Diskus & annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • HWH
    svarade
    Birma, ja de är härliga.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Jäklar vilka fina katter. Sån skulle jag vilja ha. :o Vad är dom? Ragdoll? Birma?

    Lämna en kommentar:


  • HWH
    svarade
    Tror inte heller det är en cupido, men jag har ju haft fel förr.

    Måste berätta när vi köpte 1,5 katt. Vi skulle köpa en. Men så var det 2 kattungar kvar i kulen när vi skulle hämta vår. Den ena osåld. De låg ihopsurrade i en liten liten ullig boll. Hade inte hjärta att köpa bara en, men hade inte råd att köpa båda. Men då var försäljaren också så lockad av tanken att de skulle få leva ihop att hon snabbt kom på att den sista faktisk bara hed en pungkula, och en kille med en pungkula är ju bara en halv en. Så halva priset. Båda katterna fick komma hem och så lyckades vi dessutom använda argumentet hos veterinären också när den enda kulan skulle bli inga kulor.
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0055.jpg
Visningar: 1
Storlek: 128,8 KB
ID: 2171612

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ja, de är väl inte de mest vågliga fiskarna

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    STATUSRAPPORT:

    Än så länge ligger Cupidosarna mest i vråer och skyddade platser och chillar. De verkar lite stressade fortfarande, ibland kikar det ut en sväng men sen drar de sig tillbaka igen. Får ge dem lite tid.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av jozi81
    Visst känns det riktigt bra och filterkompetent ut då det virvlar runt[emoji16]
    Haha det ser jäkligt grymt ut. ;D Undrar om jag ens behöver luftpumpen, sån sjuk ytcirkulation att det säkert syresätts bra ändå?

    Lämna en kommentar:


  • jozi81
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    När jag tillsatt lite happylife och så nu så har K1-bädden kommit till sin rätt. Hela bädden är mobil nu så det ser riktigt bra ut.
    Visst känns det riktigt bra och filterkompetent ut då det virvlar runt[emoji16]

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    När jag tillsatt lite happylife och så nu så har K1-bädden kommit till sin rätt. Hela bädden är mobil nu så det ser riktigt bra ut.

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mr Woods
    Jodå, visst utvecklar de ett glimrande randigt prickmönster, men det där är inte någon cupido. Jag vågar mig inte på att gissa vad det kan vara istället...
    Exakt, inte lika starkt glimmer, men ändå lite, som du säger och det jag kommit fram till också, det är definitivt ingen Cupido, och jag är 95% säker på att det är en sån jag länkade.

    Men som sagt, den får bo här tills Kent har hostat fram 2-3 cupido till så åker jag och byter.

    Lämna en kommentar:


  • Mr Woods
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    ...Jag tror inte heller Cupido har det dära glimmrande prickmönstret.
    Jodå, visst utvecklar de ett glimrande randigt prickmönster, men det där är inte någon cupido. Jag vågar mig inte på att gissa vad det kan vara istället...

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Nu längtar vi efter några bilder
    Har släckt nu och sopat i Happylife så man ser inte mycket nu. Tänder väl framåt kl 17 eller något sen ikväll igen.

    Jag har även kämpat och fångat upp typ 10 pansarmalar och 5 L-malar från diskuskaret och slängt över. Det var fan inte lätt att få tag på dem men det gick till slut.

    Saknar ett bra objektiv till kameran egenliten, men det får jag leva med. Jag har inte mer än 1 meters mellanrum mellan karen så man kan inte dirket ta några kliv bakåt när man ska fota.
    Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 12:30.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Håller med där, man blir nog lite lurad där..

    Min moving bed har kommit igång riktigt bra nu iaf, K1an har tappat sin flytkraft lite och virvlar runt bra nu. Mycket K1 fastnar runt streamern dock. Funderar på om man ska såga ut ett hål i filtermattan som är i botten där så man kan sätta streamern i mitten på botten riktad rakt uppåt. Det kasnke funkar bättre. + att flödet då hamnar mer jämnt utspritt över hela facket. Inte snett ifrån sidan. EDIT: Sagt och gjort, det blev lite bättre. :-)


    Den "Felaktiga" fisken fick hoppa i karet med Cupidosarna ändå, den såg så ledsen och stressad ut att vara själv i ett tomt sump-fack. Blir lite svårare att få tag på den sen igen men vill inte att den ska lida i onödan om den ska bo hos mig någon vecka innan den får åka tillbaka.
    Nu längtar vi efter några bilder

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Håller med där, man blir nog lite lurad där..

    Min moving bed har kommit igång riktigt bra nu iaf, K1an har tappat sin flytkraft lite och virvlar runt bra nu. Mycket K1 fastnar runt streamern dock. Funderar på om man ska såga ut ett hål i filtermattan som är i botten där så man kan sätta streamern i mitten på botten riktad rakt uppåt. Det kasnke funkar bättre. + att flödet då hamnar mer jämnt utspritt över hela facket. Inte snett ifrån sidan. EDIT: Sagt och gjort, det blev lite bättre. :-)


    Den "Felaktiga" fisken fick hoppa i karet med Cupidosarna ändå, den såg så ledsen och stressad ut att vara själv i ett tomt sump-fack. Blir lite svårare att få tag på den sen igen men vill inte att den ska lida i onödan om den ska bo hos mig någon vecka innan den får åka tillbaka.
    Senast redigerad av Einarsson; 16 May 2015, 11:50.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Diskus & annat

    Håller med. Sedan tycker jag uttrycket i ansiktet är mera Cupido

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    För egen del tycker jag det ser ut som en Cupido även om fläcken är lite fel
    Den är ju helt klart lik, men jag googlade lite på dess artnamn och hittade dessa bilder:





    Och dom är onekligen väldigt lika. Notera den regnbågsgradienten i rött på lilla fenan där baknere etc. Jag tror inte heller Cupido har det dära glimmrande prickmönstret.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...