Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    För egen del tycker jag det ser ut som en Cupido även om fläcken är lite fel

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Yep, mer och mer säker på att det är en sån. Men den kan jag åka och byta mot mer Cupidos, om han får tag på det.
    Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 11:22.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Detta känns inte som en Cupido, vad tror ni?

    EDIT: Det är nog en sån här va? https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=41&SOK=1
    Bifogade filer
    Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 11:11.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Rackarns Kent [emoji12] Grattis!
    Haha exakt, varför ska han ha så bra deals för hela tiden?

    En var skadad i ögat, jag fick 6 st, men fick betala för 5, för att en hade ett dåligt öga.

    Nu när jag är hemma dock och ser dom i lite bättre ljus så är det en firre jag är osäker på om det faktiskt är en cupido, den är väldigt lik men fläcken sitter inte så långt bak som det känns som att dne borde göra. Får analysera lite, men om det är en annan sort så är det ju bara åka och byta den nån dag.
    Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 11:05.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Rackarns Kent [emoji12] Grattis!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Kent i Nol sålde mig 5,5 st VF Cupido för typ 700 spänn. Gick inte stå emot då. :-)

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Planterat, vetifan hur det blev eller HUR det kommer bli när vallisarna blir 4-5 ggr större. Det får tidne utvisa. Tror inte jag kan göra så mycket bättre än såhär dock. Dålig video, får fixa något bättre vid något annat tillfälle.

    http://www.youtube.com/watch?v=wsel08NvxMg
    Blev toppenfint. Fasiken va roligt att få kicka igång ett nytt kar med alla beslut och vägval som det innebär. Gott att du låter oss få vara med på ett hörn

    Lämna en kommentar:


  • Mu(sic)
    svarade
    Jag tycker också att det blev jättefint

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Tack till er båda.

    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Tycker jag!
    Vad fint det blev!
    Jag tycker de verkar fina Cupido, de kan ändå färga ut rätt bra också som jag fattat det. Och de håller sig relativt små.

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jättesnyggt Einarsson! Vallisen fixas ju lätt med sax till rätt storlek.. Kul att diskusarnas ses i glaset på filmen
    Haha ja det är inte mer än en meter typ emellan karen så det är lite halvtrångt där emellan, då kommer linslusarna med. ;D
    Vallisen lär väl sätta fart, det brukar juväxa fort, så får se hur det ser ut om nån månad.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Jättesnyggt Einarsson! Vallisen fixas ju lätt med sax till rätt storlek.. Kul att diskusarnas ses i glaset på filmen

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Cupido tror jag...
    Tycker jag!
    Vad fint det blev!

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Har inte fått upp tempen riktigt än så vill nog inte flytta över någon fisk idag. Behöver en 125W värmare eller något till, så har jag två små bra värmare i sumpen sen.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jag måste ha missat... Vad skall det var för fiski, discus?
    Cupido tror jag. Inte bestämt och corys och några få diskus.
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Blev väl görbra! Tänk när vallen sprider sig och "fyller upp" lite.
    Tror med den blir mycket bättre när den växer till sig och liksom skapar ett "tak".

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Planterat, vetifan hur det blev eller HUR det kommer bli när vallisarna blir 4-5 ggr större. Det får tidne utvisa. Tror inte jag kan göra så mycket bättre än såhär dock. Dålig video, får fixa något bättre vid något annat tillfälle.

    http://www.youtube.com/watch?v=wsel08NvxMg
    Ser ju bra ut. Dax att fånga fisken då. ☺

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Jag måste ha missat... Vad skall det var för fiski, discus?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...