Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • PiaJo
    svarade
    Blev väl görbra! Tänk när vallen sprider sig och "fyller upp" lite.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Planterat, vetifan hur det blev eller HUR det kommer bli när vallisarna blir 4-5 ggr större. Det får tidne utvisa. Tror inte jag kan göra så mycket bättre än såhär dock. Dålig video, får fixa något bättre vid något annat tillfälle.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Hehe. Om du lägger ner gurka eller zucchini så kommee de kanske fram och du kan blockera vägen in bakom din slimline och sedan är det "bara" att fånga dem.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Då ser vi fram emot att få beskåda ett antal bilder över en kall öl i kväll
    Det hoppas vi på ^^

    Ursprungligen postat av Webo
    Det var ju på tiden. Då har du iaf lite roligt att syssla med i dag och något fint att beskåda i helgen. Kommer du att sätta i fisk i helgen också?
    Ja jag ska försöka fånga upp lite corydoras och L-malar och skicka i. Jag vetifan hur ajg ska få tag i malarna dock de gömmer sig typ bakom slimlinen i gamla karet... Men men, något måste ju i så att processernma får komma igång lite. Har så pass stor filtervolym nu också så jag tror det kommer kunna hoppa igång ganska så kvickt för att ha i lite fisk. Kankse köper lite ciklider i helgen om jag har tråkigt.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Växterna har kommit så ikväll blir det plantering och doning.
    Det var ju på tiden. Då har du iaf lite roligt att syssla med i dag och något fint att beskåda i helgen. Kommer du att sätta i fisk i helgen också?

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Växterna har kommit så ikväll blir det plantering och doning.
    Då ser vi fram emot att få beskåda ett antal bilder över en kall öl i kväll

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Växterna har kommit så ikväll blir det plantering och doning.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Beställt
    Jag beställde tom från samma ställe. Det blir extremt små fina bubblor av dom där och dom blir i princip ALDIRG smutsiga. Ofta blir diffusers smutsiga på ovansidan typ där ljuset ligger på, hade jag iaf problem med med sånna "koppliknande" diffusorer som hade en rund platta ovanpå där bubblrona kom. Ohc det var jobbigt att göra rent och bubblorna blev stora etc. Men det händer inte på dessa.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Woods har väl Cupido, eller kommer jag ihåg fel? Om jag fattar det rätt är det en charmig och sympatisk art som gillar liknande miljöer som diskus egentligen. Gillar pinnar och mulmplockande.

    Låter ju bra isåfall, jag tycker dom verkar intressanta, de håller sig ju ganska rimligt storlek oxo.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Dom där Bazooka-diffuserna är fantastiskt bra. Rekommenderas varmt.
    Beställt

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Jag upplever JBLs taifun som relativt ineffektiv samtidigt som den är väldigt stor. Nu har jag visserligen ingen egen erfarenhet av andra varianter att luta mig mot utan min känsla av dens ineffektivitet baseras helt och hållet på hur jag ser taifunen jobbar kontra alternativa lösning jag läst om och kollat på Youtube. Jag kan alltså ha helt fel men känner för att testa och jämföra.

    Undrar om det inte var denna som jag blev tipsad om:

    http://www.ebay.com/itm/Precision-CO...item3f346acc5c
    Dom där Bazooka-diffuserna är fantastiskt bra. Rekommenderas varmt.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Det jag tycker för egen del att JBLs enda nackdel är storleken och att den (som alla diffusorer) måste göra rent regelbundet för toppfunktipn. Diffusorer annars skapar ju en miljard små bubblor i karet av de enklare modellerna och den är mindre effektiv i de vanliga enklare varianterna.
    Jag tar hem en av ren kuriosa, jämför och skriver några rader här på Zoopet sedan. Kostar runt 200kr så även om den visar sig vara sämre så kan det vara värt det bara för att släcka nyfikenheten

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det jag tycker för egen del att JBLs enda nackdel är storleken och att den (som alla diffusorer) måste göra rent regelbundet för toppfunktipn. Diffusorer annars skapar ju en miljard små bubblor i karet av de enklare modellerna och den är mindre effektiv i de vanliga enklare varianterna.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vad är det för fel med JBLs variant då?
    Jag upplever JBLs taifun som relativt ineffektiv samtidigt som den är väldigt stor. Nu har jag visserligen ingen egen erfarenhet av andra varianter att luta mig mot utan min känsla av dens ineffektivitet baseras helt och hållet på hur jag ser taifunen jobbar kontra alternativa lösning jag läst om och kollat på Youtube. Jag kan alltså ha helt fel men känner för att testa och jämföra.

    Undrar om det inte var denna som jag blev tipsad om:

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Alla ni ciklidexperter här, hur är Cupidociklider? Beteende, tålighet etc?
    Woods har väl Cupido, eller kommer jag ihåg fel? Om jag fattar det rätt är det en charmig och sympatisk art som gillar liknande miljöer som diskus egentligen. Gillar pinnar och mulmplockande.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...