drain and eliminate microbubbles. The guide includes helpful diagrams and explains each component.


    Typ allt du behöver veta om hur man drar rören.
    Bokmärkt

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Ska verkligen sätta mig in i det då det hade varit en riktigt bra lösning för ett av våra kar

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Själv ufnder jag lite på nu hur jag ska rikta utblåset innan jag limmar fast den vinkeln...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Jag tror att jag ska ta och försöka sätta mej in i hur en sump fungerar. Det börjar faktiskt kännas lite intressant
    Build the world famous "Bean Animal" silent and fail-safe aquarium overflow system. No noise, no adjustment, no floods. A truly set and forget setup that makes the Durso and Stockman style of standpipes obsolete! Build your own today!


    The Herbie method can quiet down your aquarium drain and eliminate microbubbles. The guide includes helpful diagrams and explains each component.


    Typ allt du behöver veta om hur man drar rören.

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Jag tror att jag ska ta och försöka sätta mej in i hur en sump fungerar. Det börjar faktiskt kännas lite intressant

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...