Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mathias Nilsson
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Frogbite som jag har i nanot tål upp till +32
    [ATTACH]62484[/ATTACH]
    I vattnet eller i luft-temp?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Vet faktiskt inte riktigt hur stor den blir. :-) Tar vad man kan få tag på.

    EDIT: http://www.fishforums.net/index.php?...thus-fluitans/

    Tippar på att den är ganska lik den du pratar om.
    Senast redigerad av Einarsson; 23 June 2013, 14:54.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Frogbite som jag har i nanot tål upp till +32
    Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1371994451.498690.jpg
Visningar: 1
Storlek: 239,0 KB
ID: 2148193

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Hur stor blir den som fullstor? Verkar vara en snygg växt.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Köpte lite "Phyllanthus fluitans" jag fick tag på också. Ska vara någon flytväxt som klarar högre temper. Får se vad det blir av det.

    Kanske går att placera ut lite fint på några ställen så det skärmar av vissa delar av karet lite mer så det finns mer "mörka platser" att stå på.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av woodlund
    Läckra fiskar som vanligt , tycker verkligen om de nya fiskarna , vad låg hecklarna på i pris
    De kostade 1200 kr st. Det finns 5-6 st kvar, tom ett par tror jag om du skulle vara sugen. En av de som är kvar är enorm, säkert 17-18cm. Det är extremt bra pris. Odlarna tar typ 13-1400 kr i inköpspris på dessa fiskar numera och då antagligen i mindre storlek.

    Dessa är självlysande i den blå färgen. När karet är släckt så lyser de nästan som lampor, helt otroligt. Ska kämpa för att få tag på bilder på dem. Tyvärr är det ju omöjligt utan att tända.

    Ursprungligen postat av Inger H
    Gillar Fine Line skarpt.

    //Inger
    Ja de var otroligt fina, riktigt vackert mönster och skiftningar mellan blått och rött/brunt etc.
    Senast redigerad av Einarsson; 23 June 2013, 09:54.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Gillar Fine Line skarpt.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • woodlund
    svarade
    Läckra fiskar som vanligt , tycker verkligen om de nya fiskarna , vad låg hecklarna på i pris

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Okej.

    Nu blir det EN sista rant. Var orolig att jag köpte för stora fiskar nu då jag väldigt gärna vill att alla fiskar ska vara ungefär samma storlek, det känns bättre av någon konstig anledning. Störst är ju hecklarna, de såg riktigt stora ut hos Tony, det fanns ännu större, MYCKET större, för samma pris, men jag valde de små ändå. Men de var precis lagom stora i jämförelse med mina andra fiskar. De såg större ut i Tonys kar som är lite mindre än mitt. Det är svårt att jämföra när man får andra perspektiv sådär. En av heckelcrossarna är något större än min gamla största, den är rätt fläskig, riktigt tjock över trynet också.

    Jag har fått för mig att det funkar bäst när de är ungefär samma storlek än om det är alldeles för stora skillnader. Har även fått för mig att det ser bättre ut.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskusdrömmen tar fart!

    Linslusen är den Discus som syns på bild 1 och några andra.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ja det är tanken. :- ) Nu har jag totalt 9 st och det är väl vad jag klarar av utan fler/större kar.

    De här två är riktigt fina och de kanske faller dig i smaken också då de är lite mer brunaktiga än många andra fiskar. Kan tänka mig att de har något mer naturtrogna färger. Vet inte vilken du menade var "linslusen" dock. Och även då att de har ganska många och synliga stressbars. Gillar dom skarpt. Tony hade tyvärr bara 2 sådana kvar och odlaren hade också slut på dem just nu. Men till nästa gång kommer det nog flera sådana.

    Min stora albino leopard-hane som misslyckades med att befrukta äggen typ 10 gånger i lilla karet, han är tillbaka i stora karet nu och är även med på bilderna, men nu försöker han befrukta framrutan gång på gång, han övar på den iaf, något korkad. Han kanske lär sig då.

    Blev mycket text nu, jag är mycket nöjd iaf. :-) Om jag släcker ljuset kommer hecklarna fram men då är det svårt att ta bilder. Eventuellt med blixt då men det blir väl lustigt kan jag tänka mig. Annars får vi avvakta några dagar så kommer de nog också fram!

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Tack!
    Jag stör mig faktiskt väldigt lite på om bildkvalitén inte är utställningskvalité. Så i min värld är det fina bilder.
    Och linslusen i mitten är ju riktigt fin. Skulle jag kunna tänka mig själv! Tycker du fått till en riktigt läcker mix med Discus. Är du färdig nu med dina inköp?

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    BILDER! För din skull då Blåvinge. :-)

    Förjäkla svårt att ta bilder på fiskar, så de är inte så jättebra. Dessa två är Fine Line Snakeskin. Heckelcrossarna står bakom som du kan se, de vill inte riktigt visa upp sig på samma sätt än då hecklar generellt är lite skyggare. :-)
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Bilder nu!!!!!!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Hämtade 2 Heckelcross(Rödturkos) och 2 Fine line snakeskin idag. De käkar redan och mår bra. :-) Heckelcrossarna är riktigt grymma. Får lägga upp lite bilder snart.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...